Haar/ kapsel topic

Dat is er biiiijjjnaaa uit! Moet je nagaan hoe lang dat heeft geduurd.
Hier even een update foto met pony:

Was een beetje “bang” dat mijn kapster boos zou worden om het kleurmasker. Die vond het echter goed staan en zei dat we het ook wel een keer als permanente verf kunnen doen. Nee bedankt :joy:

7 likes

Ik was het drie keer in de week.
Heb mijn har al in heel veel verschillende kleuren gehad, toen ik jonger was. Paars, blauw en zwart bijvoorbeeld. Dacht dat zo’n spoeling wel leuk zou zijn voor een paar wasbeurten. Het werkt heeeeel goed, maar het is ook dom van mijzelf geweest om het op ongeverfd haar te smeren. Het is ook leuk om in de zomer in alleen de punten te doen bijvoorbeeld, maar helemaal mijn haar ermee insmeren zou ik niet meer doen. Nu heb ik “geluk” dat ik van mijzelf rossig ben, anders was het nog “gekker” gaan lijken. Maar mocht je geverfd haar hebben en je wil een opfris beurt, zou ik het zeker gebruiken! En als je gewoon eens een keer gek kleurtje ook, maar dan moet je er wel rekening mee houden dat je er maanden mee rond loopt :joy:

1 like

Ik heb 12 jaar vrijwel nooit sulfaten en siliconen gebruikt, en wat ik zelf heb ondervonden is dat fijne producten met een stuk makkelijker is dan fijne producten zonder vinden. Ik heb een paar maanden terug de omgekeerde switch als die jij in gedachten hebt gemaakt, en mijn haar ziet er nu consistent een stuk beter uit met een stuk minder moeite, omdat lichte siliconen het blijkbaar beter beschermen en glanzender maken dan stylingproducten op basis van vette alcoholen en natuurlijke oliën. Je kunt het natuurlijk proberen, ik denk niet dat het per definitie slecht zal zijn voor jouw haartype, maar ik denk dat je je beter kunt focusen op het vinden van producten die bij jouw haartype passen ongeacht wat hun precieze formulering is! Sulfaatvrij en zéker silicoonvrij (er zijn zo ongelofelijk veel types siliconen!) zijn in het grootste deel van de gevallen ook maar gewoon een marketingtruuk.

5 likes

Thanks voor je antwoord! Ga inderdaad kijken of ik misschien niet beter kan overstappen naar lichtere siliconen. Er worden langs zo veel kanten dingen gezegd, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

1 like

Dat ligt wel aan je haartype.
Ik gebruik het beiden al jaren niet maar ik heb krullen
Zou ik het een keer stijl willen dragen denk ik wel dat ik er een bak siliconen in zou gooien.

Overstappen naar ecologische producten (dan wel met een natuurlijk sulfaat) kan ook enorm veel doen!

2 likes

Ik zag op instagram bij lilyvanbrooklyn (een of andere insta-chick die prachtig haar heeft!) dat ze de producten van Sheamoisture gebruikt. Wilde het bestellen, maar geen zin in verzendkosten. Kwam het toevallig toenstraks tegen bij Kruidvat! Heb de conditioner gekocht, ben heel erg benieuwd. Iemand ervaring met dit merk?

1 like

Ja, ik gebruik hier ook meerdere producten van (leave-in conditioner, shampoo, maskers, root lifting spray) en eigenlijk alles is ontzettend goed. Etos heeft ook een paar producten van dit merk geloof ik.

1 like

@Milkyway even herhaalde opmerking van de post hierboven: ligt echt aan je haartype én wat je met je haar wil qua styling
De meeste sheamoisture is voor kroeshaar/krullen ontwikkeld. De coconut&hibiscus lijn ruikt echt goddelijk maar is voor mijn 2c/3a/3b-haar al te zwaar om het fluffy en krullerig te dragen.

httpss://i.pinimg.com/736x/50/c8/6c/50c86ca11bdfbbe85f79691def8bd181.jpg

Ik wil graag olaplex gaan gebruiken, vrij droog en beschadigd haar en merk dat ik een hoop glans kwijt ben.
Kan ik stap 3 t/m 7 gebruiken zonder stap 1 en 2 bij de kapper? Heeft het dan ook effect?

1 like

Ja heeft zeker effect. Stap 1 en 2 hoef je er niet perse bij te gebruiken. Mijn haar is er heel erg van opgeknapt.

2 likes

Heeft iemand van jullie producten van Gisou uitgeprobeerd? Hype is met name het honingmasker en honingserum. Ik twijfel zo ontzettend. Wil het uitproberen, want heb ook vrij dik en lang haar als Negin (en ook afkomstig uit die regio). Maar is best prijzig allemaal.

Toevallig weet ik dat het zusje van een vriendin dit gebruikt en het is het geld echt waard! Haar haar ziet er altijd zoo goed en vooral gezond uit.

1 like

Geen tips wat betreft mutsje/folie, maar bij mijn kapper doen ze er atijd nog een toner overheen na het bleken, dan krijg je een mooiere tint.

2 likes

Welke conditioner heb je gekocht? Ik heb krullen die snel dof worden en snel breken, en heb een tijdje de jbco-lijn gebruikt. Die vond die erg fijn, mijn haar reageert vrijwel altijd goed op producten met castorolie, hoewel ik zoals ik hierboven zeg nu liever producten met siliconen gebruik!

Ik gebruik zowel het masker als de olie en heb van mezelf vrij droog en snel pluizend haar. De shampoo heb ik ook een poosje gebruikt, maar werkte niet zo goed voor mij. En van de olie heb je maar heel weinig nodig voor een gezondere look. Ik ben er dus best blij mee, alleen is het prijzig idd :grimacing:

2 likes

deze! Ben er nog niet helemaal uit wat ik ervan vind…

1 like

Producten die specifiek voor black hair zijn geformuleerd zijn vaak heel erg duidelijk in hun doeleinden en maken minder vage claims dan de meeste commerciële producten. Als er “for damaged, transitioning hair” staat, kun je ervan uitgaan dat het ook daarvoor bedoeld is, en als jij dat niet hebt is het waarschijnlijk niet het beste product voor jou. De shea butter lijn van Shea Moisture is ook één van de zwaardere lijnen:

Ik vind het persoonlijk ook erg tricky om producten te gebruiken omdat influencers met mooi haar er fan van zijn, tenzij hun haartype helemaal overeen komt met dat van jou!

4 likes

Ja hoor. Dan prikt het waarschijnlijk ook een stuk minder op je hoofdhuid.

Het afgelopen jaar heb ik mijn haar een beetje ‘verwaarloosd’. Ik gebruik tijdens het douchen eigenlijk alleen shampoo en af en toe een haarmasker. Tijdens het stijlen heb ik vaak een simpele creme. Onder andere de anti frizz van John Frieda. Mn haar is een tijdje terug een goed stuk korter geknipt dus het dode is eruit.

Maar ik merk dat het niet genoeg is. Mn haar is vaak pluizig. En ook na het stylen is het gewoon niet zo ‘mooi’. Blijft toch pluizig en voelt niet zo vavavoom mooi en af.

Mijn haar wordt altijd snel vet. Dus daarom vermijd ik conditioner een beetje. En ben ook altijd voorzichtig met spul in mn haar smeren.

Zag toevallig een insta reel van F aye Bone met een fohnborstel en haar haar is zoo mooi gepolijst daarna. Ik wil dat ook. Ze gebruikt spullen van Authentic beauty company maar dat is lastig verkrijgbaar (en prijzig).

Hebben jullie tips voor mij? Heb al wat geprobeerd terug te zoeken maar kan het net niet helemaal vinden. Zouden jullie adviseren om conditioner te gebruiken? En/of daarna een haarolie, haarlotion? :woman_shrugging:

Haar F aye bone voor

Na

Heeft iemand ervaring met de sprays van Balmain? Het rook zooo lekker bij de kapper, maar ik vraag me af of het ook echt iets voor je haar doet op langere termijn.