Fantastisch voor kroeshaar als prepoo
Heeft iemand wel eens haar haar laten contouren? Ik las het net op Treatwell voor het eerst, ik had er nog nooit van gehoord (ja voor make-up dan, niet voor haar)
Uitleg
ââ Contouren met make-up (ook wel âshapenâ) is de afgelopen jaren steeds meer in populariteit toegenomen. Wat begon met een selfie van Kim Kardashian met een volledig geshaped gezicht, is inmiddels onderdeel van de dagelijkse make-up routine van menig beauty junkie. Het idee is simpel: met wat lichte make-up op je jukbeenderen, neusbrug, kaaklijn en voorhoofd benadruk je de punten in je gezicht waar je blij mee bent en âverbergâ je de delen waar je zelf minder graag tegenaan kijkt met een donkere kleur. Het contouren van je haar werkt volgens hetzelfde principe, maar in plaats van make-up (of course) kies je voor wat effectief geplaatste high- en lowlights. â Hair strobingâ wordt het ook wel genoemd. Je zet de lichtste kleur op het deel van je haar waar je de aandacht naar toe wil trekken en de donkere tinten gebruik je juist om schaduwen te creĂ«ren en volume te verkleinen.ââ
Zit eraan te denken dit te laten doen, heeft iemand ervaring? En groeit het âmooiâ uit?
Zijn er hier meer mensen met veel haaruitval? Even peilen of het de tijd van het jaar is haha
Ik heb heel veel slag wat ik tof vind, maar als ik het borstel wordt het beetje poedel/niet mooi. Als ik het niet borstel ziet het er alleen wel uit als een vogelnest, heeft iemand de manier om hier een mooie tussenweg in te vinden :â) ?
Ik ga een pony laten knippen en ik heb daar zo belachelijk veel zin in
Ja echt heel erg momenteelđ
Ja ik ook! Nu en ook vaak als het lente wordt. Zal met het wisselen van de seizoenen te maken hebben denk ik.
Sorry voor de dubbelpost maar ik heb dus dat volumepoeder van de Kruidvat gekocht en Ă©Ă©n keer gebruikt, maar mijn haar werd er megavettig van? Terwijl ik normaal geen vet haar heb.
Doe ik iets fout? Heb het gewoon in banen op mijn hoofdhuid gestrooid en dan een beetje met mijn vingers verspreid
Oh kijken of ze die in België ook verkopen dan Dankje!
VERSCHRIKKKELIJK veel!
Goed het potje schudden voor je volume poeder gebruikt! Kan ooit echt schelen haha.
@anon53054661 Ik heb hier echt nog nooit van gehoord en ik snap niet wat ze er mee bedoelen eerlijk gezegd . Lowlights geven altijd een schaduw effect en highlights altijd een licht effect. Als je ze allebei tegelijk in je haar zet, doen we dat meestal om en om en bijvoorbeeld 2x licht 1x donker. Maar niet meer dan 2 van dezelfde kleur achterelkaar want dan valt er ineens een hĂ©Ă©l lichte of donkere pluk. Dus ik snap niet zo goed hoe ze dit willen doen. Stonden er ook fotoâs bij dit stuk?
Ik begrijp echt helemaal niks meer van mijn haar, zit letterlijk met mijn handen in het haar dus als iemand tips heeft???
Ik heb heel lang (knal)rood haar gehad, ik waste het 1 keren in de week, gebruikte veel droogshampoo en shampoo speciaal voor rood haar. Mijn haar was gezond, ik had geen last van roos oid en kon doen met mijn haar wat ik wilde.
In januari 2017 heb ik het zwart geverfd en er niks meer mee gedaan, mijn eigen haarkleur ligt tegen het zwart aan dus ik heb het gewoon laten groeien. Inmiddels zijn we dus 1,5 jaar verder en heb ik âuitgroeiâ (wat je niet eens ziet) tot aan mijn kin en ik merk heel goed dat dat ânieuweâ haar gladder is dan mijn punten (logisch natuurlijk), maar ik merk ook dat het minder kan hebben. Ik gebruikte altijd shampoo met siliconen, voelt gewoon lekker aan, maar nu krijg ik daar een soort uitslag van en roos, dus ik stapte over op siliconen vrije shampoo. Die gebruik ik nu zoân 2 maanden en ik krijg weer jeuk en schilfers, in het begin pas na een paar dagen als ik het eigenlijk zou moeten wassen maar het gewoon uitstelde, dus ik dacht dat het dan gewoon viezigheid was zeg maar, maar nu heb ik het ook meteen als ik uit de douche kom. Ik draag alleen zwart (moet voor werk) dus je ziet het heel erg goed en ik word er onzeker van want ik vind het echt onprofessioneel om met een laag sneeuw op mijn kleding te lopen.
Heeft iemand tips wat ik kan doen? Ik heb lang, veel en dik haar dus wellicht dat het daar aan ligt, maar ik heb geen goede ervaringen met uitdunnen dus dat durf ik niet en wil ik eigenlijk ook niet. Ik ben echt een beetje radeloos want naast de schilfers jeukt het ook (voornamelijk naast mijn slapen en de onderste baan achterop mijn hoofd) echt en niks zo irritant dan jeuk op je kop.
Ik heb dit ook gehad een tijdje terug, vooral heel erg jeuk en schilfers en ik krabde het helemaal open. Ben toen naar de dokter gegaan en kreeg een lotion voor eczeem wat voor geen meter hielp. Toen heb ik op aanraden van iemand anders antiroos shampoo gekocht van de kruidvat (echt zoân behandeling van 10 euro). En dat werkte echt supergoed! Misschien het proberen waard. Ik kan zo wel even kijken welk merk het ook alweer was?
Oh ja heel graag! Heb al vaker antiroos shampo geprobeerd en dat gaat een week goed en daarna is het weer terug. Ben een paar jaar geleden al eens bij de dokter geweest (nog voor ik begon met verven had ik het ook wel eens) en die zei dat het gewoon een beetje geĂŻrriteerd was en meer niet.
Een hele poos terug had ik ook last van schilfers en dacht dat het roos was, tot een kapster me vertelde dat het geen roos was, maar gewoon een gevoelige hoofdhuid waar ik last van had. Waste het daarna met kerastase shampoo voor de gevoelige hoofdhuid (dermocalm) en het was zo goed als weg.
@anon31745129 Deze is het! https://www.kruidvat.nl/resdan-forte-kuur-medicinale-anti-roos-shampoo/p/1465262
Onder de douche kammen met conditioner erin. Als je sochtends je aankleed wat water in je haar spuiten voor het stijlen
Ik heb ook zo Hollands saai plat haar, zonder volume, maar sinds ik de shampoo bar van jr ligget gebruik valt het echt een stuk beter! Sowieso geen sulfaten en siliconen maakt veel verschil, maar ik heb echt het gevoel dat die bar er jog een nieuwe dimensie aangeeft image|355x303
Ik heb haar tot iets boven mijn schouders maar ik wil heel graag weer lang haar! Hoeveel kost haarverlenging dmv extensions of weave ongeveer? Ik heb echt werkelijk geen idee.
Ze willen je gezichtsvorm âcorrigerenâ naar zogezegd de meest âidealeâ gezichtsvorm (=ovaal) en dat doen ze dan door strategisch high- en lowlights te plaatsen.
Nee geen fotoâs! Ik ben ook erg benieuwd hoe het er dan uitziet. Ik zag dit als optie bij een kapper op Treatwell en het stukje tekst kwam na googlen van Brainwash haha.
Ik heb nu even gegoogled naar fotoâs maar wat ik zie zijn voor mij gewoon high en lowlights. De gezichtvormen lijken wel anders maar dat komt volgens mij meer doordat ze op die fotoâs ook het haar dan even hebben gekruld of net anders dragen, niet door de kleuren.
Ik heb dit al heel vaak gezegd op dit forum, maar probeer om cocamidopropyl betaĂŻne te vermijden. Ik gebruik nu shampoo van Sebamed en daar zit dat niet in.
De dermatoloog die ik een tijd geleden heb bezocht zei dat heel veel mensen daar slecht tegen kunnen zonder dat ze het zelf weten.