Grappige uitspraken van kinderen

Ik zit in het vliegtuig, nog in Amsterdam en er liep net een meisje langs heel enthousiast te zingen: we zijn er bijna!!
Nog maar 3,5 uur te gaan haha

14 likes

Waarom nog naar de dierentuin gaan, als je ijsberen kan spotten op het IJsselmeer haha.

12 likes

Peuter komt babybroertje brengen met mama: ‘Hij kan nog niet praten hoor!’
‘Oh niet?’
‘Nee.’
‘Kan hij wel al kruipen?’
‘Nee hij is geen miertje.’

27 likes

J wil pizza eten, ik zeg “we hebben geen pizza”. zegt J "Nou dan heb je pizza bezorging":sweat_smile:

38 likes

Slimme jongen :smirk:

3 likes

Hahaha! Zo wilde mijn kleine nichtje ooit iets heel erg duurs uit de speelgoedwinkel maar dat kreeg ze niet, want ze hadden de centjes er niet voor had mijn tante gezegd. Haar reactie: ‘maar mam, dan haal je toch gewoon ff geld uit de muur?’

Kinderlogica is top.

13 likes

Mijn 2 jarige zegt vaak mmmm als hij eten ziet. Soms geeft hij zn pop te drinken en zegt dan mmm. Maar een paar dagen terug legde hij een vieze sok op haar en riep toen mmmm :sweat_smile:

14 likes

Ik vind het leuk dat je zoon een pop heeft. Heeft hij die zelf uitgekozen of gekregen?

1 like

Wij eten in het weekend weleens hapjes, dus allemaal groentes en broodjes enzo op de poef, beetje borrelen. Mij dochter vind dit echt super en is dan heel blij dat ze “op de poef mag eten” Ik had helemaal enthousiast aangekondigd dat we vanavond op de poef gingen eten en ze keek heel vies, vond ik al raar. Komt ze later naar me toe en zegt ze, “mama, ik wil niet poep eten, dat stinkt”

38 likes

Een kind vroeg hoe het woord ‘wissels’ geschreven moest worden. Dus ik zei ‘W’
“Ja zover was ik zelf ook wel” Dus ik spel door i-s-s… “jaha juf nou weet ik het wel, ik heb je hulp niet meer nodig”. Hahaha.

19 likes

Haha. De zone van naaste ontwikkeling is een bijzonder iets :smile:

3 likes

Ik zeg au-to in plaats van oo-to. Op dat moment hebben we het heel ergens anders over, zegt mijn oppaskindje (5) opeens uit het niks ‘Het is oo-to in plaats van au-to’.

Dat zelfde meisje als hierboven wil na het eten nog een stukje lopen buiten. ‘Zullen we een blokje om doen zo?’ Dus ik reageer met ‘Ja is goed, we kunnen nog wel een rondje om lopen zo’. Zegt ze later ‘Jij zei toch rondje om? Het is een blokje om hoor’. :’) Haha dat kind is zo bijdehand.

19 likes

Oh en van een ander meisje. Die was 2,5.
‘Ik vind jou lief, mijn naam!’ ‘Ahh ik vind jou ook lief, haar naam!’. Met een boos gezichtje; ‘Nee dat mag niet!!! Jij bent lief!’
Blijkbaar mag het maar één richtingverkeer zijn hahah.

15 likes

Oh en eentje die ik nooit zal vergeten hahah, vooral omdat hij pas 2,5 was en mij even terecht wees terwijl ik voor het eerst net een half uur aan het oppassen was, en ik flink verbaasd was over de lengte van de zin voor zijn leeftijd:
We stoppen bij een zebrapad en auto’s stoppen dus we kunnen door. Zijn we aan de overkant van de weg zegt hij; ‘Papa steekt altijd zijn hand op als we mogen oversteken’. Ja hoor, wijs me even terecht peuter (en in mijn hoofd zat ik het aantal woorden te tellen ajooo) :’)

19 likes

Mijn zoontje gister toen ik een pantershirtje aanhad:
“ vlekken horen op een hond en niet op mama”

:thinking::joy:

63 likes

Mijn dochter en ik waren aan het praten maar een beetje hard en op afstand
Dus ik geërgerd nee die ligt op de slaapkamer!!

Ehm mama? Wil je even niet zo schreeuwen we staan niet op de markt he

Net 3 haha

89 likes

Mama mag ik een ijsje?

Nee schat, je hebt er net eentje op

Maar mama ik heb het zo warm

Nee

Mama mag de pop een ijsje?

Nee nu even ophouden

Mama weet je wel dat mijn pop dood gaat zonder ijsje? Dan word ik zo verdrietig, word jij dan niet verdrietig als ik verdrietig ben?

3 he net 3 het is echt een kreng haha

58 likes

Oh mijn nichtje van 6 maakt zo vaak hilarische opmerkingen.

Mijn zus was werken en mijn nichtje en ik waren alleen thuis.
Zij: Ik wil maskertjes doen!
Ik: Ja dat kan, maar geen make-up want ik ga zo sporten.
Zij (heel verontwaardigd): Ben ik dan helemaal alleen thuis?!?!?

Of toen ze een filmpje keek op haar tablet met koptelefoon op, en vanuit het niets vroeg: “Heb ik ook instagram?”. Toen gingen mijn zus en ik ook stuk.

24 likes

Ik moest een vlag van de school netjes terug in de verpakking doen, dus ik zei tegen een leerling uit groep 7 dat ik dat maar mooi had gedaan. Hij zei ja ziet er goed uit! Dus ik bedankte hem. Vroeg hij of ik wel eens gehoord had van sarcasme :sweat_smile:

48 likes

Naar boven geroepen worden om de cd-speler aan te zetten. Nadat ik dat gedaan heb: “Nu kun je weer gaan”. Ok doei.

19 likes