Grappige uitspraken van kinderen

Niet per se grappig maar wist niet waar het anders thuis hoort. Ik was met mijn kindje van bijna 2 in de speeltuin en daar waren twee meisjes van 7 (dat weet ik omdat ze dat hebben verteld haha). M’n dochtertje wilde alles doen wat zij ook deden, rende ook steeds achter hen aan en als ze iets deden (bijv lopend de glijbaan af) dan ging ze voor hen klappen enzo. Op een bepaald moment hoorde ik ze smoezen: “durf jij dat te vragen. Ik niet hoor, vraag jij maar”. En toen vroeg een van hen: “wil dat meisje met ons verstoppertje spelen?”. Zo schattig. M’n dochtertje snapte niet alles, want ze ging zoeken en verstoppen tegelijk maar ze rende met een grote lach rond dus was helemaal goed!

edit: blijkbaar heeft het wel indruk gemaakt. Want vandaag stond ze een paar keer met haar handen voor haar ogen te “tellen” (“tee tie tie”) en helemaal stuk als ik me verstop en ze me vond.

53 likes

De jongste (16 mnd): “whoop whoop!”

De oudste (3,5): “SAUNA DE POLIES!” (That’s the sound of da police)

M’n vriend: :grimacing:

65 likes

Frank (4): Mijn broertje heeft Klinefelter hè? Ik heb grootfelter! :grin:

15 likes

Peuter vroeg of het donker aan mocht.
Oftewel de lamp moest uit.

30 likes

Afgelopen week op vakantie leerden we onze zoon (2) dat hij “Ola” moest zeggen tegen het personeel van het hotel. Kwamen ‘s ochtends de schoonmaak ploeg heel vaak tegen. Op een gegeven moment waren ze er niet. Vraagt ‘ie; “waar is Ola nou?!”

42 likes

Omdat ik een nerd ben heb ik een vogelkijkboek en omdat mijn kind er ook één is, wil die elke ochtend samen vogels spotten in dat boek. Vandaag zag hij een flamingo, wees hem aan en zei: Kijk mama, een falino.

:heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes: Mijn kleine vogelspotter

34 likes

S kwam vanmorgen nog even naast me in bed liggen.
Hij: mama heeft een deken.
Ik: ja en S heeft een slaapzak
Hij: en S heeft ook een poepie!

11 likes

Mijn vriend had samen met de kinderen een bos bloemen voor me gekocht. Tijdens het overhandigen:

Vriend: ‘En waarom hadden we bloemen gekocht voor mama? Mama is heel erg…’
Dochter: ‘Jarig!’
Vriend: ‘Nee mama is niet jarig, mama is heel erg…’
Dochter: ‘Oud!’

:expressionless:

56 likes

Hahaha au

2 likes

Hahahaha

1 like

‘Mamaaaa, ff helpen, zit een cracker in mij grote mond :sob:

7 likes

“Mama, hoe hebben jullie dit huis gekocht?”
Kind is nog geen vier en nu al bezig met haar toekomstige crappy woonsituatie.

35 likes

Als ik mijn bord leeg eet en ik groei. Dan word ik groot en als ik groot ben dan krijg ik ook een baby in mijn buik. Dan ga ik ook een mama zijn.

Kletskous

5 likes

Met neefje (4) in de supermarkt, we konden iets kopen voor de voedselbank:

Hij: wat is dat?
Ik: dat is voor mensen die zelf niet zoveel geld hebben. Die kunnen geen boodschappen doen en hebben dan geen eten, dus kunnen wij wat voor ze kopen
Hij: Dan kunnen ze toch hondenbrokken eten

33 likes

Is dit de Aliexpress versie van Marie Antoinette?

4 likes

Gister toen ik mn zoontje ophaalde van de opvang had ik een cadeautje mee voor de leidsters. Dus ik gaf dat,zegt S: alsjeblieft! Mag je thuis openmaken
:joy:

15 likes

Mama, als jij heel oud bent, krijg jij dan ook een mondje zoals een hondekontje?

(We lazen de afgelopen tijd veel Roald Dahl haha)

5 likes

:heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Haha, dat had ik alweer verdrongen! We zijn nu bij dat die kip ook is gegroeid. Ik vind Roald Dahl en zijn taalgebruik echt fantastisch, ben benieuwd wat mn kinderen er in de toekomst nog uit gaan gooien van zijn omschrijvingen

1 like

Waar ik stiekem om moest lachen was toen mijn nichtje van 3 vandaag een walrus zag op tv toen we een ‘raad welk dier dit is’ filmpje aan het kijken waren, dat ze zei ‘Kijk! Dat is papa!’ :joy:

16 likes