Grappige uitspraken van kinderen

Niet echt grappig maar wel heel cute: we zaten gisteren aan tafel en de tweeling was naar de opvang geweest die dag. Ik vroeg met wie ze gespeeld hadden (ze noemen dan altijd eerst elkaars naam, wat ik altijd al heel aandoenlijk vind) en daarna vertelde N dat een ander kindje haar geduwd had. Dus ik vroeg wat ze toen gedaan had, zegt ze ‘naar T (haar broertje) gerend’ :smiling_face_with_three_hearts:

52 likes

Geen uitspraak, maar meer een actie.
K (2) heeft een obsessie voor piemels. Dus ook bij de kinderboerderij gaat hij bij alle dieren kijken of ze een piemel (‘pino’) hebben. En dat natuurlijk ook hardop benoemen want ja, hij heeft echt nog totaal geen innerlijk monoloog.

86 likes

Hahahahahahahaha. Hiervoor is 1 like niet genoeg.

3 likes

‘Mama je hebt beenhaar!’
‘Ja dat klopt’
‘Dat hoort niet. Meisjes hebben geen beenhaar. Alleen grote papa’s’

Nou gaat lekker met die feministische opvoeding :disappointed_relieved:

22 likes

Ik heb op mijn werk ook wel eens gehad dat een kindje me heel verbaasd aankeek en zei: huh?? Jij hebt een baby in je buik! Op dat moment was er echt nog helemaal niks te zien. Vond dat best bijzonder!

9 likes

Ik: heb je nu al een vlek op je shirt? Je hebt net een schone aan!

Hij (3,5): of misschien heb jij hem niet goed schoongemaakt :woman_shrugging:

In een volle wachtruimte, dus hierna hoorde ik wat gegniffel om me heen :smirk:

65 likes

Ik ben online inspiratie voor nieuwe neuspiercingringetjes aan het zoeken. M. (3,5) kijkt mee met de vraag: “Welke neushoorn wil je, mama?”

33 likes

Hahahahaha m’n schoonmaakster is er en haar kleinzoon van 3 komt vaak mee.

De stofzuiger deed het niet dus ik hoorde haar vanuit m’n thuis kantoor mopperen. Hoor ik daarna dat kleinzoontje heel hard zeggen: “lekker voor je!”

:joy:

28 likes

Ah dat is zo lief! Ik zeg ook altijd love you of ik hou van je als ik hem naar bed breng (en soms gewoon zomaar) maar hij zegt het nooit terug. Was mn zus hier laatst en toen ze weer naar huis ging en we gingen zwaaien zegt ie ineens ‘love you’ tegen haar :roll_eyes: :laughing:

9 likes

Lief he! Mijn zoontje schreeuwt altijd mamma ik hou vab je en slaap lekker en tot morgen xxxxxx :smiling_face_with_three_hearts:

15 likes

Ik: “hou je beer maar even in je rugtas. Ik denk dat het zo gaat regenen”
Hij (3,5): “misschien moeten we dan even een pleister op de wolk plakken. Dan kan ik ook papa’s nootjes opeten in de tuin”

Ook hij: “vroeger had ik een smoothie gemaakt van paprika, komkommer, melk en yoghurt”
Ik: “oh… lekker, denk ik?”
Hij: “ja, heel lekker. Je krijgt daar een hele lange baard van”

Ik weet niet meer waar hij het vandaan haalt. Pleisters op wolken? Baarden door smoothies?

29 likes

Ohhh heerlijk die kinderfantasie!!! :sparkling_heart:

Ik kan zo niet wachten tot m’n kindje gaat praten. Als ik hier soms lees, heb ik het gevoel dat ze heel laat is (ze is bijna 2 maar zegt alleen mama, wel heel belangrijk natuurlijk). Maar toch doet ze al heel grappig op haar manier haha. Maar geschreven komt dat niet echt over.

1 like

Ik zit even terug te rekenen, maar toen hij 2,5 was kon hij wel wat woorden, maar ik moest ze nog regelmatig vertalen voor mensen buiten ons huishouden. Komt vanzelf wel joh. Maar deze gesprekjes zijn wel echt m’n lievelings.

We hebben bij m’n schoonouders gegeten en ik reed naar huis.

Zoon: “Huh? Mama, ga jij in papa’s auto rijden? Papa, mag dat wel van jou?”

Ik: :unamused:

Zoon: “Dat is wel een goed idee, mama rijdt altijd supersnel”

Ik: :sunglasses:

30 likes

Ik zeg wel eens B…. Boterham, gewoon zomaar. Zegt J elke keer; Nee mama, B is een baby, weet je toch?!

En vanochtend toen ik mijn tampon verwisselde…, ‘Mama?? Wat doe je? Heb je een auwie???

9 likes

Ik: wil je een… ijsje? (speciaal als verrassing gekocht)
S: nee! Fruit!

Wie is dit kind?

23 likes

Ik: “K, ben jij een meisje?”
Hij: “‘neeeeee”
Ik: “ben je dan een jongen?”
Hij: “neeeeee. K is gewoon K”
Ik: :pleading_face: :pleading_face: :pleading_face:

45 likes

Mijn kind heeft een taalachterstand en speekt vrijwel alles verkeerd uit, dus we zijn veel bezig met hem (op een leuke manier) te corrigeren. Maar hij spreekt pindakaas nu uit als ‘tinderkaas’ en ik wil hem gewoon nog even niet de juiste uitspraak leren :grinning_face_with_smiling_eyes:

38 likes

Ik maak elke maand met E een foto, in een soort zwarte sportbh en m’n spijkerbroek en zij in een romper. Nou kwam de camera te voorschijn waarop T zegt (met de deuren open want mooi weer)
“JA mama! Ja! Nu moet jij je uitkleden en dan gaat papa foto’s van jou maken!”

:sweat_smile:

27 likes

M’n man noemt wat dingen op die hij dit weekend wil doen: “… en ik wil bagels maken”
M: “Baby’s?”

14 likes