Grappige uitspraken van kinderen

Niet echt een uitspraak maar een actie. Mijn baby lag te slapen in de box en ik had de peuter met een bakje snacks voor de televisie geparkeerd. Ik dacht ideaal, dan kan ik ff rustig poepen.

Zit nog geen 10 seconden op de wc of M. trekt de wcdeur open en gaat met haar bakje snacks op de grond voor de wc zitten om even lekker te “kiki” (kijken) alsof het een filmvertoning is ofzo :+1:

34 likes

Ik (heel dramatisch): “ohhhh, check deze rimpel. Ik ben oudddddd”

M’n vriend: “welnee, je bent niet oud. Gewoon nog een lekker jong ding”

Onze zoon: “Huh? Gekke papa. Mama is wel oud.”

:cry:

56 likes

Zoontje 4: “waarom zijn er dames en meisjes wc’s?”
Ik: “bedoel je heren en dames wc’s”
Zoontje: “ja”

Geef een uitleg met mogelijk redenen.

Zoontje: “vind dat maar onzin eigenlijt (spreekt de k moeilijk uit)”

17 likes

Ik breng M naar bed en zeg: ‘ nou ik ga hoor, welterusten’

M: ‘nou, eindelijk’

Word met de dag meer bijdehand. En van wie hij het leert?

33 likes

Ik heb er ook nog 1 van mn nichtje (6)

Ik: ik neem nog 1 wijntje en dan ga ik
Zij: zou je dat nou wel doen??

40 likes

Y loopt rondjes in de woonkamer.
‘Mammie, ik ga ff naar pappie groetjes doeggg’
‘Jeehh pappie ik ben er weer!’

11 likes

“Thanks mam”

Sinds wanneer heb ik een puber?

9 likes

Toen ik M. gisteravond naar bed bracht:
“Doei mam, ik ben er klaar mee.”
Nee hoor, ik hoor mezelf er helemaaaaaal niet in terug.

12 likes

Ik bukte na het douchen even naar voren zegt m’n zoontje mamma waarom hangen uw borsten zo naar beneden? :joy: uhm zwaartekracht schat! Ging die hetzelfde proberen zonder succes.

8 likes

Ik was in de speeltuin met mijn kind van 1,5 jaar en hij ging met een jochie spelen van 5 jaar.
Ondertussen kletste dat jochie wat met mij.

Hij vertelde over hoeveel speelgoed hij thuis had. Zijn hele kamer was vol.
En toen zei hij ‘‘maar ik moest speelgoed weg doen van papa. We hebben dat aan andere kindjes gegeven.’’
Dus ik zei iets in de trant van ja soms moet je ook dingen weg doen en leuk dat er nu andere kindjes mee spelen.
Zegt hij ‘‘Ja nja het was papa zijn idee. Ik had het liever gehouden.’’

Even later vertelt hij dat hij in groep 2 zat en 5 jaar was. Toen vroeg ik of hij dan na de zomer naar groep 3 ging en hij zei ‘‘nee pas als ik 6 jaar ben.’’ Dus ik vroeg wanneer hij jarig was of dat hij bijna 6 werd. Zei hij ‘‘Dat weet ik niet. Ze vertellen mij niet wanneer ik jarig ben.’’

43 likes

:pleading_face:

16 likes

Mijn kind gebruikt hetzelfde woord voor ‘poepbroek’ en ‘appel’ en dat levert soms best ingewikkelde situaties op

14 likes

Mijn kind (3 j.) heeft veel snot en de vervelende gewoonte om dat aan zijn trui af te vegen.

Dus toen ik weer over begon over hoe vies dat was en ondertussen met een doos zakdoeken voor zijn neus stond te zwaaien, zij hij licht geëegerd:
“Mama, die niet zo dramatisch, zo erg is het niet hoor”.

Vervolgens veegde hij zijn snot weer aan zijn mouw en liep doodleuk weg.

Die boomerang in mijn gezicht doet nog pijn :disappointed_relieved:

20 likes

K (2) heeft een nieuwe lievelingsfilm; Pippie de Poep. :smiling_face_with_three_hearts:

Winnie de Poeh dus

22 likes

‘Ff boodschappen doen, byebye. Groetjes aan papa’

8 likes

S was tv aan het kijken en ik had gezegd dat hij nog 1 aflevering mocht kijken en dat de tv daarna uit ging. Maar ik was even de was aan het doen en had niet door dat de aflevering al was afgelopen. Hoor ik hem ineens zeggen: huh, dit was de laatste toch? Tv uit! :sweat_smile: braaf kind

En net: papa is een grappenmaker! Mama niet grappig. 3 x raden wie hem dat heeft geleerd :roll_eyes:

8 likes

Ons kind is al veel te groot voor dit soort uitspraken maar op een terras vandaag smolt ik van een klein meisje met klein staartje.

Mama: dan gaan we nu weer naar huis.
Scheetje: mag ik mee?
Mama: natuurlijk we laten je hier niet zomaar achter
Scheetje: oke!!

En dat alles met zo’n lief blij snoetje.

18 likes

We reden, in de auto, op een achterafweggetje achter een groepje wielrenners. M. vanaf de achterbank: “Die renfietsers zijn wel slome trutten zeg!”

36 likes

S: ik heb pijn!
Mijn man: waar heb je pijn?
S wijst een plek aan op zn lichaam: hier niet!

24 likes

Ik vroeg aan mijn peuter van 2:

Was de kraamhulp ook bij papa vandaag ?

Zegt hij ja ik de kraam om hulp gevraagd :rofl::sweat_smile:

1 like