Grappige uitspraken van kinderen

Zoontje had z’n (net verschoonde) bed ondergespuugd. Alles zat in de was dus even met wat losse doeken opgelost want hij moest een dutje doen.

Tot grote peuter-verontwaardiging natuurlijk.

“Dit is geen bed mama!”

38 likes

Peuter heeft ‘soepie gekookt’ en komt heel voorzichtig aanlopen met het pannetje. Ik pak het aan en probeer een slok te nemen.

‘NEE MAMA HEET!1!!1’

En ze rukt de hele boel met een furieuze blik uit m’n handen.

(Ik heb dit serieus 7x getypt omdat ik in m’n aangeschoten toestand steeds op de delete-knop druk.)

23 likes

Onze dochter wil al heel lang flamingo worden. Ze oefent met staan op 1 been en eet kroepoek omdat daar garnalen in zitten En dat eten flamingo’s ook😂
Tijd terug waren we bij de dierentuin en toen stond ze heel lang te kijken bij de flamingo’s. Komt ze naar me toe, heel verbaasd, en vraagt ze: ‘waren dit dan ooit allemaal mensen mama?’

Ik moet er nog steeds zó hard om lachen. Zo onschuldig

133 likes

“Wat wil je later worden?”
“Vierendertig”

66 likes

Oke geen uitspraak maar ik moest zo hard lachen. Huiswerk van mijn neefje.

41 likes

Peuter zag d’r vader onder de douche staan, wees naar z’n piem, zei “Mama, kijk!” en begon hard te lachen. :joy:

30 likes

We fietsten langs het spoor en dreumes vond het jammer dat er niet zoveel treinen voorbij reden die dag. Ik vertelde hem dat dit was vanwege corona, veel mensen blijven thuis enz. Ok, kind was tevreden met mijn antwoord. We fietsen verder en ineens valt zijn kwartje: “Trein heef beetje corona!”

31 likes

I van 2 jaar speelt verstoppertje:
1, 2, 3, 4, 5, seks, 7, 8, 9, 10! Ik kom!

20 likes

Niet van mij, maar ik kwam deze net tegen op insta en ik moest hier echt keihard om lachen. Zo droog.

59 likes

Ik tegen M., die tomaatjes zit te eten: ‘Ga je mee naar bed, tomatenkind?’
M.: ‘Nee tomatekin, Lein grote meid, mama!’

4 likes

Liepen een rondje door het park, verderop was een man zonder shirt yoga aan het doen. Zoontje schreeuwt vervolgens over het grasveld:

“Kijk mama! Meneer wordt wakker!! Kijk mama! Meneer heeft witte trui aan!!”

:joy::joy::joy::joy:

19 likes

Mijn man en kinderen hebben mij vandaag voor het eerst afgezet in de binnenstad. Ik werk nog maar pas in de winkel daar, dus mijn zoontje vroeg wat ik ging doen. Ja mama gaat werken en ik stapte uit. Toen hij me weg zag lopen zei hij heel verontwaardigd: dat is niet werken papa, dat is winkelen.

87 likes

Heet je zoontje toevallig Serena? :face_with_hand_over_mouth:

11 likes

Hahaha. Ik lach hier veel harder om dan zou moeten.

4 likes

De laatste dagen ben ik behoorlijk moe, maar mijn zoontje heeft in de avond nog zoveel energie. Ik lag na een dag werken eventjes op de bank met buikpijn, maar hij wilde dat ik meeging naar boven. Ik zei nee ik heb echt buikpijn wil even liggen. Zegt die, maar je voeten doen geen pijn! :sweat_smile: echt bijdehand.

22 likes

Zoontje (5 JR): waar kun je een bom kopen?
Ik: ik denk in de bommenwinkel, wat wil je ermee doen?
Zoontje: bij iemand in de mond stoppen die tijgers doodmaakt.

Context: we keken Tiger King

43 likes

Ik geef J (2) z’n schaaltje yoghurt na het eten. Klinkt er een heel droog: “nou nou…” terwijl hij naar het schaaltje kijkt.

25 likes

Ik heb geen kinderen, maar geniet eindeloos van gesprekken met kinderen. Zo eerlijk, grappig en droog. En dan die kinderlogica <3 Zou bijna zelf een kind willen.

1 like

Mijn vriend wilde als kind huurmoordenaar worden. Ik weet niet wat dat over hem zegt :grimacing:.

16 likes

Niet grappig, maar wel een smeltmoment. En trots dat ik zo’n beleefd kind heb, zonder er veel moeite voor te doen:

Ik zei vanmiddag dat we een ijsje gingen halen.
“Ja graag, mama. Goed idee!”

Zit ze aan d’r ijsje: “Dankjewel mama, hapje?”

Dat ze tussen het thuis weggaan en het eerste hapje een woedeaanval kreeg omdat ze geen ijsje wilde, vergeet ik maar even.

26 likes