Goede voornemens en doelen

3x per week sporten
Rijlessen nemen
Hopelijk een baan vinden waar ik iets meer langetermijnperspectief heb
Als het coronawise weer kan de camino lopen vanuit Portugal
Verder vooral chillen en leuke dingen doen, word nu al moe van deze lijst

4 likes

Oh ik wil ook de camino lopen!!

1 like

Oh wat grappig dit terug te zien. Helemaal vergeten dat ik dit had gepost. Dat eerste is echt goed gelukt! Ben het zelfs op het werk gaan doen en nu doen andere vestigingen het ook. Dingen kopen die ik niet nodig heb is mislukt… Ben nogal
gevoelig voor make-up, schoenen en kleding. Dit jaar wel echt weer proberen. Die laatste lukt met fases… En wil ik ook komend jaar weer doorzetten.

Verder weinig voornemens voor 2021. Ik hoop alleen dat we snel gevaccineerd zijn, naar festivals kunnen en eigenlijk dat alle andere gezellige dingen weer kunnen.

2 likes

Dit was vorig jaar.
Opleiding ben ik voor gezakt maar heb ik gelaten omdat ik iets beter heb gedaan: namelijk gesolliciteerd naar een betere functie en gekregen.
Sporten is ook wel goed gegaan
Spciale contacten ondanks corona ook wel oké al snak ik ernaar dat het weer normaal wordt

Dit jaar wil ik twee dingen: meer schilderen en minder smartphone/social media

4 likes

Ik zie dat ik heel slim was geweest door vorig jaar géén nieuwe voornemens te plaatsen hier. Desondanks waren mijn doelen: master halen, baan vinden, uit huis gaan. Kan ze allemaal afvinken!

Volgens jaar wil ik:

• minimaal 1 klassieker per maand lezen
  • minstens 1 keer per week een recept volgen ipv de experimenten die ik nu kook
  • geen nieuwe plastic producten kopen waar een duurzaam alternatief voor is
  • een hunebed zien, ik praat er nu al 3 jaar over en ik ben nog steeds niet in Drenthe geweest.
11 likes

Hahahaha, ja, dat is in de soep gelopen. Misschien volgend jaar :laughing:

1 like

Oh handig dit topic, ik vergeet altijd wat mijn goede voornemens waren.

Geld sparen is gelukt! Door het wegdoen van de auto, en het ineens volledig uitblijven van andere reiskosten waardoor ik elke maand mijn gehele mobiliteitsbudget kreeg uitgekeerd :+1: Afvallen is ook gelukt (maar ja het zit er ook weer aan dus ja). Dry january is ook gelukt, maar daar heb ik achteraf echt spijt van, domste idee van 2020.

De drie positieve dingen van de dag opschrijven heb ik ongeveer een maandje volgehouden, maar merk dat het wel heel goed werkt (ga met een fijner gevoel slapen, en het is echt leuk om te terug te lezen). En misschien wel het belangrijkste, oriënteren op de arbeidsmarkt heb ik echt niets aan gedaan. Deze komt er voor volgend jaar wel op, maar ik ga hem wel wat concreter formuleren.

Zie trouwens dat ik wel allerlei doelen die ik voor 2019 had gehaald heb. Hmm…

4 likes

rip al deze doelen

9 likes

2021:

• 1 boek schrijven
  • 2 boeken uitbrengen
  • Meer inkomen generen
  • Minder rommel kopen
  • Strakker leren budgetteren
  • Meer sparen
  • Meer met mensen in contact blijven
12 likes

Sauna is gelukt! De rest niet🙊. Voor volgend jaar:

• meer offline
  • me niet meer laten tegenhouden door mijn angsten en gewoon doen.
  • een fijn huisje kopen of huren
  • de liefde van mijn leven vinden
  • leren om sterker en vaker mijn mening te uiten
4 likes

De eerste is gelukt, ben al gestart met m’n vervolgopleiding.
Minder alcohol drinken absoluut niet haha, zeker niet de eerste covid golf. Wel wat minder escalatie avonden.
Heb wel beter leren ontspannen, paar keer massage genomen. Sporten wel meer frequent, maar 4x was helaas niet haalbaar met werk.

Doelen voor komend jaar

• Goede werk-prive balans; mentaal en lichamelijk mezelf fit voelen
  • Sporten 4x per week
  • Meer sparen; naast gezamenlijk voor het huis (wat wel goed gaat), ook voor mezelf ipv heel veel uitgeven :sweat_smile:
3 likes
  • social distancen
    Vaccinatie krijgen
2 likes
  • 2e EP uitbrengen, zakelijker zijn in mijn handelen als muzikant.
  • Uurprijs omhoog / weg bij mijn bijbaan en meer investeren in mijn eigen onderneming
  • Elke dag beginnen met yoga
  • Beter voor mijn lijf zorgen, dingen niet uitstellen
  • Hoge standaard hebben qua daten, echt absoluut geen langdurig half gehannes meer met mannen
  • Mijn huis upgraden, blauwe regen planten en een bankje voor mijn deur.
  • Beter geld uitgeven, investeren in mijzelf. Ik leef al jaren veel te zuinig en mijn standaard moet daarin echt omhoog.
  • Meer kleding maken
  • Elke avond lezen
6 likes

Huis kopen is gelukt en ik lees vaker een boek. Heb 11 boeken gelezen dit jaar. De rest is niet uitgekomen.

2021:

• Serieus worden met mijn date
  • Gezonder worden (minder snoepen en meer bewegen. Ik wil niet meer de focus leggen op afvallen, maar meer op gezond zijn).
  • Zodra het weer kan vaker voor een schoonheidsbehandeling gaan, zoals massages.
4 likes

Vanaf volgend jaar wil ik

• Beter met mijn geld omgaan = nadenken over mijn aankopen ipv alles te kopen in wat in me opkomt en sparen
  • Fitter worden = sporten, afvallen, minder chips en chocolade eten
  • Vaker zelf koken, ook al ben ik laat thuis
  • Niet zo negatief zijn en minder zeiken (op mijn man)
  • Mijn best doen bij mijn nieuwe werk (start in januari)
6 likes

Mijn scriptie in maart afhebben.
Elke dag tijdens de pauze een rondje wandelen.
Op thuiswerkdagen een leukere outfit aantrekken en make up op doen.
Zolang het thuiswerken is in de ochtend een 15 min workout doen en daarna rustig een kopje koffie drinken voordat ik begin met werken.
Doordeweeks geen frisdrank drinken.

3 likes
  • 2x per week iets van workout doen (yoga, pilates, zwemmen als het weer kan, …)
  • Minstens 1x per maand een nieuw recept proberen
  • Moestuin zo organiseren dat we vanaf de zomer minstens de helft van groenten/fruit uit eigen tuin kunnen eten
  • Een verhaal herwerken en online zetten
  • Mogelijkheden voor vrijwilligerswerk in de buurt bekijken (na covid)
2 likes

vorig jaar:
minder op telefoon. niet gelukt, heb juist het idee dat ik er dit jaar nog meer op zat.
meer offline zijn en meer dingen doen zoals puzzelen en lezen. puzzelen is in de eerste golf wel gelukt verder nog niet echt en lezen ben ik niet aan toegekomen helaas.
gezond blijven eten, dat is opzich best goed gelukt.
meer dingen/kleding tweedehands kopen, dit is opzich ook best goed gelukt.

mijn doelen dit jaar:

• minder op mijn telefoon zitten.
  • meer dingen offline doen zoals lezen, puzzelen. (1 boek per maand lezen)
  • bewuster zijn met afval weggooien/afval scheiden etc.
  • sociale kring uitbreiden.

Mijn goede voornemen is om meer positiviteit in mn leven te hebben. Merk dat als ik moe ben of chagrijnig, ik dat op anderen afreageer. Of bijv, wanneer een vriendin iets vraagt wat al 100x is uitgelegd, dat is daar dan niet chagrijnig op reageer maar het gewoon nog een keer uitleg.
Choose your battles, die negativiteit kost me ecjt veel energie en dat is het niet waard

2 likes

Minder gehaast leven en, lekker cliché, meer (genieten van) in het moment leven ipv maar door te razen.

En minder dramaqueen zijn bij m’n vrienden, achteraf schaam ik me dan zo als ik weer heb zitten huilen en alles eruit heb gegooid…

1 like