Goede voornemens en doelen

• plantaardig eten
  • minimalistischer leven
  • weer serieus gaan wielrennen met als doel om in de zomer naar Spanje te fietsen
  • als m’n contract verlengd wordt: minder uren werken en iets voor mezelf doen in die vrije tijd (sport coaching en/of me inzetten voor een goed doel/activisme)
  • huis afmaken (verven, tuin, reparaties)
4 likes
  1. Mijn master afronden en besluit nemen over wat ik komende jaren wil doen qua werk
  2. Een aantal kilo aankomen
  3. Minder sporten
  4. Van mij rijangst afkomen (dus een paar lessen nemen)
  5. Pianoles nemen (eerste les staat al geboekt)
  6. Vaker dronken worden met vriendinnen en minder binnen de lijntjes kleuren.

Bring it on :sunglasses:

5 likes
  1. Laatste drie zwangerschapskilo’s kwijtraken.
  2. Opruimen, spullen sorteren.
  3. Geen dingen kopen die niet nodig zijn en zoveel mogelijk duurzaam en 2e hands.
  4. Meer tijd voor mezelf eisen en dingen doen waar ik energie van krijg.
  5. Meer uitstapjes in het weekend als gezin
  6. Proberen een betere werk en prive balans te vinden
2 likes
  • Minder kopen, dus consuminderen
  • Meer sparen
  • Meer spullen wegdoen
  • Beslissingen maken op zakelijk gebied
  • Mijn derde boek afschrijven en uitgeven
  • En ook mijn vierde (duo)boek afschrijven en (laten) uitgeven
  • Beter leren tekenen met ProCreate
  • Meer cursussen volgen
    En niet echt een voornemen, maar wat meer liefde in mijn leven zou ik wel fijn vinden, dus misschien meer openstaan :slightly_smiling_face:
1 like

Ik wilde eigenlijk geen doelen stellen omdat de laatste maanden nogal overschaduwd werden door mentale problemen. Maar als ik erover nadenk heb ik toch wel wat dingen die op zijn minst wil proberen.

• Mijn opleiding duaal vervolgen. Ik heb al een ziekenhuis gevonden dat op zoek is naar een duaal student, dus ik ga 1 januari besteden aan solliciteren. En dat vind ik doodeng. Aan de ene kant ben ik heel bang of ik dit wel aan kan met mijn angststoornis, aan de andere kant leef ik al mijn hele leven een beetje half. Studies met weinig contacturen, banen waarbij je veel thuiswerkt etc.
  • Mijn rijbewijs halen.
  • Dit is wel afhankelijk van welk ziekenhuis mij zou willen, maar: een eigen appartementje huren.
  • Doorgaan met hardlopen en eigenlijk ook weer minimaal 1x per week yoga doen.
  • Gezond blijven eten, want dat ging de laatste tijd (behalve december) heel goed.
2 likes
  • Minder internet, meer lezen
  • Loopbaanbegeleiding volgen om gezonder om te gaan met werk
  • Hopelijk een huisje kopen met mijn vriend, mocht dat niet lukken, alsnog verhuizen naar een huisje buiten de stad.
  • Na de verhuis en als alle chemo uit mijn vriend z’n lichaam is kunnen we hopelijk aan een nageslacht beginnen werken :thumbsup:
3 likes
  1. Meer tijd voor mezelf, meer rustmomenten inplannen.
  2. Geen dingen meer doen omdat anderen dat verwachten, alleen kiezen voor de dingen waar ik zelf energie van krijg.
  3. Meer yoga.
  4. Proeflessen nemen bij verschillende sporten om te kijken wat bij me past.
  5. Lichamelijk en mentaal sterker in mijn vel zitten.

Ik heb trouwens dit boek aangeschaft. het helpt me om concrete stappen te maken in hoe ik mijn doelen wil bereiken. Want, zo stelt de schrijfster, wanneer je geen concrete plannen maakt, ga je je doelen ook niet halen. Het boek is ook een soort agenda dus dat vind ik echt super fijn. Wie weet heeft iemand er ook iets aan.

2 likes
  • Vaker uit eten gaan! :heart:
  • Minder spullen kopen
  • Sparen voor een huis
  • Door blijven gaan met hardlopen
1 like

Grappig dat de laatste post van dit topic 1 januari was, toen wisten we nog niet wat voor shitshow 2020 allemaal zou worden haha. Hebben jullie nog doelen of voornemens voor 2021 of beginnen jullie er maar niet aan?

15 likes

Ja dat vaker uit eten gaan, zal wel goed gelukt zijn @Nori :rofl:

24 likes

Ik heb wel nog voornemens, maar wel veel dichter bij huis eigenlijk.

• Minder plastic gebruiken
  • Minder voedsel weggooien
  • Elke maand een nieuw recept koken
  • Liever voor mezelf leren zijn (ok ik walg zelf van deze zin, klinkt heel erg zelfzorg, maar ik bedoel dit meer met de taal die ik tegen mezelf aansla enzo)
4 likes

Mijn voornemens:

• 100% voor mijn eigen bedrijf gaan (ik heb een eigen bedrijf, maar doe dit nu nog naast 24 uur in dienst)
  • Geen telefoon meer voor het slapen gaan, maar mijn boek lezen als ik niet kan slapen
  • Hopelijk nog 1 laatste grote reis (naar familie in USA) nu onze dochter nog niet leerplichtig is.

Blijven doen:

• 3x in de week sporten
  • Minder frisdrank (beperken tot het weekend)
  • Gezond eten
7 likes

Dit is allemaal gelukt/gebeurd! Behalve minder op mn telefoon zitten. Wil echt minder online zijn/schermtijd verminderen. En ik wil blijven hardlopen. Verder moet ik nog even denken.

Edit: oh ik ben ook nog eens gestopt met roken terwijl dat niet eens een voornemen was. Oh misschien wel trouwens maar dan heb ik heel snel gefaald.

2 likes

Voornemens:

• minder aantrekken wat andere wellicht zouden denken over me
  • mee blijven doen met niet meedoen aan fast fashion en onnodig shoppen/duurzamer leven/veel plantaardig eten

Blijven doen:

• veel hardlopen (zie sportdoelen) en sporten
  • goed voor hond zorgen
  • borduren ipv op internet ‘hangen’
5 likes

Leuk!

Vorig jaar schreef ik dit voor 2020:
:heavy_check_mark: bewuster herinneringen maken met gezin
:no_entry_sign: minder op mijn telefoon zitten
:no_entry_sign: meer boeken lezen

2021:
Gezonder leven en zwangerschapskilo’s kwijt
Minder op mijn telefoon
Meer boeken lezen

6 likes

:croissant: Afstuderen en uitvogelen wat ik verder wil gaan doen
:croissant: Een eigen paleis creëren
:croissant: De schade van 4 klote jaren nog verder herstellen
:croissant: Blijven bewegen en afstand houden van mensen die zich niet aan de regels houden

En verder niks want ik wil mijzelf niet teleurstellen i.v.m. corona.

6 likes

Een tip aan iedereen: het helpt om concrete doelen te stellen. Dus niet “gezonder leven” of “meer lezen”, maar bijvoorbeeld “doordeweeks geen snacks in de avond” en “minstens 1 boek per maand lezen”. Dat maakt het “echter” en makkelijker te behalen (ik moet het zelf ook beter toepassen hoor, haha).

9 likes

ja maak ze lekker SMART!! haha

19 likes

Nee ik had de intention-behaviour gap in m’n hoofd maar volgens mij is dat weer iets anders.

Zoals jij het uitlegt klinkt het best smart

3 likes