Goede voornemens en doelen

Eigenlijk doe ik niet aan goede voornemens en zijn mijn doelen iets wat ik al langer wil en niet perse met het nieuwe jaar te maken

• Vaker lezen. Ik lees altijd graag, maar het sluipt er toch elke keer weer in om in vrije tijd te netflixen of beetje doelloos op internet rond te surfen. In die tijd wil ik dus vaker een boek pakken
  • Meer bewegen. Wat vaker wandelen, wat vaker de fiets pakken dat soort dingen.
  • Minder alcohol drinken. Te vaak en te makkelijk schenk ik toch weer een glas wijn in, terwijl ik dat eigenlijk helemaal niet nodig vind.
  • Mijn grootste doel dit jaar is zorgen dat ik in mijn bruidsmeisjesjurk pas. In 2019 gekocht voor een bruiloft in 2020. Bruiloft is naar komende zomer verplaats, maar die jurk past helaas niet meer en wel zo netjes als die weer past. Dus dat is wel even belangrijk
  • Uitzoeken wat ik met mijn leven wil. Hier ben ik al een poos mee bezig, maar wil daar toch wel dit jaar knopen over doorhakken, zeker omdat de kans bestaat dat ik weer wil gaan studeren. Daar wil ik dan niet te lang mee wachten.
6 likes
  • Fijne sokken verzameling creĂŤeren, de vervelende weggooien
  • Idem voor ondergoed
  • Nieuwe baan met doorgroeimogelijkheden vinden/zoeken
  • Meer inkomen generen (X bedrag netto), door of meer uren te maken bij baan 1 of extra baan ergens
  • Elke maand een nieuw recept
  • Elke maand een boek lezen (en ook gewoon wegleggen als het niet leuk is)
  • Cursus Frans doen
  • Opleiding volgen (EMDR)
3 likes

Ah leuk om al deze lijstjes te lezen, mijn doelen zijn:

• Beginnen met duurzaam beleggen
  • Minimaal 50 keer brood bakken
  • Een sport vinden die ik leuk vind (tips zijn welkom, kijk nu naar jiu jitsu)
  • Studieschuld afbetalen
  • Minimaal 5 keer zwemmen (in niet-zwembad water)
  • Minimaal 12 boeken lezen
  • Interrailen met als ‘eindbestemming’ Innsbruck en daar in een bergmeer zwemmen
  • Minimaal 6 weken vakantie opnemen
  • 5 nieuwe Nederlandse plekken/steden ontdekken
  • Perfecte zuurdesembrood bakken
  • Ich mĂśchte auch mein Deutsch verbessern
9 likes

Even een upje, wie heeft er goede voornemens voor 2022 en wil haar lijst delen? Altijd leuk om te lezen, al ga ik zelf dit jaar niks doen denk ik

2 likes

Ik heb geen specifieke voornemens maar maak wel graag een vision board met stukjes tekst en foto’s die ik in magazines vindt (en dus niet dat ik een lijstje maak en dan specifiek foto’s of woorden daarover ga zoeken) maar met dingen die ik tof zou vinden voor dit jaar, of waar ik een beetje naar zou willen leven

9 likes

Nou dit is allemaal niet helemaal gelukt, haha.
Vaker lezen heb ik precies 3 maanden volgehouden en toen ging ik weer netflixen. Door de benzine prijzen ben ik wel iets meer gaan fietsen, maar sporten lukte niet helemaal door blessures en omdat ik gewoon lui ben.
Die jurk kon ik ook dit jaar niet aan, omdat ik niet naar de bruiloft in het buitenland kon (en omdat ie nog steeds niet past).

Doelen voor 2022:

• Nieuwe baan zoeken. Mijn contract is niet verlengd, dus dit is een moetje, haha.
  • Genieten van het leven. Als dit jaar me iets geleerd heeft is, is dat niks vastligt en alles zo kan veranderen. Dus ik wil gaan genieten van de mensen om me heen en de dingen die we doen en me minder druk maken om kleine dingen. Dus lekker boeiend dat ik wat vaker een serie kijk dan dat ik een boek lees bijvoorbeeld.
6 likes
  • minder voedsel verspillen, meer gebruik maken van wat er in de koelkast ligt en daarmee koken
  • mijn werk beter loslaten op dagen dat ik vrij ben (en al helemaal als ik straks met verlof ben!)
  • het liefst ook minder micro managen, maar die vind ik echt heel lastig.
  • meer taken in het huishouden oppakken zodat de schoonmaakster minder uren hoeft te komen
  • mijn spaargeld niet verder opmaken (meer sparen zal er denk ik niet in zitten).
3 likes
  • Ik wil meer gaan sparen, als ik iets leuks zie bestel ik het gewoon. Moet daar echt mee stoppen, want vooral nu tijdens corona heb ik 90% echt totaal niet nodig gewoon.
  • M’n ogen laten meten en eindelijk een bril nemen. Stel dit al jaren uit, slaat nergens op.
  • Iets… leuks doen met m’n leven? Haha dit klinkt heftiger dan ik het bedoel, maar ik heb bijvoorbeeld totaal geen hobbies en lig in weekenden gewoon vaak echt alleen maar op de bank en in bed tv te kijken.
  • Meer bewegen. Ik kan gelukkig thuiswerken en begin vorig jaar maakte ik af en toe een wandeling tijdens m’n pauze, maar dat heb ik al te lang niet meer gedaan. Het is zo simpel om te doen, dus dit moet ik echt weer gaan doen van mezelf.
4 likes

Meer wandelen en sporten, ik ben er echt dit jaar flink tekort in geschoten en merk dat ik ook echt wel ben aangekomen en daar voel ik mij echt niet okĂŠ bij.

Meer lezen, heb zoveel mooie boeken nog maar op een een of andere manier lukt het mij niet

Meer van de natuur genieten en veel minder Social media

Meer nee zeggen tegen mensen en afspraken en daardoor dus meer tijd voor mezelf vrijmaken

Meer geld sparen, ik geef echt teveel geld uit en koop toch vaak leegte op

4 likes
  • Flink ontspullen (slagingskans :x:)
  • Blijven sporten (slagingskans :white_check_mark:)
  • Minder op de mobiel (slagingskans :x:)
  • Vaker met goede vrienden afspreken (slagingskans❓)
  • Minder stressen & meer genieten van het leven (slagingskans❓)
  • Nieuwe job vinden (slagingskans❓)
7 likes

Ik weet dat je met goede voornemens natuurlijk op elk moment van het jaar kan beginnen, maar ik vind het nieuwe jaar altijd zo een fijne nieuwe start! Kijk er altijd naar uit het helemaal anders te doen (gaat natuurlijk vaak mis, maar goed). Ik ga er gewoon weer voor:

• vanaf januari heb ik een nieuwe baan, ik weet mijn netto salaris nog niet, maar zodra ik dat weet een spaarplan maken om meer te gaan sparen dan nu.
  • langer nadenken over aankopen. Er staat nu ook weer van alles in de kast wat ik eigenlijk niet wil hebben. Dus geen dingen meer klakkeloos kopen waar ik niet naar op zoek was.
  • lijst maken met activiteiten die ik op vrije dagen met mijn zoontje kan doen. Blijf nu vaak in dezelfde dingen hangen, en hij wordt ook wat ouder. (Iemand tips? In Noord Holland?).
  • gezonder eten. Was echt goed bezig, maar het begint weer uit de hand te lopen. En op mijn nieuwe werk wordt veel gesnoept, dus even de focus er weer op.

Edit: actiever worden op het forum. Ik lees al lang mee, maar was weinig actief. Veel leuker om interactie te hebben :blush:

4 likes
  • 75 boeken lezen (waarvan 5 die ik nog heb liggen thuis + 15 informatieve/non-fictie boeken)
  • portret tekenen van mijn eigen poezen
  • tekenen voor verkoop (ik doe via Redbubble verkopen en wil in 2022 nog 15 honden en 5 kattenrassen daarvoor tekenen)
  • meer gamen (AC Valhalla)
  • meer sporten (yoga en wandelen en misschien paaldansen)

en niet echt een voornemen, want ligt aan de huizenmarkt etc, maar zou volgend jaar wel graag willen verhuizen naar een eigen plekje!

2 likes

OkĂŠ even kijken hoe dit vorig jaar is gegaan

Mijne voorlopig voor volgend jaar:

• Weer zo’n 15 boeken lezen
  • Elke maand een nieuw recept proberen, en alle recepten die je gebruikt bundelen
  • Chill basic ondergoed aanschaffen
  • Overstappen naar duurzame en natuurlijkere producten: schoonmaakproducten, persoonlijke verzorging en kleding (uitzondering broeken)
  • 1x per week sporten (of meer)
  • Een creatieve cursus doen (keramiek lijkt me heel leuk)
2 likes

Die van 2021:

• Beginnen met duurzaam beleggen :white_check_mark:
  • Minimaal 50 keer brood bakken :x: Eindstand staat op 38
  • Een sport vinden die ik leuk vind (tips zijn welkom, kijk nu naar jiu jitsu) :white_check_mark:
  • Studieschuld afbetalen :exclamation: Heb het wel bij elkaar gespaard, maar niet afgelosd
  • Minimaal 5 keer zwemmen (in niet-zwembad water) :x:
  • Minimaal 12 boeken lezen :x:
  • Interrailen met als ‘eindbestemming’ Innsbruck en daar in een bergmeer zwemmen :x: Corona
  • Minimaal 6 weken vakantie opnemen :white_check_mark:
  • 5 nieuwe Nederlandse plekken/steden ontdekken :white_check_mark:
  • Perfecte zuurdesembrood bakken :white_check_mark:
  • Ich mĂśchte auch mein Deutsch verbessern :white_check_mark:

En voor 2022 :

• Minder fucks geven
9 likes

Nieuwe baan, 2x per week sporten en eens serieus proberen van mijn stijve nek en schouders af te komen (dmv fysio, yoga, rollen met zo’n balletje)

1 like
  • klinkt een beetje zwaar maar ik bedoel het niet zo: een beetje… levensvreugde terugvinden of zo? Nieuwe dingen ontdekken, oude hobby’s oppakken etc
  • afkicken van mijn telefoonverslaving
  • meer energie krijgen (door actiever en gezonder te leven)
  • minder beeldschermen
  • nieuwe vrienden maken
  • huis opgeruimd en schoon houden want rust in huis = rust in mijn hoofd (nu ver te zoeken dus)
  • meer tijd en aandacht aan relatie en gezin besteden
7 likes

Ik heb 5 hoofddoelen waarvan ik dan een paar weer opsplits in wat kleinere doelen:

1. minimaal 15 boeken lezen
  2. van mijn blog mijn bijbaan maken
  3. persoonlijke en spirituele groei
    → routines ontwikkelen
    → slaappatroon verbeteren
    → persoonlijke groei door te leren over mindset
    → spirituele groei: tarot en astrologie
  4. bewuster en gezonder leven
    → gezond en lekker eten
    → niet dieet gericht bezig zijn
    → yoga + fitness
    → meer leven in het nu
    → goed voor mezelf zorgen
  5. nieuwe plekken ontdekken
4 likes

Voor 2022:

• minimaal 1 dag per week sporten
  • minimaal 12 boeken lezen
  • starten met het opnemen van een podcast
  • vaker gaan daten
4 likes

Mijn voornemens voor 2022

• Elke maand een vast bedrag sparen.
• Minimalistischer leven.
• Op een vast tijdstip opstaan, op kantoordagen om 05.45 uur. En op thuiswerkdagen om 07.00 uur. Tot maximaal 18.00 uur werken.
• 12 boeken in 2022 lezen. Minimaal één boek per maand.
• Minder tijd op social media spenderen. In januari een complete instagram “detox”.
• Elke werkdag minstens een halfuur pauze houden, voorkeur gaat uit naar wandelen.
• Bewuster taken uitvoeren op werk en focus vergroten.
• Vaardigheden uit assertiviteitscursus verder in praktijk brengen.
• Een verre reis plannen met mijn man.
• Vaker samen koken met mijn man.
• Bovenverdieping opknappen.
• Meer water drinken, en frisdrank zo veel mogelijk beperken.

4 likes