Goede voornemens en doelen

Mijn voornemens zijn:

• werken aan mn zelfvertrouwen
  • en daarbij aansluitend, minder piekeren
  • 2 x per week sporten
  • minder afval produceren
  • 1 boek per maand lezen
1 like
  • Véél beter letten op wat ik uitgeef aan boodschappen
  • Gezonder eten (minder suiker en meer dingen als rijst en quinoa etc.)
  • Meer inzicht krijgen in mijn financiën
  • Op serieuze jobhunt
  • In lijn met meer van jullie: meer tijd voor offline hobbies als lezen en investeren in vriendschappen
  • Meer afvallen, ben al redelijk goed op weg
  • 2-3 keer in de week sporten vol blijven houden
  • Regelmatig foamrollen voor mijn rug en oefeningen om de boel soepel te houden
  • Tandenstokeren
  • Schrijven weer oppakken
  • Sparen en vaker een no-buy maand
  • Nadenken over de toekomst, hbo-v of een andere baan
  • Ik hoop te kunnen verhuizen naar een leuk huisje
  • Openstaan voor liefde

Gelukkig worden en blijven en vooral mijn geluk niet van anderen laten afhangen

2 likes

dec. '18

• minder mijn gsm checken/ social media bekijken
  • milder zijn voor mezelf en voor mezelf kiezen

Het eerste is goed gelukt, aan het tweede wil ik opnieuw nog meer werken.

Welke tas wil je kopen? :heart_eyes:

• Solliciteren voor vervolgopleiding (en aangenomen worden)
  • Minder geld uitgeven op het station en in het restaurant op werk
  • Minder alcohol drinken
  • Beter voor mezelf zorgen; beter leren ontspannen, af en toe massage boeken, minder social media
  • Sporten uitbouwen naar 4x per week
  • Pull ups leren

Balenciaga city mini! Ik krijg wel loonsverhoging dus ga de komende maanden dan de verhoging apart zetten tot ik de tas heb.
Vriend herinnerde me alleen nog even aan dat ik als ik meer ga verdienen ook meer moet bijdragen aan de gezamenlijke dus netto waarschijnlijk minder verhoging apart kan zetten voor mezelf als het lijkt.
Gelukkig kan ik zelf ook rekenen en heb geduld.

1 like

Heel mooi! Welke kleur wil je? Geduld wordt beloond :wink:

1. Minstens twee projecten in het leven roepen die ik kan gebruiken als opstapje naar een creatievere baan of eigen bedrijf.

2. Nog iets plantaardiger gaan eten en minder gemakszuchtig worden en zelf meer gaan koken. Al heb ik afgelopen jaar al een goed begin gemaakt door nog amper vleesvervangers te eten in het tweede gedeelte van 2019.

3. Hooguit 5 boeken kopen aankomend jaar (dit jaar heb ik minstens 40 boeken gekocht die niet voor een studie waren) en de resterende boeken die ik heb zo veel mogelijk lezen (minstens 25 in 2020).

4. De aankomende 4 maanden geen kleding kopen (hooguit noodzakelijke sport- of onderkleding) en daarna proberen om het vooral te houden bij kwalitatief betere dingen. (Dit jaar al de stap gemaakt om veel vaker te gaan voor betere producten en nu wordt het tijd om vaker voor tweedehands etc te gaan).

• Geen schoenen (tenzij voor een nieuwe sport) en tassen kopen t/m juni. En hopelijk dat nog langer doorzetten.

• Minder conformeren en meer doen wat ik wil doen.

3 likes

Eindelijk dit topic gevonden, dacht dat ie niet bestond :joy: Vorig jaar had ik geen goeie voornemens gedaan in verband met mijn depressie. Ik ben nu weer stabiel dus wil het weer proberen.

• Mijn huis leefbaar maken
  • 12 schetsen maken en deze uitvoeren
  • 5 alfabetten ontwerpen
  • Mijn Instagram weer tot leven brengen
  • Op interrail gaan nu ik nog met korting kan gaan
  • 1000 euro sparen
  • Minder snacken want het loopt wederom heel erg uit de hand
  • Weer zeep gaan maken
  • Kaarsen leren maken
  • Gaan sporten
3 likes
  • Minstens 20 nieuwe bakrecepten proberen (mijn grote droom als kind was banketbakker worden, nu heb ik een rottig combi-magnetron/oven dus wil ik volgend jaar minstens 20 nieuwe recepten maken. En dan hoop ik in 2021 een koopwoning te hebben met goede oven erin, dan mag ik van mezelf een cursus gaan doen bij bijv. bakery institute om écht goed meer te leren)
  • Beginnen met yoga
  • Elke maand minstens 500 euro sparen
  • Weer op citytrip met mijn broertje en zusje, daar wil ik echt een jaarlijks iets van maken, heb daar zo van genoten :smiling_face_with_three_hearts:
2 likes
  • Een leuke nieuwe baan vinden
  • Beter voor mijn lijf zorgen, met name minderen met suiker nadat ik in december mijn lichaamsgewicht in chocolade pepernoten, letters en kransjes heb gegeten.
  • Meer leuke dingen plannen en minder afwachtend zijn
  • Elke maand €500 euro sparen
  • Mijn eigen stijl vinden en me fijn voelen in wat ik draag.

Eigenlijk wil ik aan het eind van 2020 willen kunnen zeggen dat ik veel lekkerder in mijn vel zit dan in 2019. Zowel fysiek als mentaal.

2 likes
  • Beter voor mezelf zorgen: gezonder eten, meer bewegen en uitzoeken waar ik plezier en ontspanning uit haal.
  • Stoppen met de pil en een anticonceptie vinden waar ik minder last heb van de bijwerkingen.
  • Beter op mijn geld letten en meer sparen. Me houden aan budgetten die ik mezelf van te voren geef.
  • Goed nagaan welke spullen ik wel niet wil houden en meer opruimen/weg doen.
  • Meer lezen. Deed het vroeger zoveel en genoot daar echt van, neem er nu niet genoeg meer de tijd voor en dat is zo zonde! Het is ook een manier om me te blijven ontwikkelen en ontspannen.
1 like
  • Minder geld uitgeven aan nutteloze spullen, lunch doordeweeks (zelf maken en meenemen ipv maar weer wat te duurs halen ergens), etc.
  • (Daardoor) meer sparen
  • Meer aandacht aan vrienden besteden, afgelopen jaar was nogal een rollercoaster waardoor ik soms iets te egocentrisch bezig was
  • Mijn traineeship afsluiten en bedenken hoe ik het nuttig in kan zetten
  • Gezonder eten en meer zelf koken
  • Vaker bewegen/sporten/yoga doen
  • Boeken lezen, is er dit jaar echt enorm bij ingeschoten, de to read stapel (fysiek en electronisch) wordt steeds groter…
2 likes
  • Nog minstens 10 kilo kwijt raken
  • Multivitaminen slikken, benieuwd of dit wat gaat doen voor mijn haar bijv.
  • 1 x in de week een nieuw recept uitproberen
  • Sparen, heb nu spaardoelen opgezet in ING dus ben benieuwd of dat gaat werken
  • Weer openstaan om te gaan daten, echt te lang geleden
  • De Nijmeegse Vierdaagse gaan lopen
  • Me niet meer zo laten stressen door werk
  • Ik heb het al heel lang niet meer druk en dat wil ik graag proberen zo te houden
  • Meer water drinken
  • 1x of 2x per week blijven sporten
1 like

Ik vind het zo leuk dat zoveel mensen lezen noemen. :heart:

6 likes
  • minimaal 5000 euro sparen
  • minimaal 2 keer per week sporten
  • beter op mijn eten letten, met name minder chocolade eten
  • minimaal 5 kilo afvallen
  • lezen weer oppakken; minimaal 8 boeken lezen
  • doorgaan met voldoende tijd aan hobby’s zoals puzzelen en kleuren besteden
  • structureel/preventief naar de fysio gaan
2 likes
  • Baan vinden. Dit doel staat ruim bovenaan.
  • Definitieve versie van scriptie indienen (concept is klaar)
  • Verhuizen
  • Blijven sporten
  • Mezelf meer uitdagen met autorijden i.v.m. enige rijangst
  • Spullen flink opruimen
  • Nieuwe vriendschappen goed onderhouden
  • Optimistischer en gelukkiger zijn, weer kunnen genieten zonder verwachtingen
  • Tekenen en schrijven oppakken
  • Minder gebruikmaken van mijn mobiel
  • Een leuke reis maken, afhankelijk van de financiële situatie

Nou, toch best wat!

1 like