Sporten
Mijn diploma halen
Niet meer dan 1x per maand thuisbezorgd bestellen
Eerste is wel gelukt, maar wil nog verder minderen. Tweede kan stukken beter. Derde is niet gelukt
Voor 2020 hoop ik te verhuizen, mān traineeship af te ronden en een leuke baan te vinden. En ik wil minder op mān telefoon zitten en meer lezen.
Terugblik 2019:
Alles is (grotendeels) gelukt!
Voornemens voor 2020:
- Weer meer focus op gezond leven: iedere dag 30 minuten bewegen en veel fruit en groente eten. Chips e.d. alleen in het weekend. Ik hoop uiteindelijk ook dat ik iets ga afvallen, maar ik wil voornamelijk gezonder leven.
- Assertiever en meer zichtbaar worden op het werk.
- Regelmatig het huis door om onnodige spullen te doneren.
- Goed blijven nadenken over aankopen. Heb ik het echt nodig? Wil ik het heel graag? Wil ik het over een tijdje nog steeds hebben?
- Meer qualitytime met mijn vriend.
Niets van dit alles gelukt, behalve het daten. Lekker bezig! Vorig jaar is overigens ook het eerste jaar dat ik geen afvallen als goede voornemens had en het scheelt zowaar -8 kilo met vorig jaar? (met behulp van een sport die ik haat haha)
- Vegan blijven eten, maar gezonder (minder cola/chips/snoep)
- 3x in de week sporten
- Een strict pull-up kunnen
- Minder mijn weekenden volplannen
- Zakelijker worden
- 25 boeken lezen
3x in de week sporten is gelukt! Ondertussen bij een crossfit gym waar ik me helemaal thuis voel. Ik heb bijna 25 boeken uit en hoop dat nog te redden voor het einde van het jaar. De rest is me niet echt helemaal geluktā¦
Voor 2020:
- Minder snoep en snacks, meer groenten en fruit eten
- Geen geld uitgeven (alleen boodschappen en noodzakelijke dingen)
- Sparen voor onze grote reis door de USA in 2021
- Meer (chill) tijd voor mezelf.
- Meer nieuwe dingen proberen, meer de deur uit.
- Niet meer mn stemming zo immens laten beĆÆnvloeden door mannen (of gebrek daaraan).
- Spaargeld weer aanvullen tot wat het was.
- Meer fotoās maken, dingen vastleggen.
- 4x per week blijven sporten.
Nog niet echt over nagedacht,
Maar wordt geinspireerd door jullie:
Minder op mijn telefoon zitten.
Meer offline dingen doen zoals puzzelen & lezen.
Gezond blijven eten.
Meer (kleding) tweedehands kopen.
-Ik wil wat beter gaan eten. Ik heb al vooruitgang geboekt maar ja
-Ik wil dan ook proberen om af te vallen, maar ja hopelijk gaat dat automatisch als ik mijn eetgewoontes 100% op orde krijg.
-Mijn huis beter opruimen en op orde hebben.
-Meer tijd met mijn familie doorbrengen
-Meer leuke dingen met mijn vriend doen (uberhaupt meer ondernemen met zn tweeen) en wat meer reizen.
En idd wat hier gezegd wordt, wat minder op mijn telefoon zitten!
- ook minder op mijn telefoon zitten
- ontdekken wat mijn droombaan is en die ook krijgen natuurlijk.
- naar de sauna gaan om mijn preutsheid te overwinnen;)
- 5 km kunnen hardlopen
Leuk dat mensen hier kunnen terugblikken op die van vorig jaar! Hier de mijne:
- een nieuwe baan
- 5km hardlopen
- meer openstaan om te daten
Die eerste is er voor mij ook echt een! Ik ben dit jaar zo opgeslokt door mijn werk en de mensen daar dat ik echt maar heel oppervlakkig contact heb gehad met sommige hele goede vrienden. Echt niet okƩ eigenlijk.
En meer fruit en groente en vooral meer vezels, want daar heb ik momenteel gewoon echt issues door, meer mediteren (headspace gekocht) en wekelijks blijven sporten.
Ik heb het best goed gedaan met het contact houden met vrienden dit jaar! Dus daar ben ik heel blij mee.
Meer fruit en groente en wekelijks sporten, mweh. Ongeveer hetzelfde als vorig jaar geloof ik, over het algemeen wel okƩ, maar ik eet ook nog veel te veel troep.
Ik heb Headspace wel gebruikt, maar ook weer opgezegd, want het werkte toch niet zo heel goed voor me.
Voor dit jaar wil ik vooral wat minder snoepen, mān werksituatie verbeteren en meer nieuwe recepten proberen.
- iets anders doen op vlak van werk: nieuwe baan/opleiding/etc
- meer aandacht besteden aan sociale contacten, ik heb weinig hechte vriendschappen en zou dat graag anders zien
- hardlopen weer oppakken
- minder met mijn telefoon bezig zijn
- minder of helemaal geen kleding kopen
- minder eten afhalen
Oh jaa. Minder met je telefoon bezig zijn. Misschien moet ik dat ook maar eens doen
Leuk om iedereens doelen te lezen. Ik had hier vorig jaar nog niet gepost, maar ga het nu wel doen.
- Meer geld vrij maken om grote aankopen te doen. Ik verspil zoveel geld aan even snel supermarkt, colaatje op school etcetera. Ik wil dit jaar mijn droomtas kopen en een spaarrekening opbouwen. Zou wel moeten lukken denk ik als ik maar eens stop met steeds onzin kopen. Creditcard is daarnaast geen goede manier om toch dingen te kunnen kopenā¦
- Mijn droombaan krijgen
- Plezier halen uit en genoeg hebben aan de combinatie: werken, studeren, samen wonen, sociaal leven
- Misschien tijd en ruimte vinden voor sporten en huishouden
Dat was het
- 2 keer per week sporten
- Fietsen naar werk
- ā¬5000 sparen
- Minder geld uitgeven aan onzin dingen
- Sporten: 4x per week krachttraining blijven doen, en mijn gewichtdoelen bij een aantal oefeningen halen
- Helemaal vegetarisch gaan eten. Ik was al langer gestopt met vlees, maar eet soms nog vis.
- Meer moeite doen om contact te leggen met nieuwe mensen en vrienden te maken. Vaker mensen uitnodigen bij mij thuis, of uit mezelf voorstellen om iets te doen. Ik heb dat altijd moeilijk gevonden bij mensen die ik nog niet goed ken, maar ik merk dat daardoor mijn cirkel van mensen die ik wƩl goed ken klein blijft. Wat natuurlijk logisch is
- Januari beginnen met de 30 day minimalism challenge, en nog minder kopen. Alleen dingen die ik echt nodig heb of al langere tijd graag wilde hebben. Mails en notificaties van webshops, united wardrobe, etc. heb ik me allemaal al voor afgemeld.
- ā¬5,000 erbij op mijn spaarrekening om ooit een huis te kopen
- Rijbewijs halen voordat mān theorie-examen verloopt
afstuderen
vaker afspreken met vrienden
verhuizen
OkƩ, ik wilde eigenlijk geen goede voornemens maken, maar nu ik er zo overna denk zijn er wel wat doelen die ik wil bereiken in 2020
- 6000 euro extra sparen zodat ik genoeg geld heb om eventueel in 2021 voor langere tijd op reis te gaan (ben van plan mijn leaseauto weg te doen waardoor er maandelijks meer overblijft, dus dat zou moeten lukken)
- 5 kilo afvallen
- oriƫnteren op de arbeidsmarkt, beter beeld krijgen van wat ik zou willen doen als ik dit werkveld verlaat
- dry january volhouden
- elke avond drie positieve momenten van de dag opschrijven
Mijn jaar is best anders gelopen dat gewenst. Ik heb veel moeten geven aan mijn nieuwe baan waardoor ik overspannen ben geraakt. Daarnaast ben ik ook gestopt met de blogā¦ Daarom heb ik het besluit genomen monday ontslag in te dienen en weer te gaan solliciteren.
Mijn doelen voor 2020:
- Nieuwe baan zoeken die aansluit bij mijn verdere doelen maar mijn leven minder overneemt
- Beter voor mezelf zorgen (weer kunnen ontspannen, vaker zelf koken, blijven sporten)
- Mirena laten verwijderen en āer voor gaanā
Ik heb voor 2020 wel een paar doelen die ik graag wil bereiken:
- Mijn blog weer oppakken. Zelfs als ik niets post, doet mijn blog het wel goed qua bezoekers. Ik vind het echt zonde dat ik nu niets posts, want vind het wel heel erg leuk om te doen. Dus 2020 moet het jaar worden dat ik weer regelmatig nieuwe recepten en dergelijke online zet.
- Beter voor mezelf zorgen. Tijd maken voor mezelf, vaker hardlopen en beter gaan eten.
- Meer gaan sparen en minder vaak naar de supermarkt gaan voor boodschappen die ik eigenlijk helemaal niet nodig heb.
- Ik heb nu nog een flexibel contract en wil binnen nu en een paar maanden (of eigenlijk weken) een contract met vaste uren krijgen. Ik moest nog een aantal dingen verbeteren en vind zelf dat ik dat heb gedaan, maar nu moet ik dus (durven) het gesprek aangaan over een nieuw contract en dat vind ik spannend.