Goede voornemens en doelen

Poeh waar zal ik beginnen… het zijn allemaal haalbare doelen en het wordt eens tijd dat ik ga doorzetten om de doelen te behalen :grimacing:

Afvallen
Sparen voor een vakantie
Huis afmaken
Sporten oppakken
Gelukkiger worden / aantal persoonlijke obstakels overwinnen.

2 likes
  • minder vlees eten
  • beter met geld om gaan
  • gezonder leven (meer bewegen, gezonder eten en wat kilo’s kwijt raken)
2 likes
  • geen wollen kledingstukken meer (nieuw) kopen
  • geen zuivel meer eten / drinken
  • lekker sparen
  • meer tijd voor mijzelf inplannen
2 likes

Grappig dit schreef ik vorig jaar
1 is zeker gelukt!
2 totaaaaal niet

Volgend jaar wil ik:

• Opleiding met mooi cijfer halen.
  • Sporten weer oppakken. Vinden wat ik leuk vind.
  • Meer initiatief tonen in vriendschap en mn sociale leven
3 likes
  • Huis opgeruimd houden
  • Minder vlees eten (ik ben al stukken geminderd maar dat doortrekken)
  • Twee keer per week sporten
  • Eens per maand een masterclass volgen
  • De eerste versie van mijn derde boek afronden
2 likes

Leuk, dit topic weer omhoog!

Vorig jaar schreef ik dit:
Minder kattig zijn - (gelukt, kan nog beter)
Gezonder eten en meer bewegen - (eten is gelukt, bewegen (bewust!) niet)
Minder geld uitgeven aan onnodige dingen (spullen of snacks) - (gelukt!)

Voor 2020:

• bewuster herinneringen maken met gezin
  • minder op mijn telefoon zitten
  • meer boeken lezen
1 like

Hm beetje standaard dingen;

• meer sporten (consequenter)
  • gezonder eten (meer zelf koken weer en hopelijk ook weer die paar kg eraf die ik ben aangekomen in het afgelopen jaar), ook wel iets minder alcohol (waarschijnlijk jan-apr helemaal niks). En dus ook minder/geen shit meer kopen op het station
  • vaker op tijd naar bed
  • minder beeldschermen, meer boeken lezen of naar buiten
1 like

Oja leuk even terugkijken

Ahahahah grace wat ben je toch trash, op die eerste na is niks gelukt.

Alleen punt 2 is uitgekomen. Dat wil ik ook zeker blijven doen. Sporten doe ik niet, maar ik fiets tegenwoordig wel 5 dagen per week. Dus dat vind ik ook wel iets waard. Huis kopen staat nog steeds op mijn lijst.

Dus voor komend jaar:

• huis kopen
  • een sport zoeken die ik echt leuk vind
  • vaker date nights plannen
  • beginnen met intermittent fasten en daardoor wat gewicht verliezen
  • vaker een boek lezen (heb er nog 15 liggen dus kan voorlopig wel vooruit)
2 likes

Aan wat voor therapie zat je te denken? Ik wil ook mijn houding verbeteren en wilde daarom juist op yoga gaan maar dat doe jij zo te lezen al? Helpt dat?

• Opnieuw beginnen sporten en uiteindelijk eens met mijn vriend meegaan naar de fitness
  • Stoppen met roken
  • Leren tekenen
  • Meer fotograferen
  • Slaappatroon herstellen
  • Mijn ouders meer helpen
  • Meer (nieuwe recepten) koken
  • Blijven zoveel mogelijk tweedehands kopen
  • Meer lezen
  • Werken aan mijn communicatieskills
  • Proberen wat minder mezelf te haten en onzeker te zijn. Ik moet accepteren wie ik ben. Wat niet uitsluit dat ik zoveel mogelijk aan mezelf wil werken in de mate van het mogelijke…
1 like

Weer volledig gaan werken
Duurzamer gaan leven
Meer contact met m’n ouders en beste vrienden
Proberen te gaan sporten

1 like

Mezelf op #1 zetten, dat is te lang niet gebeurd.

3 likes
  • afvallen. Staat jaren hoog op mijn lijst maar kwam door zwangerschap erachter dat ik 15kg meer weeg dan gedacht. Ben niet superveel aangekomen nu maar blijft vast nog wat over. Na de bevalling bewust eten en sporten en hulp ervoor zoeken.
  • kleding uitzoeken. Heb zoveel liggen wat ik nooit aandoe onder mom van, als ik afgevallen ben. Tijd voor schone lei. En motivatie voor afvallen, nieuwe (duurzame) garderobe.
  • minder schermtijd. Ga bijna bevallen dus tijd wordt schaarser met baby en tijd dat ik dan daarna overheb, besteden aan iets nuttigs, extra aan de hond besteden, boek lezen oid ipv doelloos internetten.
  • meer loslaten ipv druk maken om vanalles
1 like

Mijn goede voornemen voor dit jaar was om gezonder te gaan leven. Dat is deels gelukt. Qua voeding wel redelijk wat winst behaald (op mindere weken na maar oké).

Voornemens voor 2020:

• Een sport vinden die ik leuk vind en volhoud
  • Volledig vegetarisch gaan eten (nu eet ik nog zo’n twee keer per week vlees)
  • Vaker nieuwe recepten uitproberen
  • Minder gaan werken (van 40 uur naar 32 of 28 uur)
  • Meer genieten in het hier en nu
2 likes

Mijn voornemen is om meer te investeren in mijn lijf. Heb vandaag een Thaise massage gehad, het was echt niet fijn maar het is nu al zo verlichtend.

1 like

Meer groenten en fruit eten
Investeren in mezelf, bijvoorbeeld door een loopbaancoach te zoeken en een baan die me echt bevalt

1 like

Pfoe, heb erover nagedacht waar ik écht aan wil werken en niet alleen omdat de maatschappij of wie dan ook het van mij verwacht:

• Optimaal genieten van de kleine als 'ie er straks echt is. Zelf maar ook zeker als gezin.
  • Nog meer tijd besteden met geliefden
  • Niet onnodig lijden. Dus als bijv. werk niet meer bevalt gewoon wat anders zoeken. Als vriendschap mij verdriet geeft ermee stoppen. Keuzes maken waar ik zelf achter sta. Niet meer ja en amen zeggen en er dan mee blijven zitten, gewoon bam voor mijzelf opkomen.
  • Sporten/afvallen na m’n zwangerschap totdat ik me fijn genoeg voel in mn lichaam. Mijzelf hier ook de tijd voor gunnen. Dus niet na bevalling al gelijk verwachten dat ik het perfect oppak.
  • Gezonder eten, mogelijk ook nog meer vegetarisch
  • Lieve vriendin zijn voor m’n vriend, nog vaker uitspreken hoeveel ik van hem hou, hoe belangrijk hij voor mij is. Mijzelf dus kwetsbaar durven opstellen.
4 likes

Voornemens 2020

• Beter voor mezelf zorgen. Gezonder eten, sporten, maar ook meer quality time.
  • Meer offline zijn en huishoudelijke taken en werk
    beter verdelen zodat ik meer tijd over heb voor leuke dingen. En ik beter in het moment kan zijn zonder 100 dingen in me achterhoofd die ik moet doen.
  • Financieel bewuster zijn. Geld uitgeven aan dingen die ik leuk vind ipv eind van de maand niet meer te weten welke rotzooi ik heb gekocht.
  • Echt een keer mijn dochter weg brengen naar opa of oma om iets te doen voor mezelf. Heb haar de afgelopen 2 jaar nog nooit langer dan 2 uurtjes weggebracht of bij haar vader gelaten om iets anders te doen dan werken.

Dus simpel gezegd beter omgaan met mijn vrije tijd (en geld) en daar bewuster van genieten. Vaker naar de speeltuin oid met mijn dochter, lekker uiteten met mijn vriend, leuke dingen ondernemen als gezin en afspreken met vriendinnen

3 likes
  • minder chocola eten
  • meer aandacht geven aan mijn partner
1 like