Gierige acties

Altijd als we pizza bestellen, bij dominos of New York pizza kijk ik op internet voor actie codes. Heb nog nooit de volle prijs betaald voor Mn bestellen :stuck_out_tongue:

7 likes

Dat is toch niet gierig maar verstandig? :wink:

5 likes

Dat doe ik bij alles wat ik online bestel (als ik korting kan krijgen, is dat altijd meegenomen)

1 like

Haha ik zie het al helemaal voor me, morgen staat hier een ergernis ‘ik en een vriendin willen een cadeau geven om iemand te bedanken en hebben geld gevraagd aan een derde vriendin maar die maakt nu ineens minder over??!1!!’

23 likes

Ik print ook vaak op mijn werk. Vooral als het in kleur geprint moet worden…

7 likes

Haha dit doe ik ook, en dan meerdere printopdrachten met als laatste iets werkgerelateerds wat ik dan direct heel geïnteresseerd ga lezen, zodat het minder opvalt. :see_no_evil:

8 likes

Hahaha, precies!

1 like

Oja, ik gebruik theezakjes minstens twee keer, maar misschien doen heel veel mensen dit wel?

14 likes

Ja zeker! Ik gebruik hem net zo lang tot er geen smaak/kleur meer af komt of todat ik genoeg thee heb gehad😂. Vind het ook zonde om ze maar 1x te gebruiken.

9 likes

Ja, ik gebruik theezakjes ook minstens twee keer, hou sowieso niet van hele sterke thee

2 likes

Heb je er wat van gezegd? Ik zou het gewoon tegen ze zeggen in ieder geval want dit slaat nergens op hoe zij zich gedragen.

1 like

Wauw wat een idioten

1 like

Als het een iemand was die niets bij had dan kon iedereen een beetje afgeven, maar nu is het echt een gewoonte bij de groep dus dan vind ik het terecht dat je niet jouw drinken hebt weggegeven!

3 likes

Wat een nare situatie : (. Snap dat je je dat bijna schaamt er om, maar jij kan er niks aan doen toch? En niets kwaads van mij over je moeder, maar kan me best indenken dat er mensen zijn die daar écht niet bij nadenken en gewoon het stukje ‘oprechte aandacht voor en over een ander’ missen bij het geven van een kadootje

Ik denk dat ze echt niet meer weet dat jij het haar eerder gegeven hebt. En misschien heeft ze weinig geld voor iets nieuws voor je? Met het idee van: beter iets geven dan met lege handen aan komen zetten. Snap wel dat jij teleurgesteld bent op die momenten, omdat je hoopt dat ze er aandacht en tijd aan heeft besteed. Maar ik denk niet dat ze een oud cadeau geeft onder het mom van: ‘Zo, dan hoef ik dáár in ieder geval niet meer over na te denken.’

Bij mn vorige baan had ik een paar gierige collega’s die er altijd vanuit gingen dat ze wel met iemand mee konden rijden naar bedrijfsuitjes. Prima natuurlijk als je wilt meerijden maar meebetalen deden ze nooit. Het was standaard “Bedankt! Volgende keer rij ik!” Om dan de volgende keer met het excuus te komen dat ze geen auto beschikbaar hadden. Alsof mijn auto zich gratis verplaatst🙄.

2 likes

Ja zo’n collega heb ik ook, ze vraagt heel vaak of ik haar wil ophalen en thuisbrengen. Ze zegt dan elke keer dat ze zich zo enorm schuldig voelt en dat ik geen idee heb hoe dankbaar ze is. Ik hoef echt niet elke cent terug en ik help graag maar ze kan misschien een keer een kaartje geven dan? Of een broodje voor me betalen? Moet nog een stuk omrijden ook.

1 like

Had je ook geen eten gegeven? Ik zou hier klaar mee zijn. En dat die ene zelfs geen handdoek bij zich heet. Snap het echt niet.

Afgelopen vrijdag ging ik vanaf kantoor ergens heen met de taxi. Collega van een andere afdeling vraagt of hij mee mag rijden want moet toevallig ook die kant op. Geen probleem. Kosten van het ritje (meter) €29.85. Dus ik geef de chauffeur €30 en stap uit. Blijft mijn collega gewoon zitten en vraagt na een tijdje of we geen wisselgeld krijgen.
Krijgt hij 15 cent in zijn handen gedrukt, zegt vervolgens tegen mij bedankt voor de rit, tot volgende week en loopt weg. Was sprakeloos.

Vandaag met een vriendin besproken en zij vind dat ik hem gewoon een Tikkie van €15 moet sturen, alleen al om hem te zieken. Wat zouden jullie doen?

Het gaat me niet eens om het geld. Als hij niet meeging was ik het ook kwijt. Maar waarom moeilijk doen over 15 cent wisselgeld terwijl je niet eens van plan bent zelf iets bij te betalen.

51 likes

Absoluut een Tikkie doen, vind dat niet meer logisch om zo’n rit te splitten. En is het een collega waar je verder weinig mee doet? Want dan ga je het ook niet snel op een andere manier terug krijgen.

9 likes