Gierige acties

Van mezelf: Als ik op een festival ben en het is bijna ten einde en ik heb nog maar 2 muntjes ofzo, dan ga ik altijd naar dure eetkraampjes of foodtrucks. Dan zeg ik dat ik honger heb en vraag ik of er al iets in de uitverkoop is voor 2 muntjes.

Dit werkt ook nog best wel vaak :redface:

57 likes

Hahah dit doe ik altijd als ik bij m’n ouders op bezoek ga. Ik moet altijd 2 uur reizen om naar ze toe te gaan (met het ov, ook best duur) en dan zie ik het als een soort compensatie voor mijn reis/kosten :joy:
echt een beetje sadlife

2 likes

Ik heb een anonieme OV-chipkaart gevonden op een willekeurig station en ik hou hem lekker zelf. #biecht

Oja er staat bijna 20 euro op

30 likes

Mijn moeder werkt ergens waar regelmatig chipkaarten gevonden worden, zij zet die dan bij de gevonden voorwerpen maarja niemand komt die ophalen. 9/10 keer zijn het anonieme en heel vaak staat er echt +€25 op, kan me de laatste keer dat ik zelf op moest laden niet herinneren en heb echt 10 kaarten in m’n portemonnee zitten.

46 likes

Wat zou je er anders mee moeten? Vind dit niet perse een gierige actie

3 likes

Normaal gesproken breng ik dat soort dingen gewoon naar de gevonden voorwerpen.

Snap wel dat je hem gehouden hebt. Als je gevonden voorwerpen naar de NS brengt en iemand wil dit ophalen, moet diegene € 15 betalen. Kan me dus niet voorstellen dat iemand die moeite neemt voor een anonieme OV-chipkaart.

4 likes

Dat wist ik niet eens! Da’s dan idd niet de moeite waard.

Ik had hem alleen gehouden omdat ik midden in de nacht op een willekeurig rustig station stond. Geen zin om dan weer terug te gaan, en terecht dus :’)

Plus, hoe kan iemand bewijzen dat het zijn chipkaart is?
Ik zou persoonlijk het zelfde hanteren als wanneer ik geld vind: een klein bedrag zou ik houden, is het buitenproportioneel veel dan zou ik het afgeven.

Als ik mijn anonieme OV-chipkaart zou verliezen met € 20 erop zou ik liever hebben dat iemand er midden in de nacht blij van wordt ipv dat ie ergens ligt te verstoffen op een gevonden voorwerpen verzamelplaats. Je gaat hem zelf iig toch niet meer terug krijgen en blokkeren oid kan ook niet.

7 likes

Heb een webshop gemaild omdat ze m’n verzendkosten niet terugbetaald hebben. Ik heb de hele bestelling geretourneerd dus dat horen ze te doen maar het voelt toch een beetje gierig.

1 like

Groot gelijk, als dat 10 keer gebeurd is het toch al zo’n €50.

2 likes

Ik heb niets hoeven betalen hoor voor m’n gevonden voorwerpen. Kreeg het zelfs gratis thuisgestuurd van de NS. Supergoede service.

Ps. Dit gaat dus niet over een anonieme kaart hè.

Ik ook inderdaad. Ik vind weleens kleine bedragen (max 10 euro) en die hou ik zelf, maar ik vond ook eens 700 euro deels in een portemonnee, deels op straat, dus die heb ik naar de politie gebracht (bleek later dat het naar de gemeente moest, maar goed).
Maar een anonieme ov-chipkaart zou ik ook gewoon gehouden hebben.

1 like

Het printpapier is thuis op. Ik ga wat van mijn werk meenemen als ik weer op kantoor ben.

21 likes

Heb al weken bonje met een webshop, ze hadden horren geleverd zonder bevestigingsmateriaal. Moeilijk, moeilijk… Ze hadden de horren ook niet meer gaven ze aan. Ik moest de incomplete set maar terugsturen en zou mn geld terug krijgen. Ding op de post gedaan, komt er de volgende dag alsnog een nieuwe binnen?? Met bevestigingsmateriaal. En nog een paar dagen later had ik ook het geld terug gekregen. Dus bij deze heb ik een gratis hor, best gierig maar het heeft me intussen genoeg energie gekost om met die shop te mailen, bellen etc.

20 likes

Ik heb samen met 2 andere mensen een cadeau gehad van iemand. Nu willen die twee haar bedanken door haar nu een cadeau te geven. Ik vind dat onnodig en heb geen zin om mee te betalen.

Lijkt me ook niet echt nodig? Je geeft een cadeau uit aardigheid/gulheid niet om er wat voor terug te krijgen?
Lijkt me als eerste gever ook super ongemakkelijk!

1 like

Huh ik vind dit ook echt raar? Haha zo blijf je toch oneindig doorgaan met cadeau geven?? Jij bedankt, nee jij bedankt, nee JIJ BEDANKT!!!

31 likes

@Delos @Modena dank voor jullie reacties. Ik ging al aan mezelf twijfelen. Ik maak wel wat geld over, maar niet het bedrag wat ze vroegen.

1 like