Kun je op een andere manier bijdragen? Dat je een taart bakt in plaats van meebetaalt aan dit gebeuren? Lijkt me ook lastig hoor, maar ik vind 20 euro voor zoiets ook wel echt belachelijk veel en lijkt me ook absoluut niet nodig. En anders misschien gewoon eerlijk zijn dat je 20 euro niet kan missen en daardoor minder of op een andere manier wil bijdragen.
Ik zou het stom vinden als het om een groot bedrag ging, maar van 10 euro zou ik niet wakker liggenđ Daarnaast gewoon logisch toch?
Als ze echt moeilijk doen en je hebt het er wel voor over dan kan je ook met die vriendin afspreken dat je het volgende maand aan haar terug betaalt
Dan zou ik dat gewoon benoemen! Misschien zijn er zelfs wel meer die het met je eens zijn, maar het ook niet durven zeggen.
Met hoeveel mensen organiseren jullie het? Zouden jullie er ook komen met 10 of 15 euro per persoon?
Edit: en wat @Sensatie zegt! Voor een goede vriendin zou ik twintig euro prima vinden, maar voor een huisgenoot is dat alweer anders
Ik zou juist zeggen; betaal hem dan met zn 6en en laat haar die 1.5 maand dat ding gewoon gebruikenâŠ
Een vriendin van me wilde een kledingbon van een bepaalde winkel, prima, dan ga ik daarheen. Zeggen de verkoopsters dat die vriendin heeft gezegd dat het voor minstens 25 euro moet zijn en dat de verkoopsters haar vrienden anders maar weg moeten sturen. OkĂ©, kan nog grappig zijn maar ik ken dâr een beetje en zoiets vindt ze ook echt. Een tijdje erna vierden mijn vriend en ik iets gezamenlijks, geeft ze 10 euro voor ons tweeĂ«n?
Nu bleek later dat ze dus een hele dure jurk op het oog had en met goedkopere bonnen niet aan het bedrag zou komen. Ik geef echt niks om geld of cadeaus, maar voelde me wel onder druk gezet om voor haar meer geld uit te geven. Het voelde gewoon een beetje gek
Wow⊠geen woorden voor gewoonđČ
Bizar gierig!!!
Heb je het ook echt gedaan??
Ik zou dan bijna de neiging hebben om een 5 euro action cadeaubon te kopen met een kaartje âhier verkopen ze ook kleding. veel plezier ermee. :â)
Haha jezus hoe verzin je het, schaamteloos
Dat is inderdaad wel een lastige situatie, snap ook heel goed dat je het moeilijk vindt om te zeggen. Maar kan je niet in de groepsapp (als die er is) zeggen dat je het momenteel nogal krap hebt en of het een idee is om 10 of 15 in te leggen met zn allen? Misschien vinden ze dat ook wel oké of zeggen ze dat alleen jij dan iets minder hoeft in te leggen. Via app vind ik het altijd iets makkelijker dan face to face namelijk
Een paar weken geleden mocht ik mijn telabonnement verlengen en had dus voor een nieuw toestel gekozen. Normaal gesproken haal ik er gelijk een hoes bij, op de markt hĂš dat dan weer wel, maar ik dacht ik koop het wel via aliexpress. Scheelt weer VIJF euro ofzo want tja op ali kan ik die dingen voor een euro of twee kopen. Wat denk je? Ik laat mn telefoon de tweede dag al vallen en is de achterkant gebarsten. Kosten nieuwe achterkant: VIJFHONDERD euro
Maar dat gebeurd niet? De broodjes worden bewaard voor tijdens de lunch.
@Wonderland @Nidorina ja heel zuur maar ook echt typisch iets voor mij hoor Goeie, ik zal morgen even de polisvoorwaarden bekijken. Dom dat we daar niet aan dachten
Thanks voor jullie reacties! Ik vind het ook echt vreselijk skeer, maar ben bang dat ze niet gaat meebetalen. Ik ga ook niet aan de nieuwe huisgenoot zeggen dat zij nog even moet meebetalen aan een magnetron die we al 2 maanden geleden gekocht hebben, dus ben benieuwd hoe het nu gaat lopen
Ik heb niet iedereen geciteerd zie ik nu, gaat een beetje lastig via telefoonâŠ
Ja dat heb ik nu ook geopperd aan de rest, ik ga niet moeilijk doen om 2 euro extra. Vind het wel gewoon zo skeer, ze heeft namelijk ook gewoon een vaste baan en is geen student meer.
Nou ja, haar verjaardag was voor mijn viering en ik had al een bedrag in mijn hoofd dat ik aan haar zou geven. Maar achteraf voelt het wel zuur natuurlijk
Ik heb je verhaal niet gelezen @suus maar kan wel ongeveer raden waar het over gaat uit de reacties (in elk studentenhuis woont er wel âzo eentjeâ haha). âAlgemeneâ kosten moeten toch gewoon gedeeld worden tussen iedereen die er nu woont, er zal altijd iemand zijn die het apparaat meer of minder gebruikt dan de anderen en dat kun je toch ook niet tot op de cent uitrekenen⊠Wat vinden je andere huisgenoten ervan?
Ja is wel btje gierig maar ik vind het ook niet per sĂ© logisch om een vertrekkend huisgenoot mee te laten betalen aan iets âvastsâ voor in de keuken wat jaren meegaat:)
Huh dat die verkopers daar ook in meegaan vind ik zo raar. Je zou denken dat ze liever een bon van 10 euro verkopen dan geen bon omdat ze je wegsturen.