Gierige acties

Ik snap het niet? Dus die vriendin is op voorhand zelf naar die winkel geweest om de verkoopsters instructies te geven? Hoe wisten die verkoopsters dan dat jij effectief een bon voor haar kwam kopen?

Maakt in principe niet uit want het is inderdaad een heel rare en onsympathieke actie, maar ben wel benieuwd!

8 likes

Ik heb zelf ook een klein dilemma trouwens. Toen we hier kwamen wonen hebben we de kapstok die er al hing eraf gehaald en onze eigen opgehangen, want die past bij het schoenenrek eronder. De oude kapstok wilden we nog verkopen of naar de kringloop brengen, maar dat is er nog niet van gekomen dus hij lag zolang in de box. Daar heeft een buurvrouw 'm blijkbaar gezien want er zat een briefje op de deur of ze 'm van ons mocht overnemen. Dus ik zei nog tegen mā€™n vriend nou prima, ze mag 'm wel hebben dan ligt ie niet meer in de weg. Maar we keken nog even wat 'ie kost en die stomme kapstok blijkt dus 130 euro te kostenā€¦? :astonished: Dus nu voelt t ineens stom om 'm weg te geven, maar tegelijkertijd ook gierig om er vijftig euro voor te vragen (dat ding hing er al toen we hier kwamen en we gebruiken 'm toch niet). Wat denken jullie?

Ik zou dus precies de kapstok gewoon aan mā€™n buurvrouw geven :stuck_out_tongue: Als de buurvrouw zelf aankomt met een reep chocola of een flesje wijn als bedankje zou ik dat aannemen, maar ik zou er niet per se aan willen verdienen. De kapstok hing al in het huis dus het heeft je ook niks gekost, het lag toch in de weg dus je wil ervan af dus wie hem meeneemt doet jou ook een plezier, niet enkel andersom, en voor je het ging opzoeken had je geen idee dat het een duur ding was. Maar ik ben benieuwd of iemand mijn mening deelt :ā€™)

64 likes

Ah sta niet alleen zie ik <3 thanks jullie, blij met de mensheid vandaag :smiley:

2 likes

Misschien klein winkeltje waar die vriendin vaak komt oid?

1 like

Ik vind ergens aan willen verdienen niet meteen gierig eigenlijkā€¦ als je het geld bijv. zelf ook goed kunt gebruiken.

4 likes

Soms kan je ook bijbetalen om lunch van ontbijt buffet mee te nemen, maar meerderheid zal dat wel niet doen haha.

1 like

@Alocasia zegt niet dat ze omhoog zit, ze zei dat ze van een kapstok afwilde waarvan ze na te hebben gezien voor hoeveel die ooit te koop was nu denkt hmm, wellicht zonde om gratis weg te geven. Daarop zeg ik dat ik dat niet zonde zou vinden, want ik wilde er toch van af --> ding heeft mij niks gekost maar maak er iemand anders blij mee --> score.

3 likes

Hij lag niet zozeer in de weg beneden, we waren er alleen nog niet aan toegekomen om 'm op fb marktplaats te zetten haha. Als het een bekende was die 'm goed had kunnen gebruiken had 'ie 'm zo mogen meenemen, dus eigenlijk zou het feit dat we deze buurvrouw niet kennen niet uit moeten maken. Ik loop morgen wel even langs met de kapstok, thanks voor het meedenken allemaal! :slight_smile:

6 likes

Nee oke maar ik denk zelf dan je hebt er niet voor betaald -> krijgt er wel voor betaald = dubbele score. Vooral omdat het de buurvrouw is en niet je zus of moeder ofzo.

1 like

Ik zou die kapstok inderdaad gewoon meegeven. Ik bedoel misschien geen goede bekende, maar een goede buur is ook wat waard.

6 likes

Ja ze kennen haar daar ook, dat is haar favoriete winkel. Misschien heeft ze dat terloops gezegd terwijl ze zelf aan het shoppen was ofzo. Het is een kleine winkel dus als er in een week een aantal bonnen worden verkocht weten ze vaak dat het voor haar is

Ja klopt, ze zeiden het ook voordat ik een bedrag kon noemen. Lekker uitnodigend dan nog haha

4 likes

@Alocasia haha naja zie het zo: met die kapstok ben je in elk geval goed op weg om bij je buurvrouw positief op te vallen en kan nooit kwaad om een goede band met je buren te hebben :slight_smile:

edit: dat je 'm zelf gaat langsbrengen vind ik dan weer extra aardig! tof van je

@Karl_Lagerfeld ja ik ben gewoon niet van dubbele score idd.

4 likes

Ik doe het zelf nooit maar een vriendin van mij vraagt altijd of ze lunch mag smeren en dat mag bijna altijd. (Ze gaf me dit laatst als tip namelijk maar weet niet ot ik het zou durven vragen.)

4 likes

Haha, dat zou dan wel een heel gierige actie vd buurvrouw zijn :joy:

5 likes

Heb niet iedereen gesproken want ik ben nu bij mijn ouders maar denk dat iedereen het er niet mee eens is :sweat_smile:

Dit was trouwens niet in NL! Maar als het restaurant aangeeft bij de ingang dat er geen eten naar buiten mee mag worden genomen maar mensen dit wel stiekem doen in 100 servetjesā€¦ Betaal dan iets bij om wĆ©l van de lunch gebruik te mogen maken.
(GEFELICITEERD BTW :star_struck:)

@Rockabye @Genius

1 like

Haha ik denk toch stiekem dat zij weet wat voor kapstok dat is,
Zo heb ik ook nietsvermoedend meubels gekocht voor 25 euro terwijl het honderden euroā€™s kost tegenwoordig.
Niet om door te verkopen ik ben er zelf erg blij mee
Maar wellicht weet zij het wel!

Je kunt ook zeggen, dat je weet dat het een dure kapstok is en hem daarom niet meteen hebben weggegooid maar zelf niet weten hoe goed te verkopen.

3 likes

Ik vind het echt absurd dat je als buurvrouw niet gewoon even aanbelt om iets van je buren te vragen. Waarom vraag je dmv een briefje of je een meubelstuk mag hebben? Misschien had ze al door dat het een brutale vraag is/was. Bij mij in de flat gebeurt het eerder andersom en bieden wij dingen aan de buren aan en zij aan ons. Nee, dit vind ik echt brutaal.

8 likes

Misschien niet echt on topic, maar iets soortgelijks doen de buren van mijn recent overleden grootmoeder nu. Maar dan met haar huis. Er zijn er twee die ons elke keer aanspreken of we het niet gaan verkopen en er zat ook een brief van Ć©Ć©n van hen in de bus. Aasgieren.