Gierige acties

Ik heb een verhaal waarin ik even niet weet wie er precies gierig is.

Ik heb een vriendin die altijd wil betalen, maar waarbij de bedragen die we terug moeten betalen altijd hoger uitvallen dan verwacht. Ik kan me niet voorstellen dat zij dat bewust doet (want dan is het bijna frauderen/stelen?), maar het valt wel steeds op. Ze staat er ook altijd op om te betalen, terwijl het soms gewoon handiger is dat iemand anders dat doet. Maar ik voel me heel gierig dat ik uberhaupt twijfel aan haar intenties

Kan je niet om het bonnetje vragen zodat je het exacte bedrag kunt overmaken?

6 likes

Mijn vriend gaat zijn verjaardag vieren door te bowlen. Wat is normaal qua kosten?
Alles betalen?
Alleen de baan?
De baan en een paar drankjes?

Zij komen denk ik ook nog met een cadeau van ongeveer 10 euro pp.

Ik denk dat ik voor het laatste zou gaan. Wat jullie?

De baan en de eerste of twee rondes drankjes of zo en een hapje erbij (bittergarnituur of zo)?

5 likes

Alles. Of minstens de baan en een paar drankjes.
Ik zou het gek vinden om door een vriendin uitgenodigd te worden om voor haar verjaardag naar Skidome o.i.d. te gaan en dan zelf de entree te moeten betalen.

2 likes

Ja de baan en een paar drankjes. Ik zou denk ik gaan afrekenen zodra het bowlen een tijdje is afgelopen, als mensen blijven hangen zijn de kosten daarna voor eigen rekening en jullie kunnen ook altijd met de groep nog ergens anders heen gaan waar jullie niet voor iedereen betalen.

Ja, dat zou kunnen, maar dat voelt zo achterdochtig? (Ook al ben ik dat nu feitelijk ook al)
Bovendien komt de fooi er natuurlijk nog overheen

En het dan wel vooraf nadrukkelijk zeggen wil je niet voor onaangename verrassingen komen te staan. :stuck_out_tongue:

1 like

Haha ja precies! Anders wordt het wel een duur geintje

Ik heb ooit als tegenprestatie voor het niet meegaan op kamp een uitje moeten ‘organiseren’ voor een klas. Toen dachten ook een paar jongens het te kunnen maken om een groot deel van hun drankjes niet zelf af te reken. “Die Helvegen zal het wel niet aandurven om daar iets van te zeggen, waardoor ze alles wel zelf zou betalen.” Nou mooi niet heren. :sunglasses:

Ja snap ik wel, geld blijft een beetje ongemakkelijk. Als je het luchtig brengt: ‘‘hee mag ik het bonnetje, dan reken ik het uit en maak ik het naar je over.’’, komt het misschien wat minder zwaar over. Dan kun je eventueel nog bijzeggen dat je er wat bijdoet voor de fooi, of je legt zelf fooi cash in.

1 like

@Monito misschien kan je er iets van maken dat je voor je eigen administratie een maandje bij houdt waar je je geld aan uitgeeft en daarom het bonnetje wilt zien?

Of als je weer twijfelt over wat ze rekent zeg je oh wow ik had verwacht dat het wel iets goedkoper zou zijn. Mag ik ff kijken of het bonnetje wel klopt? (Mocht zij dan wel geld opstrijken, weet ze ook meteen dat je het door hebt en doet ze het misschien minder makkelijk)

3 likes

Ik hoop niet dat er vanavond kinderen aan de deur komen trick or treaten want dan moet ik mijn snoep afstaan. Ik ben vergeten om halloween snoep te halen dus dan moet ik mijn eigen af staan en dat is best wel een no go

2 likes

Je hoeft niet open te doen :woman_shrugging:t2:

4 likes

Wow ik stresste al: is het al 11 november?!?!?!

10 likes

Thanks voor jullie antwoorden!

Ik denk dat we inderdaad de drankjes tijdens het bowlen en het bowlen doen. Daarbij haal ik ook nog iedereen thuis op.

Dat is wel prima toch?

T is wel net een echt kinderfeestje hahaha en Mn vriend wordt bijna 40. Maar zitten midden in een verbouwing thuis dus thuis is echt geen optie en hij wilde het ook niet voorbij laten gaan.

16 likes

Ze zien me zitten helaas. Stoep loopt recht langs het raam. Maar tot nog toe is de kust nog veilig.

@Maestoso ik dacht ook dat er hier niet veel mee werd gedaan. Zeker niet aangezien ik in een dorp woon. Maar blijkbaar doen sommigen er hier toch aan mee. Vorige keer zelfs een paar brutale kinderen zonder ouders met de mededeling dat ze snoep MOESTEN hebben. Die kregen dus helemaal niks. Hoorde later dat ze een vrouw uit de straat zelfs hadden gevolgd toen ze met de hond ging lopen en om snoep bleven doordrammen.
Maar heb ook wel eens hele schattige kinderen aan de deur gehad. Al vraag ik me echt af hoeveel mensen open doen en wat geven want volgens mij is vrijwel niemand er op berekend

2 likes

Ik heb juist nog noooit kinderen aan de deur gehad met Sint Maarten

Ja das wel een goeie. Thanks voor de suggesties! (ook @Acculader)

1 like

Kun je niet een keer terugzoeken op de website hoe duur jouw deel was? Of ook even goed onthouden wat zij nam voor het geval jullie de rekening “splitten” zodat je dat ook op kunt zoeken