Ik heb dit ook een keer gedaan. Ineens hadden ze besloten dat het een open boek tentamen zou zijn en ik had een ebook, dus dat mocht ik natuurlijk niet mee. Toen heb ik het boek gekocht en die ene dag meegenomen en toen teruggestuurd.
Als je het netjes houdt en extra voorzichtig doet dan sturen ze het boek echt niet weer naar jou terug hoor. Mag ook niet denk ik want je hebt toch recht om te kunnen retouren?
Ik doe echt heel voorzichtig en volgens mij doen ze niet extreem moeilijk daarover als het gewoon netjes is. Boeken in de winkel worden ook doorgebladerd, vaak ook niet zo voorzichtig.
Huh ik snap het niet helemaal? Was het als cadeau bedoeld? Of misschien gaven ze je het gewoon omdat hun kat het niet zo lekker vond?
Ohja, dat deed mân ex ook. Ik noemde dat de bol.com truc. We hadden zelfs een keer een camera gekocht, die mee op vakantie genomen en daarna geretourd.
Oh wauw, dat zou nooit in mij opgekomen zijnâŠ
Ja het was een cadeau voor de katten, vooraf aangekondigd ook. Echt genant hoe gierig.
Wie niet?
Ja beter maar. Wordt de wereld niet mooier van haha. Vond het wel erg om te doen.
Bedrijven sturen nooit weer iets terug naar je als je niet meer mag retouren. Bijvoorbeeld met kleding ook, kun je rustig te laat terugsturen, ze accepteren het toch wel.
hahah iedereen op mân studie blijkbaar, mensen reageerden echt met âwooow dat is echt slimâ
maargoed, er zijn mensen op mân studie die zelfs gewoon aan het begin van het jaar hun hele boekenlijst hebben gekocht om er vervolgens achter te komen dat een deel van de boeken voor keuzevakken zijn die ze niet eens kiezen dusâŠ
Maar krijg je dan ook je geld terug/vervalt je betalingsverplichting? Want dat is altijd een beetje mijn angst met bolpuntcom boeken, dat ik veel geld uitgeeft, de boeken terugstuur en uiteindelijk zonder boek zit en alsnog moet betalen
Nee je krijgt je geld terug. Je kan niet Ă©n je geld niet hebben en Ă©n je product niet hebben. Maar het product weer terugsturen is te veel moeite / kost extra geld. Ik heb dit zo vaak gedaan bij bijvoorbeeld bol en hm. Niet expres maar ik vergeet altijd op tijd terug te sturen. En ook andere, minder grote bedrijven.
next level dit
Ik heb ooit eens een heftige maildiscussie gehad met een iets kleinere webshop waarbij ik 1 dag te laat geretourneerd had (was een verzending naar het buitenland dus eigenlijk deels laat door de post). Ik was te laat omdat ik een week aan huis gekluisterd had gezeten met griep Ă©n ik had via mail al aangekondigd dat ik mijn aankoop terug zou sturen. Ging over zoân 150 euro, had het ding ook nooit gebruikt, gewoon bekeken en terug in de doos verpakt. Die webshop wou mijn geld dus niet terugbetalen, of maar een deel, voor de geleden schade. Dat vond ik echt gierig. Heb voet bij stuk gehouden en uiteindelijk alles teruggestort gekregen maar daar koop ik dus nooit meer iets, sorry. Dan de volgende keer maar een grote, anonieme webshop die iets flexibeler kan zijnâŠ
Ja, gelukkig geloof ik toch niet in de hel.
Ik zou dat alleen doen als ik zou weten dat die ander het wel graag zou willen hebben. En ik zou dan zeggen: âik heb dit cadeau gekregen maar ik doe er toch niets mee, wil jij dit hebben?â. Maar ik zou dit alleen geven als aardigheidje zonder speciale gelegenheid, dus niet als een echt cadeau.
Vriendjes van vriendinnen die meekomen op een feestje, alles leegdrinken qua drank en al het eten (pizza, taart etc) opeten, maar weigeren 5 euro mee te betalen aan een verjaardagscadeau. What the fuck.
Wij (werkende jongvolwassenen) betalen altijd 15 euro per persoon per jarige.
Haha ja dan snap ik het. Ik krijg wel eens een doosje of pakje kattensnoepjes in mn handen gestopt bij mijn ouders als ik op het punt sta om weg te gaan. Mijn ouders hebben ook een kat, maar mân moeder is gewoon te enthousiast met snoepjes inkopen. Maar dan wordt het dus niet groots aangekondigd en een cadeau genoemd.