Aan de ene kant begrijp ik het wel maar het is niet dat aanhang nou niet welkom is, het is gewoon niet te betalen. Laten we zeggen dat een etentje op zijn goedkoopst tussen de € 30 en € 50 is. Als één iemand aanhang mee wil nemen dan kan dat maar als je ja zegt tegen die ene dan moet je ook ja zeggen tegen de rest. Dan wordt het gewoon heel snel een stuk duurder. Het is ook niet alsof ze geld over heeft en iedereen welkom is, dan stond er ook op de uitnodiging dat aanhang welkom is.
Nee, dat snap ik! Ik bedoelde met niet welkom ook niet dat ze het niet zou willen, maar dat het gewoon niet gaat. Ik zou zelf ook absoluut aangeven dat aanhang niet kan komen, zeker als je andere vrienden al niet kan uitnodigen omdat het te duur wordt.
Maar goed, ik heb ook geen aanhang en sommige mensen lijken met hun wederhelft versmolten te zijn dus misschien denk ik er soms ook te makkelijk over ;p
Ik begrijp het zeker wel. Vind de sfeer zonder aanhang soms ook anders. Soms wil je gewoon een avond met je vriendinnen en dan komt er zo’n kerel mee. Dan moet je in eerste instantie al weer letten op wat je zegt omdat hij niet alles hoeft te weten en zij is er ook niet helemaal bij omdat ze zo verliefd zijn dat ze met elkaar versmolten zijn. Dit geldt niet voor elk stel maar soms heb je gewoon geen zin in aanhang.
Vast een niet zo populaire mening dit, maar ik snap eerlijk gezegd niet dat je je feestje zo duur maakt dat je niet iedereen uit kan nodigen die je wilt uitnodigen? Als je graag het eten voor je vrienden en familie wilt betalen, dan zou ik eerder de Chinees of pizzaboer thuis laten komen. Is misschien wat minder luxe, maar dat zou ik liever hebben dan prioriteiten moeten stellen in wie ik uitnodig.
Omg ik heb dit ook wel eens gehad. We gingen voor school naar opnamens in Amsterdam. Een vriendin reed met mij mee, en liet haar vaders auto bij mij staan. (Ik heb gratis benzine omdat m’n vader een leaseauto heeft en zo kon zij daarna zelf naar huis rijden omdat het voor mij anders anderhalf uur omrijden was.) We gingen uit school naar mijn huis en vanaf m’n huis daarnaartoe.
Toen ging er last minute nog een andere klasgenoot (waar we toen best veel mee omgingen) mee, en zonder iets te vragen zei ze gewoon ‘ik rijd ook mee’.
Zij woont in een andere stad, die voor mij zeker een halfuur omrijden was. Ik zei dus dat ik haar op de terugweg af wilde zetten op een makkelijk bereikbaar punt, zodat ik niet de binnenstad in hoefde. Dat was goed.
Toen op de terugweg lag zij de hele route bijna te slapen op de achterbank. De momenten dat ze wakker was zat ze te zeiken dat ze honger had, en echt te zeuren dat ze naar de McDonalds wilde. ‘Ik heb honger’, ‘ik zou nu gerust weer naar de Mc willen’, ‘wat gaan jullie straks eten?’ terwijl het na 12u was. Wij wilden natuurlijk niet stoppen voor eten, want vanaf haar woonplaats moest ik nog dik een halfuur rijden en die andere vriendin daarna nog drie kwartier. Zij kon daarentegen heel de route slapen en werd thuisgebracht.
Toen we er bijna waren vroeg ik dus: ‘waar moet ik jou afzetten?’ ‘Nou gewoon thuis’. Toen heb ik haar dus in de binnenstad voor de deur af moeten zetten terwijl ze iets zou regelen zodat dat niet hoefde. Als ik eraan denk word ik weer boos, echt zo egoïstisch. Heb ook nooit iets gehoord over benzinekosten ofzo terwijl zij niet wist dat ik die niet had.
Even naast het algemene aso-gedrag vind ik dit echt een heeeeele kutte manier om iets te vragen.
Zo eeh, die had ik er bij het eerste beste tankstation uitgepleurd. Regel maar een taxi dooeeeei. Aso gedrag. Niet in mijn auto.
Pffff dit is ook echt debiel? Ik vraag me echt af of zij dat dan zelf ook niet door heeft? Ik vind het zelf geen probleem als mensen meerijden als ik ergens toch al heen ga, en rij ook prima om, om ze af te zetten, maar gewoon normaal dankbaar gedrag is toch wel het minste dan!
Je had haar der eigenlijk bij de Mac drive uit moeten gooien, en dan keihard wegrijden haha
Hahaha ja echt he lekker azen
Ik weet niet hoe ik meerdere mensen kan taggen, @KipTokTok @Cicero werkt dit?
Nee misschien had ze het echt niet door? Ze had vaker zulke acties, ook niks doen met projecten en dan verbaasd zijn als mensen boos zijn.
Ze heeft overigens het jaar niet gehaald en moest van school. Toen ik op fb zette dat ik mijn p in 1 keer had gehaald heeft ze me meteen geblokkeerd, haha.
Haha, buh-bye bitch!
Omg dit doet me denken aan dat ik een keer moest werken op een school 45 minuten van mijn huis vandaan. Die dag werkte daar ook een meisje en die woonde ook in mijn woonplaats. In de pauze liet ze me al doorschemeren dat ze mee wilde liften, maar dat heb ik toen genegeerd. Toen ik naar huis wilde gaan stond ze opeens voor m’n neus en zei ze dat ze met me mee wilde rijden. Dus naja oke zij met mij in de auto. De hele tijd had ze het over zichzelf en dat ze beroemd wilde worden. Het maakte verder niet uit waarmee ze dan beroemd wilde worden als ze maar beroemd werd, want volgens die en die had ze mega veel talent. Ging ze opeens ook zingen!!! Op een gegeven moment reden we langs een metro station, toen heb ik gezegd dat ik haar daar eruit zou zetten onder het mom van: het is heel druk op de snelweg met de metro ben je sneller thuis. Dat was bullshit, maar ik kon het gewoon niet meer aan.
Hahahhahaha omg zo kut
Zou zo dezelfde persoon kunnen zijn
Ja… Het erge is dat ik al heel de tijd dacht van waar ken ik die meid toch van. En dat ik er achter kwam dat zij in een heel bekend youtube filmpje zit en daar er niet al te best vanaf komt.
Nu willen we natuurlijk weten welk filmpje.
Maar het was een cadeau van haar vader in eerste instantie bedoelt was als familiediner. Dus dat ze een aantal vriendinnen kon uitnodigen was al extra
Ja ik heb ook tegen iedereen die dat vroeg gezegd ‘nee het is niet de bedoeling dat ‘aanhang’ ook mee gaat, ik heb niemands aanhang uitgenodigd’. (Vervolg van het bericht is geen reactie op jou specifiek)
En ik heb iedereen twee berichtjes gestuurd over het feest waar het woord aanhang niet in voorkwam, dus ik denk inderdaad zoals @Insouciance en @Egel al zeiden: als het de bedoeling was om aanhang mee te nemen had ik dat echt wel ergens aangegeven.
@JeMoeder als ik het bij mij thuis zou kunnen geven had ik dat graag gedaan, maar ik heb ook niet de ruimte in mijn huis om al mijn vrienden comfortabel te laten eten (als in, gewoon zittend aan aan tafel of ergens waar ook genoeg ruimte is om het eten een beetje leuk neer te zetten).
Mwah ik vind dat je best kan vragen of je je aanhang (wat een raar woord eigenlijk, haha) mee mag nemen maar als jij dan zegt dat het niet gaat vind ik reageren met enkel een ‘oke’ ook wel onaardig overkomen.
Hoewel ik me ook kan voorstellen dat je ‘nee het is niet de bedoeling dat aanhang meegaat’ ook onaardig kunt interpreteren als je een slechte dag hebt. Whatsapp doet dat met mensen.
*blijkbaar een onpopulaire mening hier maar ik vind dat we op een gegeven moment wel in een levensfase komen dat het normaal is dat je je partner gewoon meeneemt naar een feestje. (Hoewel ik het nooit zou doen zonder te vragen.) Een etentje vind ik wel een ander verhaal.
Ja er is denk ik voor allebei wat te zeggen. Misschien hebben zij mijn antwoord botter geïnterpreteerd dan ik het bedoelde, misschien heb ik dat hij hun gedaan, of een combinatie.
Naar een normaal feestje vind ik het ook normaal dat vrienden aanhang meenemen, dat gebeurt eigenlijk altijd bij ons en vindt iedereen altijd gezellig. Dus ja nu ik dit typ begrijp ik wel wat meer waarom sommigen gevraagd hebben of hun aanhang mee mag.
Zin om ooit te trouwen, dan nodig ik wel aanhang^10 uit en gaan we lekker eten en zuipen. Jullie zijn ook allemaal welkom.
Ik ben laatst speciaal naar de stadswinkel gefietst om een gratis ja/nee - sticker voor op de brievenbus te scoren omdat ik te belabberd ben om er één op internet te bestellen en er € 1,95 voor te betalen.
ik heb mijne een keer bij de bagels en beans meegenomen toen ik daar langs kwam.