Gierige acties

Gewoon niet meer meenemen. Lekker ondankbaar zeg. Volgende keer gewoon zeggen dat je gelijk erna een andere afspraak hebt of gewoon dat hij aso is en dat je hem daarom niet meer meeneemt.

6 likes

Kan je het niet voorzichtig aankaarten? En anders idd die persoon niet meer meenemen.

@Vaiana Ja als die t de volgende keer weer vraagt zeg ik denk inderdaad dat die maar beter een taxi/Uber kan nemen, of gewoon niet zo aso moet doen. Snap best als je moe bent oid, maar dat kan je ook gewoon zeggen, en je oortjes uitlaten nog eventjes

2 likes

Dat is gewoon bizar. Hoe kom je erbij om zoiets te doen :open_mouth:

3 likes

Huhhh echt hoe haalt iemand dit nou weer in zijn hoofd?! Wat ongelofelijk aso, zoals de anderen ook al zeggen zou ik hem ook echt niet meer meenemen of hem even duidelijk maken dat dit niet is hoe je met elkaar omgaat. Wat een gekkie. Ik zou ook echt helemaal flabbergasted zijn!

2 likes

Haha ja het was ook echt zo raar. Vertelde het later aan mijn vriend toen ik thuis kwam, en die snapte er ook echt niks van. Vraag me echt af wat je dan denktā€¦ als het nou een hele goede vriend/vriendin was en we heel ver moesten rijden, en die persoon zegt van goh als je t niet erg vind ga ik even muziek luisteren met mijn ogen dicht. Nou ja eigenlijk is dat ook wel vreemdā€¦

1 like

wowā€¦ wij geven parttimers voor ieder jaar dat ze hebben gewerkt 20,- en een leuk pakket met spullen die de persoon in kwestie lekker vindt Ć” 20,-

Voor vaste medewerkers zamelen we geld in en dat is snel al 100,- en dan geeft de eigenaar vaak ook nog wat + een pakket Ć” 40,-.

werk overigens in een supermarkt.

1 like

Ik herinner me een tijd op de middelbare school, volgens mij met de invoering van de MP3 speler, dat iedereen in de pauze met 1 oortje in stond. Super kut eigenlijk

8 likes

Dat doen ze nog steeds :joy:! Ook echt met twee earpods in, vet associaal.

1 like

Nouja die situatie kan nog wel. Vriendin van me doet bv altijd een meditatie oefening na een uitstapje, zo ook als ik terugrij en zij naast me zit.
Ze vraagt wel altijd of ik het een goed moment vind en we kletsen ervoor en erna altijd.
Als ik met mn ouders meerij kijk ik soms een serie op de achterbank. Maar dan hebben ze wel elkaar om mee te praten idd

2 likes

Ik vier over een tijdje mijn verjaardag in een restaurant. Het gaat om een uitgebreid buffet en drankarrangement en een groot deel wordt betaald door mijn vader, als cadeau. In eerste instantie zou alleen familie komen, maar omdat we dan niet aan het minimale aantal voor een arrangement kwamen, mocht ik ook een paar vrienden uitnodigen. Omdat het anders wel heel prijzig wordt voor een verjaardag, heb ik alleen echt mijn meest close vrienden uitgenodigd, zelfs niet iedereen die ik het liefst uit had willen nodigen. Nu hebben al een paar vrienden aan mij gevraagd of hun aanhang ook uitgenodigd is (ik heb hierover expres niets in de uitnodiging gezet, omdat dat niet de bedoeling is). En hun reactie op mijn ā€˜nee, want dan wordt het echt een beetje te gek qua budget en ik heb het daarom ook klein gehoudenā€™ was slechts een ā€˜okeā€™. Is het heel gierig dat ik het echt een beetje aso vindt dat ze dat vragen en dan ook niet bepaald begripvol reageren als het antwoord nee is? Ze weten dat ik het voor vrienden klein hou en dat het in een restaurant is, oftewel, ik betaal pp. Als ik iedereens aanhang uit zou nodigen ben ik ongeveer +400 kwijt. En nu voel ik me nog soort van bezwaard en alsof ik mezelf hiervoor moet verantwoorden.

5 likes

Je moet je niet schuldig voelen. Het is jouw verjaardag en dan gelden jouw regels. Als ze het er niet mee eens zijn dan komen ze maar niet en nodig je iemand anders uit

14 likes

Als ze ā€œokā€ zeggen is dat toch prima begripvol?
Ik denk dat je zelf een gedachte invult die anderen niet hebben.
ā€œOk dan kom ik nietā€ of ā€œok wat gierigā€ als reactie is weinig begripvol maar iets vragen moet toch kunnem zonder bijbedoelingen?

16 likes

Misschien betrek ik het inderdaad teveel op mezelf. Maar toch vind ik het gewoon ongebruikelijk van mijn vrienden om alleen ā€˜okeā€™ te zeggen. Dus niet ā€˜oke, snap ikā€™, of ā€˜oke is goedā€™. En misschien omdat ik van drie mensen die reactie kreeg dat ik het me teveel aan ben gaan trekken ja.

Het liefst had ik iedereen van de wereld uitgenodigd, ik hou van feestjes en hoe meer zielen hoe meer vreugd, dus misschien is dit ook puur vanuit mezelf dat ik het jammer vind dat ik nee moet zeggen tegen de partners van mijn vrienden

3 likes

Ik zag laatst twee jongens fietsen met allebei twee oordopjes in haha. En ook nog met elkaar praten? Voelde me even heel oud :joy:

1 like

Ik zou het ook niet leuk vinden om zoā€™n korte reactie te ontvangen, omdat ik dan (ook?) dingen voor ze zou invullen. Maar goed, misschien bedoelen ze het inderdaad niet zo. Vraag anders of er iets is?

En waarom zou aanhang ook overal maar mee naartoe moeten haha, snap dat echt niet. Als mā€™n vriend ergens voor wordt uitgenodigd ga ik er echt niet vanuit dat ik dan mee zou moeten en andersom. Ja als het vrienden van hem zijn waar ik goed mee omga vind ik het leuk als er wordt gezegd: Ja neem batallador ook maar mee. Maar anders heb ik echt 0 verwachtingen

11 likes

Sowieso oordopjes + de wind op de fiets, dan hoor je al niks, laat staan als je nog met elkaar moet praten omg

Je zou misschien nog kunnen zeggen: ja ik had x ook graag uitgenodigd maar budget blabla. Zo zou ik het toelichten, waardoor je het bij nader inzien misschien alleen maar ongemakkelijker maakt

3 likes

Ik vind juist niet dat je het daardoor ongemakkelijker maakt. Dan leg je in ieder geval uit dat het om het geld gaat en het niet persoonlijk is. Maar goed, ik denk dat ik dan ook zou zeggen dat het dan niet te betalen is maar dat hun partner wel welkom is als die voor zichzelf betaald. Ook niet netjes maar dan laat je in ieder geval nog de keuze bij hun. Vind het in eerste instantie al stom dat ze het vragen, het is niet alsof de partner vergeten was bij de uitnodiging.

2 likes

Ja, same. Ik zet het altijd bij een uitnodiging als aanhang welkom is, maar vind dat het dan ook logisch is dat ik ze niet uitnodig als het er niet bij staat. Ik vind het ook wel eens irritant als mensen er alsnog naar vragen of gepikeerd reageren als ze niet welkom zijn, je kan toch ook zonder je aanhang ergens heen?

2 likes