Oh mijn god, een tikkie voor een Red Bull. Vind ik echt absurd haha. Ook om de dag erna meteen drinken terug te vragen. Kom op, een eenmalige €2,50 en dat ook nog van een collega waar je een klik mee hebt. @Nachtburgemeester terechte shock
Vind 7,50 best wel veel eigenlijk.
Vooral als je zo veel collega’s hebt dat je deze nog nooit had gezien.
Wij doen altijd 2,5 en wij zijn met max. 20.
(Bij ons trakteert iedereen altijd van dezelfde bakker waar de gebakjes ook ongeveer 2,50 per stuk zijn. Eigenlijk betaal je dus steeds voor je eigen gebak bedenk ik me nu. Wel een gierige gedachte.)
Hè? Wat? Hoe? Voor een collega??? Potjandorie wat een bedrag.
Dat is niet gierig…
Gierig zijn mijn schoonzus en zwagers.
Je krijgt €10 euro voor je verjaardag.
Echt. Dat geef ik minimaal uit aan een cadeau voor een kinderfeestje
…
?
Haha prima bedrag toch. Geef ik nu ook plusminus uit aan vrienden en zij ook aan mij
Kinderfeestje ook een tientje.
Manmanman, blijf bezig. Voor familie en echt beste vrienden die ik meer m’n best
Ja maar voor je eigen broer zus of zwager geef je toch wel iets meer uit dan €10,-?
Mijn schoonmoeder geeft iedereen best veel geld. Al haar kinderen en aanhang
Maar als ze zelf jarig is heven ze hun moeder maar max 25,-
Ik vind dat echt bizar!
Meestal tussen de 20 en 40. Vind aanwezigheid belangrijker dan waarde van het cadeau. Omgekeerd ook
Ik houd me eraan als iemand zegt ik hoef geen cadeau
- Ja
- Nee
- Heel soms
0 stemmers
Ik was bij een laplace langs de snelweg en ik wilde net gaan betalen… komt er een vrouw met haar snater er tussen dat ze net gegeten had maar daarna ging ze naar de WC en kreeg ze dus van die 0,50 cent kortingsbonnen die je kunt inleveren bij laplace. Wilde ze dus een euro terug?! Echt mega gierig. Dus dat meisje zei dat ze dat niet kon doen ivm kasverschil en toen zei die vrouw ‘jullie krijgen vast wel een euro fooi vandaag’. En ze keek ook echt iedereen zo aan in de rij alsof ze echt gelijk had en dat iedereen het met haar eens was
Ik las lapdance en ik visualiseerde dit ook meteen. Was een erg vreemde gewaarwording zo’n lapdance langs de weg. Gelukkig heb ik de eerste zin even 4 keer opnieuw gelezen tot ik mijn enigzins cruciale leesfout zag hahaha
Ik ging uit eten met een hele groep en had de bon gevraagd en ging het geld ophalen bij iedereen. 1 tafel deed splitten en 1 tafel gewoon ieder zn eigen ding. Toen iedereen het geld aan mij gaf deed ik er 30 euro bij en toen zaten we echt ruim over het bedrag. Maar mijn rekening was eigenlijk 32,50
Haha dit is best gierig maar omdat ik weleens heb gelezen van mensen die al het tip bedrag er al bijrekende vind ik het reuze meevallen
Maar zij nam wel die kut taak op zich is dat wel 2,50 waard
Ik had minder kunnen inleggen zonder dat het opviel, want echt niemand keek naar het geld ofzo. Maar dat heb ik niet gedaan, haha
Ik las het ook al ja
Echt heel erg quitte. Lief van je!
Op het perron waar ik net was kost een toiletbezoek €0,50. Er waren een paar vrouwen die 1 keer €0,50 erin gegooid hadden en voor elkaar de deur open hielden om geld te besparen.
Samen met mijn zus en broer (beide met een stuk ouder en allebei een relatie) kochten we een cadeau voor mijn moeders verjaardag. Het was een parfum van rond de 100 euro. Nu is het echt niet zo dat ik geen geld uit wil geven aan een cadeau voor mijn moeder, maar vond het een beetje veel geld voor een parfum. En ze had hem nog nooit gehad, dus als ze hem uiteindelijk niet lekker zou vinden, zou het zonde zijn vond ik. Broer en zus maakte het niks uit, maar uiteindelijk door mijn toedoen toch een kleiner flesje gekocht (75eu).
Stuurt mijn zus me een Tikkie van 25 euro. Terwijl we het dus eigenlijk met zijn vijven gaven. Ik + zus/man & broer/vriendin. Dat vond ik al helemaal niet eerlijk. Dus ik stuurde maar: ‘Door vijf moet het bedrag dan toch?’ Stuurt ze daarna alleen heel droog een nieuwe Tikkie.
Weet niet echt of ik het gierig van mezelf vind (dat laatste niet echt), maar zo voelde het wel. Vooral omdat het voor mijn moeder was en voelde me echt schuldig dat ik niet meer ‘voor haar overhad’. Maar het ging meer om het principe bij beide?
Zat er een beetje mee in mijn maag. Vooral omdat dit dus altijd zo is met onze gezamenlijke cadeaus. Zij hebben een heel ander besef van geld (beide al heel lang een vaste baan, ik student). En ook al hebben we nooit aan vader- en moederdag gedaan, en zijn mijn ouders heel duidelijk dat ze daar niet aan mee willen doen, sturen mijn broer en zus toch elk jaar een bos bloemen/cadeau als verrassing. En dan doe ik uiteindelijk wel weer mee, terwijl ik het uit principe eigenlijk niet wil. Ze geven toch zelf aan niks te willen? Voel me dan echt het ondankbare kind die haar ouders niks geeft dan. Weet niet of mensen dit herkennen.
Mijn ouders interesseert het trouwens geen reet hoor. Is gewoon meer iets wat ik zelf voel in verhouding tot mijn broer en zus.