Gewoon een tikkie sturen inderdaad! Zeker gezien het idee dat jullie een taxi “deelden” om kosten te besparen? Je kent ze toch niet goed dus boeiend wat ze er dan van vinden
Het wordt steeds gekker! Goed dat je eruit bent gestapt!
Waarom gaan ze er vanuit dat je vriend het zou betalen dan? Heel vreemd, sommige mensen…
Ik werk in een restaurant en laatst kwamen er twee mensen lunchen. Ze kondigden meteen aan dat ze een cadeaubon hadden twv 40 euro, of wij misschien mee konden denken over wat ze hier allemaal van konden bestellen voor de lunch. Na allebei een drankje en een lunchgerecht genuttigd te hebben, vroegen ze of ik even kon kijken voor welk bedrag ze nu al besteld hadden en of ik misschien een suggestie had hoe ze dit aan konden vullen tot 40 euro. Toen hebben ze uiteindelijk nog twee drankjes gedronken, waardoor hun eindbedrag uitkwam op 37,65.
Nu, als mensen betalen met een cadeaubon en de rekening is minder dan de bon, vraag ik altijd of ze het restant terug willen (niet contant maar ook als cadeaubon, die overigens alleen in onze zaak in te leveren is). Deze keer was het meer uit beleefdheid (niet omdat ik per se verwacht dat gasten fooi geven, maar omdat het overgebleven bedrag zo klein was dat je er zelfs geen kopje koffie voor kan krijgen bij ons, zonder bij te betalen). Toen wilden ze dus het restant van 2,35 hebben, maar ik kan me niet voorstellen dat ze nog terug gaan komen om die bon in te leveren, want ze moeten dan sowieso bijbetalen en ze kwamen niet echt over alsof dat een optie was.
Voor mensen die dichtbij me staan haak ik een dekentje. Is misschien niet duur maar zit wel veel tijd in en is persoonlijk.
Bij vriendinnen/broer koop ik meestal meerdere cadeautjes, dus ook al tijdens de zwangerschap. Als ik al die bedragen bij elkaar optel kom ik al snel over de €200 per kind
Misschien geven ze het wel weer weg als cadeau.
Ik heb een keer een zo’n feestdagen aanbieding gekocht bij the Body Shop, met best een grote bestelling. Alleen er was iets fout gegaan met de bevestigingsmail, want die had ik nooit gekregen terwijl het geld wel was afgeschreven. Toen ik contact opnam, kreeg ik te horen dat ze niks voor me konden betekenen, want ik had geen bevestiging en PayPal konden ze niks mee.
Ik heb een geschil geopend op PayPal en m’n geld teruggekregen. En een dag later kreeg ik alsnog dat hele pakket. En ik heb het allemaal gehouden en niks over gezegd
Heel leuk cadeau!
Zou jij een collega waar je goed mee kunt opschieten een tikke sturen a €2,50 voor een blikje Redbull?
(Ik ben een beetje in shock)
- Ja
- Nee
0 stemmers
Volgende keer mag ze voor jou een drankje halen!
Zo doe ik t lig altijd
Ik heb ja gestemd maar zou het zelf niet heel snel doen. Alleen bij ons op kantoor gebeurt dit wel altijd, iedereen stuurt altijd direct een tikkie. Daardoor ben ik dus sneller geneigd om het ook te doen (ik denk dat ik 3 euro ofzo als ondergrens heb)
Hmmmm collega in kwestie rookt regelmatig met me mee maar ik heb nog nooit drinken voor hem gehaald oid. Kreeg ineens een tikkie, vind het nogal bizar maar ja misschien is dat ook de reden dat ik altijd maand overhoud aan het einde van m’n geld
Hm ik zou geen tikkie sturen maar de dag erna zeggen “hey ik wil een red bull van jou” (of iets anders als je dat wil)
Mmm dat is apart.
Ja of per maand een pakje ahah!
Ik zou dat zelf niet doen, maar ik zou het wel in gedachte houden en dan verwachten dat ik ooit in de toekomst een drankje oid van diegene terug krijg.
Meestal als ik iets van iemand krijg, en ik verwacht nog vaker met diegene te zijn dan zeg ik dat ik ‘de volgende keer’ trakteer. Als ik diegene niet meer verwacht te zien bied ik vaak wel aan om het terug te betalen.
Mijn eigen gierige actie:
Bij de ap hebben ze kleine stukjes cheddar kaas voor 1 euro op de versafdeling. De grote stukken gaan op gewicht, maar dit is dus een vaste prijs onafhankelijk van het gewicht. Dus ik zoek altijd de hele stapel door op zoek naar de grootste, had er nu een van 67 gram terwijl andere 54 gram waren voor dus dezelfde prijs
Op werk werd er geld ingezameld voor een collega die zwanger was en dat was €7,50, maar ik heb die collega echt nog nooit gezien. Nu vind ik dat bedrag sowieso al veel omdat er echt 30+ werknemers zijn in ons bedrijf. Heb uiteindelijk €5 betaald omdat ik niet de gene wilde zijn die niks zou betalen. Maar vind het best wel gierig van mezelf dat ik niet die €2,50 extra wilde geven want zoveel is dat ook weer niet
Ik vind dit zo een lief cadeau! Juist omdat er zoveel tijd in zit en dat dat een stuk minder makkelijk is dan even iets kopen.
Ik zou een enorm blij mee zijn als iemand zoiets liefs voor mij had gemaakt!