Gierige acties

Hoeveel geven jullie uit aan kraamcadeaus voor familie, vrienden, kennissen, buren? Ik had een bedrag in mijn hoofd voor vrienden, maar als ik alle bedragen zie op andere fora ben ik oppergier.

Ligt eraan wie het is, voor mijn zus zou ik denk ik een miljoenmiljard uitgeven haha. Voor familie en goede vrienden €30-€40 en voor kennissen of buren max €20. Maar bij allen ook afhankelijk van wat ik tegenkom, als ik voor een goede vriendin een cadeau zie wat super leuk is en dat is maar €15, ja zo’n baby weet er toch niks van dus dan misschien een klein bedrag erbij voor in de baby zijn/haar spaarpot.

5 likes

Jaa ik doe een beetje hetzelfde. Ik geef vaak een boek (Annie M.G.), of een mooie hydofiele doek als ik iemand wat beter ken (want kan vrij duur worden). Aan een collega gaven we eens en mand met allemaal cadeaus, dat liep uit eens van handgemaakte rammelaars tot een washandje inde vorm van een beer met een klein washandje in de vorm van een babybeer. Die washandjes waren favoriet van alle cadeaus omdat het dochtertje van deze collega dan mee de baby kon wassen (collega die het gaf had het op de kop getikt bij de Wibra voor €2) dus duurdere cadeaus zijn ook niet per se geliefder :slight_smile:

6 likes

Oooh die washandjes zijn een heel goed idee voor een kraammand waar ik nog iets in moet doen voor een collega. Top!

Voor vriendinnen rond de €25, goede vriendinnen iets meer en m’n zusje bijvoorbeeld zou het me niets uitmaken

Ik moest lunch regelen voor collega’s en het was twintig euro. Nou heb ik geen zin om dat zelf te betalen maar voel me ook een gier om bij iedereen twee euro of 1,50 op te halen. Maar ga het toch doen :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Ok, gierig dus. :grin:

1 like

Wat zou jij geven dan?

We deden laatst gezamenlijk cadeau voor vrienden. En een ander bevriend stel van hen deed ook mee. Die vrienden vierden samen hun verjaardag en dat bevriende stel legden met z’n tweeën 10 euro in. Dus eigenlijk gaven ze 2,50 p.p. Nou ja ik vind dat nogal skeer als je allebei een goede baan hebt. Het was ook al duidelijk dat de rest iig 10 p.p. zou geven, mijn vriend en ik deden iets meer maar dat is eigen keus. Ik word dan wel chagrijnig want dan vind ik het echt meeliften op andermans cadeau als je zo weinig inlegt.

7 likes

Vind ik helemaal niet gierig. Anders kost het je zelf telkens veel geld. P.p lijkt het misschien weinig, maar in totaal is het een aardig bedrag toch.

als er regelmatig eten wordt gehaald sowieso een pot leggen hiervoor

Ik heb een voorleesboek gekocht voor tweede kindje van vrienden die we niet regelmatig zien. 12,50 euro. :blush: @Annie

Vind ik niet gierig hoor!

1 like

HAHA! Hoe krijg je zoiets verzonnen? Ik vind je een baas dat je gewoon die groep uit bent gegaan.

4 likes

Hahah heel goed! Ik zou denk ik te schijterig zijn om de groep uit te stappen. Had iemand je daarna nog persoonlijk benaderd waarom je eruit bent gegaan?

1 like

Goed dat je bij je standpunt gebleven bent! Zonder die 50 euro van jou moet een vakantie op CenterParcs vast ook lukken

2 likes

Groot gelijk van je, dit is echt niet normaal!

1 like

Hahaha sommige mensen zijn gek

1 like

Laatst vroeg een vriendin benzine geld voor het afleveren van een huwelijkscadeau namens onze vriendengroep. Die vriendin woont wel een 45 min rijden weg. Ik was shocked.

Dat vind ik vreemd. :S Zou echt wel aanbieden om mee te betalen maar ja schijnbaar is niet iedereen zo.

1 like

Misschien vinden ze het logisch en verwachten ze gewoon een tikkie?

1 like