Gierige acties

Dan ben je een van de weinigen die dat doet, wel super aardig en netjes van je! Veel mensen komen bij mij voor het advies en gaan naar de concurrent omdat het daar dan een paar euro scheelt. Ze zeggen het ook gewoon letterlijk: “Ik vind het advies bij die en die parfumerie niet goed, daarom ga ik naar jou dus super bedankt voor je hulp! Ik ga hem alleen toch daar kopen want ze hebben nu een sale/actie/whatever”. Ik kan het ergens wel begrijpen, maar voor mij is het wel super kut omdat ik er veel tijd en moeite in stop en ook gewoon mijn targets moet halen… :sweat:

7 likes

Haha ik kom hier dus nu pas achter, krijg de nieuwsbrief altijd, kan nu weet ik het hoeveel samples ophalen tm 31 augustus :joy:.
Ga denk ik wel echt een sample halen van een parfum waar ik benieuwd naar ben.

Ik werkte in een winkel en zei dan weleens tegen klanten die zeiden: 'nou superbedankt voor het advies, maar ik ga ‘m lekker online kopen dat scheelt zoveel!’, van: ‘als u alles online blijft kopen, dan kunnen wij de zaak wel sluiten. Dus je hoeft het niet hier te kopen, maar denk daar eens over na’

Mensen beseffen heel vaak niet dat fysieke winkels zonder online shop het echt moeilijk hebben in deze tijd en ook dat jouw baan letterlijk afhankelijk is van hoeveel mensen nog naar de winkel komen.

5 likes

haha ik heb dat gezegd in de Amac, waar ze 300€ meer voor dezelfde laptop vroegen. ik bestel em bij coolblue joe!

2 likes

haha oke dat is ook wel echt een bizar verschil, en ik vind het ook wel een verschil als het een hele grote keten is misschien. Maar wij waren een zelfstandige zaak met 6 man personeel, dan is dat toch anders. Zeker als je een halfuur besteedt aan iemand helpen en die dan schaamteloos zegt: ja ik ga nu even naar de random outlet webshop want daar hebben ze meer sale, bedankt he!

Dat vind ik echt heel lullig ja als mensen dat zeggen. Ben trouwens een keer de deur gewezen bij een opticien die mijn pootjes niet wilde bijstellen omdat ik de bril online had gekocht. Maar het was een niet heel nieuw Dior model dat alleen nog maar via Far.fetch te krijgen was, dus had ik nooit bij hem kunnen kopen. Dat was wel een oud chagrijn, en pootjes bijstellen duurt ook letterlijk tien seconden maargoed.

Ik vind dat deze actie van mij en mijn vriend hier wel thuis hoort. We waren op vakantie in Edinburgh, en daar was het fringe festival, en op dat festival heb je zeg maar allemaal gratis shows. Tenminste…’‘gratis’’, op het eind houden ze allemaal zo’n praatje van. ’ Ja de fringe is gratis, maar als je een donatie kunt geven stellen we het op prijs, dat betekent dat ik kan eten vanavond, persoonlijk is een show van mij 10 pond waard, ik wacht op het eind met een emmer in mijn hand’. Dan is het natuurlijk ontzettend kut om niks te geven. Super ‘‘gratis’’ joh haha.

We waren dus naar zo’n soort van mentalist geweest, die zo’n hele speech gaf, maar we hadden dus geen kleingeld, dus ik zeg tegen mijn vriend:’ wat gaan we nou doen?’. Zegt mijn vriend:’ ik doe wel alsof’. Ik snapte in het eerste opzicht niet wat hij bedoelde. Maar toen we langs die vent liepen drong het mij door. Mijn vriend deed dus zijn hand in die emmer zonder iets in zijn hand, zei :’ dank je wel’, en liep door. En verdomd, het werkte want die gast had allemaal briefjes gekregen van mensen, wat geen geluid maakt, dus het plan was geslaagd.

Alleen toen later, zouden we weer naar een optreden gaan van een Ierse improvisatie groep die we eerder hadden gezien, die vet grappig waren, en mijn vriend had 5 pond gewisseld, zodat hij dat aan ze zou kunnen geven aan het eind van de voorstelling. Alleen, nu wou het dat die Ierse mensen niet op kwamen dagen en er een of ander samengeraapt zooitje op dat podium werd gezet. Nou ja, we zaten er toch al dus bleven gewoon zitten, maar omggg het was zooooo slecht.

Er was eerst een of andere dronken schot die alleen maar slechte puns ging vertellen. Zo van:’ some people find it weird that immigrants cut their cheese, and then I’ll say they’re just not Intogratin’. En hij was gewoon de grappigste daar he. Shit, mensen liepen gewoon weg enzo, maar dat vind ik super lullig om te doen dus wij hebben het hele cringefest uitgezeten. Alleen toen hielden ze dus weer dat praatje op het eind, en mijn vriend en ik hadden alleen die 5 pond, en wij hadden allebei zoiets van fuck dat, die waren echt geen 5 pond waard. Dus ik zeg:’ doe gewoon weer je trucje’.

Dus wij lopen richting die gast met die emmer in zijn hand, alleen terwijl we erheen liepen hoorde ik alleen maar muntjes vallen. En muntgeld zie je en hoor je natuurlijk duidelijk. Er lagen ook totaal geen briefjes in. Dus ik dacht van: ’ nou dan zal mijn vriend wel die 5 pond geven uit paniek’. Maar ik had het fout. Dus ik zie mijn vriend zijn hand in die emmer gaan, mimicken alsof hij iets laat vallen, zonder dat je iets zag of hoorde of wat dan ook. Terwijl mijn vriend weer:’ dank je’. Zegt. Dus ik zie dat gebeuren, en vooral zag ik dat die jongen met die emmer het zag. Hij zei:’ thank y…’, en keek toen met een fucking verward hoofd in die emmer. Dus ik denk omg omg omg ik moet hier weg, en sprint naar de deur. Terwijl mijn vriend zich rustig houdt en naar de deur liep.

We hebben toen echt staan gillen van de lach terwijl we naar huis liepen, echt joh ik vergeet dit moment nooit meer. Voorbijgangers keken ons ook allemaal aan, maar ik heb denk ik nauwelijks zo hard gelachen in mijn leven. Ik had er ook nog een video van gemaakt waar ik dit hele verhaal vertel, maar het was te lang voor dat stomme instastories haha. Wil trouwens wel even zeggen dat we wel gewoon geld gaven aan alle andere shows waar we zijn geweest haha.

102 likes

Geweldig verhaal! En damn zo stom dat je alsnog “verplicht” bent om geld te geven. Echt, ik ben dan zo gierig om bij zo’n slechte act niet eens de moeite te doen om te doen alsof. Als ze commentaar hebben zeg ik dat het slecht was en dat ik voor de oorspronkelijke act kwam, niet voor dat. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Haha geweldig verhaal!! Wij vonden dat ook het stomste aan Fringe. Je denkt dat het gratis is, maar door die praatjes voel je je zoooo bezwaard om niks te geven.

1 like

Haha wat kut, ik snap jullie actie helemaal! Maar zie het zo, uiteindelijk hebben jullie toch gelachen ondanks de slechte comedyshow, dus worth it toch :blush:

1 like

Hahaha thanks eigenlijk was het beter geweest om gewoon niks te geven dan wat mijn vriend gedaan heeft :joy: was denk ik minder gierig over gekomen haha

@Stjerne Idd! Ik vond het eigenlijk echt niet fair hoor haha. Je voelde je echt zo’n gierige klootzak als je dan weg liep zonder iets te geven. Helemaal als ze dan gaan beginnen over hoe ze anders niet kunnen eten enzo haha.

@NoyraSoturi haha dat zei ik ook al tegen mijn vriend sowieso had ik nooit zo hard gelachen als dit niet was gebeurd. Ik denk ook echt dat die gasten deze actie gaan noemen in hun volgende stand up :joy:

Ik heb geen gierige actie maar wil even kwijt dat ik me met dit topic altijd geweldig vermaak. Dankjulliewel en ook dank aan jullie/onze gierige familie en vrienden :laughing:

11 likes

Dan worden ze misschien wel grappig en krijgen ze dus meer geld, heb je ze eigenlijk iets heel waardevols gegeven! :joy:

1 like

Hahahaha zei ik ook al tegen mijn vriend om ons schuldgevoel weg te praten :joy:

1 like

Mijn moeder is echt de grootste fan van socialdeal en ze koopt altijd super veel bonnen. Doet ze ook met bonnen voor maaltijden die je dan kunt afhalen, maar dan koopt ze gewoon bonnen voor in totaal 50 maaltijden. Of ik dat dan even elke week kan ophalen want zit bij mij in de buurt. Ik zou dus nooit zulke bonnen kopen, ik voel me dan altijd super bezwaard. Ik vind dat soort acties ook meer een reclame en dus niet maar onbeperkt kopen. Nou ja vet kut dus… moet ik daar elke week met zo’n bon gaan staan :see_no_evil: Ook als we met de familie uiteten gaan, altijd zo’n bon aaargh

Mijn moeder kan sowieso echt wel gierig zijn op sommige vlakken. Ik deed een keer boodschappen voor haar, was best veel en ik moest ook nog naar verschillende winkels. Ik had er echt 3 dingen voor mezelf bij gedaan twv 2 of 3 euro. Had ik de boodschappen ook nog met de auto bij haar gebracht en toen had ze het geld overgemaakt, zag ik dat ze serieus exact het bedrag van mijn spullen van het bedrag had afgehaald. Vind ik dus echt super gierig. Maar verder kan ik wel altijd geld lenen of krijgen enz dus daar is ze niet zo moeilijk mee, maar bij dit soort acties denk ik echt van moet dit nou.

Ohja nog een, ik moest mijn moeder met een vriendin midden in de nacht ophalen van Schiphol. Ik kwam na werk om 9 uur thuis, moest nog eten enz. Wilde ze dat ik nog even naar de stad reed waar m’n ouders wonen om de auto om te gaan ruilen want die ander heeft een tankpas. Jaaaa daaag :joy:

4 likes

Is het volgende gierig?
Een vriendin van mij zamelt met een actie geld in voor een goed doel. Ik wil haar graag sponsoren en dacht aan €20,00. Nou krijg ik wel nog zo’n €14,00 van haar (al om gevraagd maar dat duurt bij haar altijd heel lang/moet ik meermalen achteraan). Is het raar om te zeggen dat ik €6,00 naar haar overmaak om in totaal €20,00 te sponsoren, dus dat ze die €14,00 niet meer naar mij hoeft over te maken maar naar haar goede doel?
Voor de context: ik zit tot mijn eerste salaris, over twee weken, ook heel krap bij kas en ze zamelt nog een week geld in.

5 likes

Ik vind het niet gierig en dan ben je gelijk van het gedoe af en hoef je er niet steeds om te vragen.

9 likes

Oh dat doet ze wel hoor denk ik, het is ook geen onwil van haar maar ze is echt heeel chaotisch. Dank voor je reactie en @Marsepein ook! Dan doe ik het denk ik zo.

3 likes

Ik was net de op de markt bij een fruitkraam, en de vrouw voor mij was aan het afrekenen toen de verkoopster zei ‘Nou, dan krijg je van mij nog een vijg extra erbij!’
Ik kocht oa ook vijgen en vroeg ‘Krijg ik er dan ook 1 extra van jou bij?’
Die vrouw was volgens mij heel erg verbaasd, maar deed het wel.
Voelde me echt n vrek toen ik wegliep.

71 likes

Hahaha idd wel gier galore, maar ook wel knap dat je het durfde te vragen

3 likes