Gierige acties

Ik zou ook door drie delen logisch vinden. Oké dat haar vriend zogezegd niet mee betaalt, daar zou ik niet over struikelen maar het is toch normaal dat haar moeder ook gewoon haar deel betaalt?

6 likes

Ik heb zo’n intense hekel aan dit soort ‘klanten’ haha. Ik krijg echt wel 20 van dit soort mensen op een dag soms. Wij noemen ze altijd de sample shoppers; die gaan dan echt alle merken in onze winkel af om om gratis ‘proefjes’ en ‘monstertjes’ te schooien. Vaak kan er nog niet eens een ‘hoi’ of ‘mag ik wat vragen’ vanaf maar krijg je meteen ‘ja ik wil een sample van dit en dit en dit’ toegeblaft. Als ik merk dat je niet oprecht geïnteresseerd bent in een product, maar dat het je om het ‘gratis’ te doen is maak ik altijd samples in potjes en parfumbuisjes (en dan ook zuinig) en geef ik niet de luxe samples mee. Zeker als je vaker komt want geloof mij: we herkennen je hoor :upside_down_face: En geen probleem als iemand een product eerst wil uitproberen voordat 'ie het koopt, want het merk wat ik verkoop is een high end luxe merk met fikse prijzen, maar we prikken er echt zo doorheen als je niet serieus geïnteresseerd bent haha. Sorry hoor, #werkfrustraties hier.

5 likes

Bij mijn oude werk kon je je aanmelden voor de nieuwsbrief en dan kreeg je wekelijks een mail met onderaan een bon voor een luxe miniatuur van iets. Er kwamen gewoon mensen elke maandag die bonnen inleveren en kochten NOOIT wat. Had op een gegeven moment een vrouw die dus elke week kwam en toen ik een keer in het systeem naar haar koopgeschiedenis keek was die leeg. Ja sorry hoor, het is natuurlijk hun goed recht om die gratis dingen op te halen maar pff, kon daar zo slecht tegen.

5 likes

Ja het is misschien hun goed recht maar ik kan me je frustratie zó goed voorstellen haha! Dat ze zich zelf dan ook niet gaan schamen na een tijdje. Gotta love retail :joy:

Hoe ziet een luxe sample er uit dan? Ik dacht dat het altijd die kleine buisjes waren oid…

Sommige merken hebben kleine potjes als sample, een iets groter buisje waar een geur in zit, sachet met een serum ofzo. Maar sommige merken noemen gewoon een geutsample met zo’n kaartje erom heen ook al een luxe sample.

Het merk waar ik voor sta heeft zeg maar wat luxere mini’s van veel producten. Dus van de skincare gewoon een tubetje of miniatuur van het product, van de mascara een mini variant van het origineel etc. Niet van alles hoor, maar van veel bestsellers wel en vaak ook bij de lancering van nieuwe producten.

Aah oke… ik had er echt geen idee van dat je ook gewoon om samples kan vragen. Dat ik een duur product niet kan testen weerhoud me er echt van iets te kopen, goed om te weten dit! Gauw maar even langs 5 filealen zodat ik een fullsize product heb :joy:

Grapje natuurlijk

7 likes

Voor welk merk werk jij? :grin:

@nutsaboutbeauty niet alle merken hebben die samples, het merk waar ik voor werk bijv niet. :stuck_out_tongue_winking_eye: Maar je kunt sowieso altijd vragen om een proefje, worden ter plekke voor je gemaakt!

1 like

Ja tuurlijk! Je kunt gewoon altijd langskomen voor advies en de meeste merken kunnen dus gewoon samples maken of hebben kant en klare!

Voor Chennel :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

Ooh leuk! Ook echt in dienst van? Als jij dezelfde trainers hebt als ik destijds heb gehad dan zijn je trainingen zo leuk!

1 like

Nee op dit moment niet in dienst van, maar wel alleen voor dit merk (met uitzondering van soms een dagje bijspringen op de parfumafdeling). Het is voor nu gewoon een bijbaan aangezien ik aan het afstuderen ben, maar mocht ik dit nog een tijdje blijven doen solliciteer ik waarschijnlijk wel voor het merk zelf. Netwerk heb je dan al gelukkig :blush: Heb jij ook van A. en I. training gehad?

Dat wilde de stomme verkoopster in Brussel niet doen. Het was al laat en vond het zonde om dan nog een nieuwe foundation aan te brengen en vroeg of ze het in een potje kon doen voor de dag erop.
“Nee dat is niet wat we hier doen, maar ik kan hem wel aanbrengen”. Wat een trut :roll_eyes::roll_eyes:

Ik weet niet van welk merk het was, maar sommige merken mogen geen samples meegeven. Urban Decay mocht ze nooit maken omdat je dan niet de kwaliteit 100% kunt garanderen o.i.d.

1 like

@Illuminated ja dat scheelt, hopelijk word je aangenomen dan, zou helemaal mooi zijn! Ja en ook van K (volgens mij, hij heeft een moeilijke naam haha)

@Daelyss ja dat is ook onze policy :flushed: Als je het aanbrengt is een klant veel sneller geneigd om het toch te kopen en kun je wellicht nog bij verkopen en mensen gebruiken zo’n sample vaak weken en dan kunnen wij niet meer garanderen dat je er niet slecht op reageert. Maarja als ik merk dat iemand twijfelt ofzo dan maak ik vaak wel een sample, vaak zijn ze dan sowieso niet van plan iets (op dat moment) te kopen en dan kun je beter je tijd aan een andere klant besteden.

1 like

Maar als je het aanbrengt dan moet je toch als klant eens ik daglicht testen, zien hoe de foundation draagt,… ik ben sneller geneigd om een lippenstift( met bijhorend potlood ) of blush ongepland te kopen dan een foundation. Ik vind dat altijd zo moeilijk

Ja ook van K. idd! Alle drie heel andere types maar wel super leuke trainingen altijd. Ga over een paar weken weer naar een van de laatste die ik nog moet volgen :blush:

En wat jij zegt doe ik ook altijd eigenlijk, als iemand echt niet wil dat ik het aanbreng of niet meteen wil kopen maak ik gewoon een sample met genoeg voor twee applicaties ofzo. Dan kunnen ze het in ieder geval zelf uitproberen.

2 likes

Ja ik snap je helemaal hoor. Ik loop sowieso altijd even met de klant naar buiten met een handspiegel zodat ze de aangebrachte foundation in daglicht kunnen zien. Is en blijft gewoon het beste licht.

1 like

Ja klopt ook hoor, ben het daar ook zeker mee eens. Maar je kunt op dat moment wel een blush of bronzer zien en denken wauw die wil ik nu vast meenemen en dan denk ik over de foundation nog even na.

1 like

Bij mij gaat bijna elke foundation na ongeveer een uur of 3 oxideren, dus ik vraag inderdaad altijd een sample voor ongeveer 2 applicaties. Kom wel altijd braaf dan bij dezelfde winkel terug om het daadwerkelijk aan te schaffen, als ik het ergens anders goedkoper kan vinden doe ik dat pas bij de volgende keer.

6 likes