Gierige acties

Ohh dat was bij de Jumbo ook toen ik daar werkte. Dan was er 30euro kassaverschil in die lade. Maar ja, daar hadden 4 caissières aan gezeten en dan moesten we allemaal verantwoordelijkheid tekenen voor dat kassaverschil. Dacht dat toch niet he.

1 like

Bij welke ah heb jij gewerkt, bij de mijne ging het ook zo. :stuck_out_tongue_winking_eye: Maar bij ons maakten ze dan een schema door diezelfde caissières weer na elkaar te laten draaien en dan haalden ze er steeds iemand af waardoor het groepje kleiner werd. Uiteindelijk zijn er op die manier best veel meiden ontslagen die geld gejat hadden.

Die spaarzegels van glazen of de Efteling ofzo werden ook niet geteld, gaf gewoon halve rolletjes mee aan vriendinnen, ze hebben ook geen waarde he, koopzegels natuurlijk wel.

2 likes

Nee! zitten iets van speciale dingetjes (kan niet precies uitleggen wat) maar daaraan kunnen ze zien hoeveel er gebruikt is. Als een caissiere koopzegels is vergeten en een klant komt naar de balie, moet het ook uit die specifieke la komen en wordt altijd de caissiere later nog geinformeerd. Best serieus!

@anon44204370 nee is lastig indd! meestal gooien ze het in de whatsapp groep dat iedereen beter moet opletten.

1 like

Ja die kleine cijfertjes op de zijkant toch? Maar dan moet de hele rol nog steeds geteld worden? Lijkt me echt een kutklus. Vind 20 koopzegels al een hel :joy:

Zegels tellen werkt als volgt: er staat om de 10 zegels een cijferreeks, die noteer je, dan wordt er geteld hoeveel losse zegels er zijn. Dat zijn de zegels die na de laatste cijferreeks komen, en hoeveel zegelrollen er in de kassa zitten. Er wordt minimaal 1 keer per week geteld, dan is de lade in principe schoon. Als je daarna gaat tellen en er heeft maar 1 iemand op gezeten dan weet je dat diegene fouten maakt of jat.

4 likes

Als het goed is ligt er altijd maar 1 open rol in elke kassa’s, wij hadden dan 8 kassa’s dus 8 rollen tellen. Moet nog wel te doen zijn, maar niet heel plezierig nee lijkt me (bij ons mogen alleen teamleiders tellen, dus weet het verder niet!)

1 like

Bij mijn zomerbaantje drukken we die spaarzegels van AH. Duizenden rollen die minuscule drukfoutjes hebben (met blote oog niet te zien) worden weggegooid. Er hangen camera’s dus durf nooit een paar rolletjes mee te nemen :flushed:

7 likes

Héél lang zitten bedenken wat er allemaal in een kas-salade zou zitten…

44 likes

Toen ik nog bij Lidl werkte, had iedereen een eigen lade.

1 like

Ooh ja, ik bij het stadion

1 like

Hahaha dit doet me denken aan mijn vorige baan bij een restaurant met self service systeem. Iemand betaalde met zo’n nepbriefje van €20 die vaak bij nieuw gekochte portemonnees zitten. Het erge is dat degene achter de kassa het gewoon aannam want hij had het niet door :exploding_head::woman_shrugging::woman_shrugging::thinking: HOE DAN?! Die persoon had dus niet alleen niet echt betaald, maar ook winst gemaakt door het wisselgeld en wij een tekort. Het was gewoon zo dom dat ik er toen niet eens om kon lachen. Later wel…

Wij hadden best vaak kasverschil door mensen die met buitenlands geld betaalde dat op euro’s leek :woman_facepalming:

5 likes

Deze gierige actie is niet van mij, maar van een vriendin.
Een vriendin die heeft een hele fijne dagcrème ontdekt, doordat ze een keer een sample daarvan kreeg. Alleen die is €80 dus dat is natuurlijk wel heel erg duur voor een crème.
Nu gaat ze steeds naar verschillende winkels van Douglas en Ici Paris xl om een sample aan te vragen. Ze is er al in 6 geweest ofzo hahaha.

27 likes

Het scheelt dat je dat maar even kan doen. Na 3x het zelfde filiaal te hebben gehad herkennen ze je wel.

Uit mijn ervaring kan ik zeggen dat klanten weinig vragen naar een specifiek product om te testen. Natuurlijk gebeurd het wel eens, maar daardoor ga je wel opvallen.

1 like

Ja, daarom gaat ze steeds naar andere filialen :’)

Haha dat snap ik. Maar op een gegeven moment kan je daar ook niet meer terecht. En dan moet je steeds verder reizen voor een filiaal, dus worden de reiskosten weer hoog

1 like

Hahaha wat is dit nou voor reactie, dat weet ze toch zelf ook wel…

6 likes

Haha, ga ik wel van uit ja. Ik bedoelde dat het dus weinig zin heeft na verloop van tijd.

geen idee, soms ratel ik ook maar wat

Ik had afgelopen weekend een verjaardag van m’n neefje en nichtje en mijn oudere nicht vroeg of ik samen met haar een cadeau wilde kopen omdat ze moet sparen. Normaal zou ik met m’n moeder meedoen maar die had al iets (wat ik niet heel leuk vond om te geven) en nu we allemaal wat ouder zijn kopen we eigenlijk vaker apart van onze ouders een cadeau.
Voor m’n nichtje had ze een broek gekocht en die broek vond ze zo leuk dat ze 'm zelf ook gekocht heeft (vond ik al apart omdat ze eigenlijk moest sparen).

Uiteindelijk kwamen we op de verjaardag en toen ze de cadeaus gaf zei ze ‘van mij, Joke, Ben en Frankie!’ (Joke is haar moeder en Ben is haar vriend). Daar was ik een beetje verbaasd over want we zouden samen iets geven dacht ik. Stuurde ze me de volgende dag een tikkie voor de helft van het uitgegeven bedrag.
Ben ik nou gierig? Vind het best oneerlijk dat ik de helft moet betalen terwijl zij met drie volwassenen zijn. Dat het ook namens haar vriend is vind ik niet eens zo gek, maar dat het cadeau dan ook van haar moeder is wel.
Nu gaat het me niet om het bedrag (dat had ik zelf waarschijnlijk ook wel uitgegeven) maar het zit me toch niet helemaal lekker ofzo.

3 likes

ik zou het vragen! zo van ‘oke, maar deden we het dan niet met z’n vieren?’

9 likes

Ik weet niet of ik zin heb in de confrontatie. Mijn familie kan nogal apart reageren soms. Ik laat het voor nu denk ik maar zo omdat ik het gewoon kan missen maar dit doe ik natuurlijk niet nog een keer.

PS Nooit geweten dat wij ‘dezelfde’ avatar hebben! :scream:

3 likes