Nee, ik leen de mijne ook alleen uit aan mn vader. En mijn beste vriendin zou er ook jn mogen rijden als het nodig is (nog nooit nodig geweest).
Dit zijn ook de mensen waar ik de auto van mag lenen indien nodig.
Nee, ik leen de mijne ook alleen uit aan mn vader. En mijn beste vriendin zou er ook jn mogen rijden als het nodig is (nog nooit nodig geweest).
Dit zijn ook de mensen waar ik de auto van mag lenen indien nodig.
Ik leen mijn auto niet uit. Enige die ik eventueel erin vertrouw is een goede vriend maar die is buschauffeur. Verder is het mijn auto.
Ik vind het wel lief van sommigen dat ze reageren over het uitlenen van hun auto en zich nog afvragen of er iets van gierigheid bij komt kijken vanuit hunzelf. Ik vind het zó logisch dat je je auto niet gaat uitlenen aan mensen naast misschien je vriend/zus/broer/ouders. Ik heb ook nog nooit zo’n vraag gehad en ik zou ook echt bijna moeten lachen als iemand het me vraagt. Mocht het voor een noodgeval zijn dan zou ik eerder diegene ergens naartoe rijden (als het écht niet anders kan en het niet een random kennis is).
Een auto is gewoon een duur bezit: de auto zelf is duur, verzekeren is duur (+ bij een ongeluk ben je je schadevrije jaren kwijt en dat is ook zeer kostbaar), slijtage is duur en (als iemand asociaal is en niks tankt) benzine is (nu) ontzettend duur.
Maar waarom zeg je niet gewoon nee? Tegen een collega al helemaal. Ik zou daar niet eens twee keer over nadenken en zeker als hij/zij altijd belt voor alleen dat? Er hoeft maar 1x iets te gebeuren en jij moet dan alles regelen met verzekering/betaling en het opnieuw opbouwen van schadevrije jaren. Het is niet zomaar een boek of luchtbed ofzo dat je uitleent.
Ik leen m’n auto niet uit, heb nu sinds kort private lease dus vind dat ook engig. Mijn oude autootje leende ik alleen uit aan m’n vader als de zijne bijv. in de garage stond en hij toch een afspraak had. Wil zelf ook nooit een auto lenen, we hebben op kantoor een werkauto die je kunt pakken. Heb alleen laatst aan een collega gevraagd of ik even zijn auto mocht lenen omdat m’n werktelefoon nog thuis lag en ik met de fiets was (30 min fietsen enkel). Dat vond ik al vet irritant van mezelf eigenlijk hahahaha
Het is lastig inderdaad maar je moet toch ooit ook een grens stellen voor jezelf. Zij ziet het nu als makkelijk/gratis een auto lenen terwijl het voor jou slijtage (+ benzine? Of doet ze dat wel netjes?) kost + het risico op een ongeluk door haar. Het blijft jou eigendom en als je dat goed/ duidelijk uitlegt met de redenen en zij daarna zo boos zou worden dat het tussen jullie vriendschap komt (als jullie nu nog vriendinnen zijn?), dan zou ik het ook zien als: duidelijk gaat het haar vooral om het lenen van mijn auto.
Je kan zeggen dat er iets gebeurt is met de auto toen iemand anders hem leende en dat je daarvan geschrokken bent en hem daarom niet meer wil uitlenen aan anderen. Dan is het misschien wat makkelijker?
Ik had vroeger een vriendin en als we dan uit eten waren lag er standaard te weinig op tafel als we gingen betalen. Het was soms ook nog zo dat ze zei ‘oh ik moet nog betalen’. Als ze wel had ingelegd dan hadden we eigenlijk altijd te kort en bleef het angstvallig stil. We waren zelf te druk met ons geld te voorschijn halen dus we kunnen natuurlijk ook niet checken wat de ander inlegt. Het is heel vaak voor gekomen dat de rest dan maar wat meer op tafel legt. Ik vind zelf gezeik om geld altijd zo irritant dat ik liever dan maar gewoon 5 euro extra betaal dan dat ik die discussie moet aan gaan. Gelukkig zien we haar nu niet meer en hebben we wonderbaarlijk genoeg altijd het juiste bedrag.
Pfff dan inderdaad echt dat doen! Als jullie nog echt vriendinnen waren dan snap ik het lastige ervan maar als zij zo met jou omgaat dan hoef je je in ieder geval echt niet schuldig te voelen!
Enige nadeel is, je wordt na een X aantal keer geblokkeerd van deelname. Leuk voor nu, jammer voor later als je echt actief wilt gaan deelnemen.
Ik had een X aantal jaar geleden een vriendin die redelijk dichtbij mij woonde, maar waar ik wel met de trein heen moest. We gingen een keer uit eten in haar woonplaats. Ik daarheen met de trein, vervolgens gingen we uit eten. Hartstikke gezellig.
Een tijdje later vroeg ik of zij zin had om bij mij te komen eten. Dat had ze wel. Een dag van tevoren stuurde ze mij een berichtje met de vraag of we de kosten voor haar treinkaartje konden splitten, aangezien ze mijn kant op kwam. Ik was daar toen zo verbaasd over dat ik heb gezegd dat ze dan misschien maar beter niet kon komen. Ik vond dat echt een idioot verzoek. Toen was ze denk ik boos want ik heb nooit meer wat gehoord en de vriendschap is uiteindelijk doodgebloed.
HU hè wat?
Ja… free food! Wie laat dat nou aan zich voorbij gaan.
Of niet te hoeven koken!
Ik heb net een extra koopzegel bij de AH gehad en dat voelt toch als een soort win of zo
Hee nog een “niet 80-jarige” die koopzegels spaart!
Want over gierig gesproken.
Mooi wel 3 euro winst met een vol boekje! Ha!
En een appeltje voor de dorst als je weinig geld hebt!
(In mijn geval dan)
huh wat is dit nou weer???
Dit doet me zo denken aan de moeder van een vriendin van mij, heb het op het vorige forum oom weleens gedeeld. Die vraagt gewoon 80 cent om haar van het station op te halen met de auto, vijf euro voor de lunch bij haar thuis (boterham en een kopje thee), en als ze naar haar gaat wil ze ook haar reiskosten terug. Wtf, kom dan niet? Ze zien elkaar ook niet zo vaak meer
Hier ook eentje hoor. Levert veel meer rente op dan een spaarrekening.