Ik vind het heel lief van jou dat je altijd trakteert. Probeer gewoon volgende keer te zeggen: we splitten de rekening. Ben wel benieuwd naar de reacties.
1 keer kan ik me nog voorstellen maar elke keer zeggen ik trakteer. Waarom doe je dat dan want er wordt gewoon misbruik van je gemaakt.?
Als iemand zegt: âNee hoeft nietâ zeg ik altijd âJawel, hier heb je geldâ. Als diegene dan nog een keer zegt âNee, hoeft echt niet.â Dan stop ik met aandringen en bedank ik diegene. Ik vind dit de netste manier eigenlijk.
Dit doet me denken aan mijn eerste date ooit. Een jongen van school had me op date gevraagd naar de film. Ik had net 20 euro gekregen voor kerst van mân opa en oma dus had dat meegenomen. Stonden we bij de kassa en hij wilde betalen, toen zei ik: weet je het zeker? ik wil ook wel betalen hoor! Toen zei hij: ok is goed betaal jij maar en vroeg hij zân geld terug aan de cassiere.
Hahahah. Wanneer gaan jullie trouwen?
Misschien gierig van mij maar ook vanuit duurzaamheidsoogpunt: we waren het hele huis van mijn vriend aan het leeghalen i.v.m. verhuizing en hij had nog 2 lege cola flessen en die heb ik ook mee ingepakt in de verhuisdozen want recyclen en statiegeld, hahaha. Gaat echt om 50 cent. Hij wilde ze gewoon wegtossen.
Mijn collega uit Duitsland had vorige week problemen met de treinverbinding. Ik bood hem aan dat hij mijn auto wel mocht lenen voor de 1,5e week dat de trein niet zou rijden. Hij heeft mijn auto geleend, maar dit doe ik dus nooit meer:
- hij is afgelopen weekend naar een feestje in Keulen gereden met huisgenoten
- hij heeft een bekeuring voor parkeren gekregen die nog binnen moet komen (maar hij wel gaat betalen als het goed is)
- en nu het gierige: hij heeft de auto niet afgetankt
Hij zei ook nog: dit weekend ga ik weer naar een feestje, tenminste, als ik je auto weer mag lenen. Uuuuhh, mooi niet dus! Ik zei maar dat ik hem echt nodig had.
Dat is zeker gierig. Waarom zeg je niet gewoon: Ik leen hem niet meer aan je uit, want je hebt niet bijgetankt? Je staat daarin volledig in je recht. Er zo omheen draaien zorgt toch juist voor ongemakkelijke situaties?
Nee niet gierig! En heel duurzaam. Een vriend van mij had eens iets van 40 a 50 lege flessen in de schuur liggen. Hij was zo lui dat het dus een goed jaar daar had gelegen. Ik had toen voorgesteld het weg te brengen als ik het geld mocht houden. Ik was toen arme student dus elke cent was welkom. Hij vond het best, zolang de schuur weer toegankelijk was dus heb ik alles op de fiets weggebracht
Ik zou echt gewoon vragen of ie hem nog vol kan tanken, is toch een ongeschreven regel dat je dat doet?
Ja vind ik wel. Tenzij iemand hem vrijwel leeg uitleent misschien
@anon91490777 @Mimi maken jullie je dan geen zorgen over de verzekering, mocht er iets met de auto gebeuren? Zeker als je zo frequent en lang je auto aan iemand uitleent.
Ook dan mag hij hem wat mij betreft volgooien. Met elke kilometer die je rijdt, is er ook afschrijving van de auto toch.
Wauw ik lees echt met verbazing dat een aantal meiden hun auto zo makkelijk uitlenen. En echt schofterig dat je hem dan niet eens afgetankt terug krijgt ben je niet bang dat er dan ineens iets aan je auto mankeert daarna? Ik zou er echt van balen als er dan nadat ik hem heb uitgeleend problemen voordoen of een parkeerdeuk ofzo.
Misschien ben ik zelf wel gierig maar ik leen echt mn auto niet zomaar uit, hoogstens aan mn zus of ouders maar zeker niet aan vrienden of collegaâs. Soms rij ik bijvoorbeeld wel voor een autoloze vriendin als ze iets belangrijks moet doen maar dan krijg ik altijd wel wat toegestopt voor benzine of zij betaalt lunch oid.
Helemaal mee eens! Gewoon zeggen dat je het niet meer wilt.
En zul jij de hele papierbende ontvangen met betrekking tot de schade afhandeling. Schade wordt ook op jouw naam in een centrale database geregistreerd voor verzekeraars. Dus ja, auto uitlenen is leuk, totdat er brokken zijn.
Ik leen mijn auto verder niet vaak en lang uit⊠Ik maakte me wel zorgen hierover en heb dit met hem besproken, maar wel alleen maar mondeling. Had het beter ook even zwart op wit kunnen zetten.
Ik ben zoân pussy die dat niet durft te vragen
Ook niet via de app? Dat je gewoon een berichtje stuurt van âhĂ©, nog even over het lenen van de auto, je kreeg hem met een volle tank mee en ik kreeg hem met een lege tank terug. Vind ik niet zo netjes, zou je dit de volgende keer niet meer willen doen / zou je nog wat geld voor de benzine over kunnen maken?â
Ik vind dat mensen er echt makkelijk over denken hoor, zoân auto is echt duur! Ik bied zelf altijd vrij makkelijk aan dat mensen mogen meerijden en als iemand dan niet zegt âoh fijn, maar dan betaal ik de benzine/het parkerenâ ben ik altijd teleurgesteld haha. Terwijl ik het altijd afwijs, maar het gaat om het idee.
Nouja, het is niet zo dat de tank helemaal vol was en nu helemaal leeg. Misschien ben ik zelf dus wel gewoon gierig . Hij zat ongeveer driekwart vol en nu iets minder dan de helft. Maar omdat hij hem meer dan een week heeft geleend vind ik het wel zo netjes om hem als bedankje af te tanken.
Een appje zou wel makkelijker zijn inderdaad! Maar ik denk dat ik het erbij laat en dat dit gewoon de laatste keer is dat ik hem uitleen (voor zo lang).