Gierige acties

Ja dat bedacht ik mij eenmaal toen ik het geld er al uit had gehaald

Ben als begeleider eens meegeweest naar het bureau voor een meneer die dus precies datzelfde heeft gedaan. Eigenaar heeft aangifte van diefstal gedaan. Meneer is gevonden adhv signalement door de camera idd. @Desalnietteplus

2 likes

maar je kunt dan toch gewoon inleggen hoeveel je wil? als ze niet genoeg heeft moet ze de rest zelf maar bijleggen, aangezien het haar zusje is zal ze daar vast niet zoveel moeite mee hebben

Ik vind het vrij veel. Vind 15 euro ook al een behoorlijk bedrag eigenlijk.
En als je van te voren hebt gezegd dat je 15 zou betalen zou ik dat gewoon doen. Vind ik echt niet gierig!

Ligt eraan met hoeveel je bent. Tijdje op een kantoor gewerkt waar gewoon 2 euro pp werd ingelegd. Afhankelijk van het aantal kwam dat alsnog uit op een cadeau van 50-100 euro, vind ik best veel. Naast het cadeau van nog geen 2 tientjes van “de zaak”.

3 likes

Wij geven ook altijd 2,50 p.p. en wij zijn maar met max. 20.
Het gaat om het gebaar toch.

Ik wist helemaal niet dat dit gebruikelijk is in sommige bedrijven.

1 like

Mijn vriendinnen weten dat ik altijd trakteer en het überhaupt ongemakkelijk vind om over geld te praten, maar in plaats van dat ze het makkelijker maken zijn ze inmiddels gewend dat ik trakteer. Okee, dat was ook weer niet de bedoeling :’) Er is nu zo’n stilte als we willen afrekenen terwijl ze uit gewoonte naar mij kijken, en ik zeg volautomatisch ‘ik trakteer!’. Echt zo’n loop waar ik niet uit lijk te komen omdat de situatie binnen 1 min al afgelopen is

1 like

Wat een kutvriendinnen dat ze zo misbruik van je maken? Ik zou er ongemakkelijk van worden en alsnog geld terug vragen.

24 likes

Ik vind dit wat kort door de bocht. Misschien denken haar vriendinnen wel dat ze heel veel verdient, omdat ze elke keer ‘ik trakteer’ roept. Je weet pas of ze echt gierig zijn als @Meja een keer niet ‘ik trakteer’ roept en wat er dan gebeurt.

4 likes

Een vriend van mijn vriend was hier laatst op zn verjaardag. Hij had een briefje van 20 euro bij zich en vroeg of mn vriend een tientje wilde teruggeven :sob:

29 likes

Dat je dat ook durft te te vragen zonder schaamte. Ik snap het echt niet.

3 likes

Ow wat irritant zeg! Misschien gewoon een keertje aankaarten? Ze staan er wellicht niet eens bij stil dat je eigenlijk niet altijd wilt trakteren

1 like

wtffff

1 like

Echt hè! Vind het nog steeds bizar :rofl::rofl: kan er met mn hoofd echt niet bij

Hmm kan maar alsnog rechtvaardigd dat niks. Maakt toch niet uit hoeveel iemand verdiend, neem aan dat het bij die vriendinnen ook opvalt dat zij alleen betaalt voor alles. Wel sorry voor mijn reactie ‘kutvriendinnen’. Ken het hele verhaal eromheen niet dus kwam wat sterk over :sweat_smile:

4 likes

Lief dat jullie meedenken! Het probleem komt denk ik vanuit twee kanten. Aan de ene kant floept er gewoon altijd ‘ik trakteer!’ uit m’n mond en kan ik ze niet kwalijk nemen dat ze daarop ingaan, dat moet ik zelf gewoon voorkomen haha. Aan de andere kant is het na 5+ jaar ook niet echt in ze opgekomen om echt af te slaan ofzo, het is voor hun ook automatisme geworden en ook een beetje vanzelfsprekend, wat ik best ondankbaar vind. Eigenlijk moet ik de hele situatie gewoon zien te voorkomen en voortaan door die (in mijn ogen) ongemakkelijkheid heen bijten

4 likes

Volgende keer gewoon zeggen “zullen we apart betalen” of geld voor jouw deel op tafel leggen.
Het is misschien niet netjes dat de anderen nooit aanbieden om te trakteren als jij dat blijkbaar altijd doet, of in ieder geval zeggen dat ze gewoon zelf willen betalen, maar een ongemakkelijke stilte hoeft sowieso niet te betekenen dat jij voor iedereen moet betalen toch?

1 like

Herken het wel, ik vind het altijd super ongemakkelijk, mede omdat veel vrienden/vriendinnen gierig zijn over fooi als we echt super service hebben ontvangen (wat dan weer komt omdat ik op die plekken vaak kom) en op een of andere manier denk ik dan ik betaal wel, dan is dit moment maar voorbij. Of we spreken af dat ik afreken en ze mij later betalen, dan wil ik soms liever fooi geven dan dat ik het niet doe, en die neem ik dan ook maar volledig op me.
Daarna baal ik er wel een beetje van…
Vind het gewoon super ongemakkelijk als de gastvrouw in deze er ook nog bij staat als het besproken wordt.
Laatst had ik een date en hij betaalde de rekening gewoon, fantastisch. Maar ik vraag dan wel, wat krijg je van mij? En ik dring ook nog eens aan als het antwoord “niets” oid is.

1 like

Ik trakteer niet zo vaak (studentenleven) maar schiet eigenlink al-tijd voor. Kan ik ook niet tegen want er zijn echt een paar mensen waar je echt achteraan moet gaan om het ze te laten betalen. Like hoelang ben je nou bezig met een tikkie betalen???

1 like