Gierige acties

Omg, hoe kan je zo zijn :scream:
Ik heb ook welleens een oude telefoon aan een klasgenootje uitgeleend omdat die van haar kapot was. Nooit meer terug gekregen, dus misschien heeft zij hem ook wel verkocht. Vond het in iedergeval heel irritant dat ik er steeds om moest vragen en dat ze hem dan elke keer vergeten mee te nemen. Dat heeft ze 2 jaar volgehouden tot ik niet meer bij haar in de klas zat. Toen was de telefoon ook een stuk minder waard.

1 like

Mij is het ook overkomen! Echt heel stom.

Joh je hoeft hier geen verantwoording af te leggen hoor :blush:
Mocht je er nog over inzitten, niet doen!

6 likes

Ik kan het opbiechttopic nergens vinden dus dan maar hier.
Vandaag vond ik in de supermarkt een statiegeldbonnetje op de grond, had nog gevraagd aan de meneer die wegliep of het van hem was, dus niet, en ik heb het gebruikt voor mijn eigen boodschappen. Had het natuurlijk ook aan de kassa kunnen geven, heb dat eerder wel gedaan met €50,- die ik in de pinautomaat vond maar
ja er is eigenlijk geen excuus voor dit vreselijke gedrag

6 likes

Dat verhaal over die telefoon doet me aan een verhaal denken, ook al is een telefoon veel meer waard, maar:

een meisje van m’n opleiding (jaar hoger) had een keer een oproepje op de opleidingsfacebook geplaatst of ze van iemand Twister kon lenen voor een activiteitenweekend. Toevallig had ik nog een (helemaal nieuw!) Twisterspel thuis en ik nam hem mee naar school en leende hem aan haar uit. Zij zat al in het laatste jaar dus was al nauwelijks op de hogeschool, ik vroeg haar na een maand via Facebook wanneer ik het spel weer terugkreeg: geen reactie wel gelezen :sleepy: heb het daarna nog Ă©Ă©n/twee keer gevraagd op Facebook en volgens mij zelfs op LinkedIn omdat haar Facebook ineens verwijderd was. Nooit reactie gehad en m’n spel heb ik nooit meer teruggezien :frowning_face:

1 like

Pff zo stom, ik zou dan gewoon een openbaar (net) berichtje sturen met de vraag of je je spel terug mag haha. Als iedereen het kan zien lijkt het me toch dat ze een antwoord gaat geven, zeker op een plek als LinkedIn waar je toch wel goed voor de dag wil komen.

6 likes

Maar ik vind het echt des te pijnlijker dat zij hem zomaar verkoopt, terwijl jij dat bewust niet doet?

Ik snap Ă©cht niet wat mensen bezielt, in jouw geval en met die airbnb. Je zet toch gewoon een vriendschap op het spel om wat centen. Daarbij vallen het niet geven van fooi of het houden van een gevonden statiegeld briefje bij in het niet hoor. Dat is beyond categorie gieriga acties hoor :grimacing:

Vind het trouwens knap hoe je ermee omgaat. Veel plezier met je €150 en je miezerige kutleven denk ik dan :see_no_evil:

4 likes

Hoeveel euro was het?

Ik durf het haast niet te zeggen, dertien euro :pensive:

Nouja, je hebt aan de meneer die er stond gevraagd of het voor hem was en dat was niet zo. Als je het bij de balie af had gegeven dan gaat het gewoon de fooienpot in hoor.

1 like

Ik moest pinnen dus liep naar een pinautomaat waarin ik 50 euro zag. Er stond niemand in de buurt (drukke straat) van wie het zou kunnen zijn dus was mijn eerste ingeving ‘pakken’. Toen twijfelde ik ff want als ik het had laten zitten zou het weer ingenomen worden maar uiteindelijk toch besloten om de 50 euro te houden :roll_eyes:

10 likes

Geen omg maar wel best tricky toch gezien iedere pinautomaat een camera heeft. Heb je er nooit meer wat van gehoord?

Het was donderdagavond 
 Denk je dat ik er problemen mee kan krijgen?

Ik weet het niet, sorry, daarom vroeg ik het juist!

1 like

Ik vind dat niet gierig. Ik denk gewoon score!

2 likes

En ook nu is mijn eerste ingeving, chill voor jou. No shame. Als jij het niet pakt iemand anders wel hoor en als oma nog naar de automaat gerend komt op zoek naar haar boodschappengeld zou je het wel teruggeven toch, dus wat is hier slecht aan.

7 likes

Haha ja het was ook op Stratumseind in Eindhoven dus wel een andere situatie dan bv in een supermarkt.
Voelde mij wel schuldig dus heb tijdens het etentje maar iedereen getrakteerd haha.

1 like

Oh nee joh, die zatte mensen daar weten echt niet meer dat ze het vergeten zijn. Als het overdag in een winkelstraat was zou ik nu wel bang zijn dat ze me vervolgen, maar op stratum niet joh. :crazy_face:

1 like

Hoezo gierig, jij hebt getrakteerd :joy:

1 like

Ja als het goed is wel. Dus wel een beeetje lullig :sweat_smile:

3 likes