Gierige acties

Hoezo een percentage bedenken, als jij die auto zo vaak leent is het toch niet meer dan normaal om gewoon 50/50 te doen, net zoals met de radio. Zo wordt een auto lenen wel heel duur, eh ja die auto van je ouders betaalt zichzelf niet he. Sorry, snap dat het niet leuk is als je vader ineens zegt “ja dan kun jij ook meebetalen als je wil”, maar ik vind het echt gierig en kinderachtig van jou dat je wel de auto altijd wil lenen wanneer je wil, maar je er nooit voor betaalt. Je tankt niet eens, alsof er maar 1 tankstation in heel het land zit.

35 likes

Dit snap ik nooit zo goed maar vind het niet perse gierig. Is overigens ook niet als OMG bedoeld maar anders had je het waarschijnlijk ook uitgegeven en je hebt (vaak) een leuke avond gehad, toch?

Huh maar ik geef toch ook aan dat ik gewoon betaal maar het niet aan zag komen.
Ja ik weet dat het gierig is maar daarom post ik het hier.
Verder vind ik mezelf niet kinderachtig maargoed daar mag iedereen zijn eigen mening over hebben

@Maestoso hetzelfde.

1 like

Gierige actie topic zonder omg reacties?

4 likes

Ik denk dat die reacties komen doordat je aangaf het niet leuk te vinden en beledigd te zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat dat bij mij ook wel een reactie opriep. Autorijden is gewoon duur en ik vind het vrij brutaal om dan beledigd te zijn dat je er aan mee moet betalen. Helemaal aangezien je zegt dat jouw vader zelfs zijn plannen annuleert zodat jij de auto kan meenemen. Natuurlijk is het goed dat je het wel doet en om die reden vind ik je niet gierig, wel vind ik het een beetje respectloos naar je vader toe.

1 like

Als je iets in het Gierige-topic zet kun je niet geshamed worden, want als ze dat niet wist had ze het niet gepost toch?

2 likes

Moet niet nodig zijn toch?

1 like

Ik regelde altijd de uitjes zelf dus ongeveer 4x per jaar ofzo. Soms vaker ( als mensen weggingen of een jubilea hadden ofzo).

Ik heb gevraagd om met mijn moeder mee te rijden naar iets omdat ik wist dat de parkeerkosten daar 8 euro waren. Zij wist dat niet. :shushing_face:

16 likes

Ja, destijds was het wel een leuke avond. Maar als het dan toch op niets uitdraait vind ik het een beetje verspilling van mijn geld? Je hebt wel gelijk hoor, haha.

een van mijn vriendinnen als zij visite krijgt vraagt of je zelf je eigen drinken en snacks mee neemt. Dit omdat ze het zelf toch niet eet of drinkt en daarom niet in huis haalt. Ben zelf heel gastvrij opgevoed dus voor mij is dit best gierig om aan je visite op voorhand te vragen.

10 likes

Ja, dat kan ik wel begrijpen. Hoe duur is zo’n cupcake nou eigenlijk dat je er zo moeilijk over doet :thinking:

1 like

Eerder in dit topic ging het trouwens over telefoons, maar ik heb dus best veel “oude” telefoons omdat ik altijd vrij snel een nieuw model koop. Ik leen daarom ook best vaak oude toestellen uit en ik heb dus ook een keer iemand gehad die mijn telefoon had verkocht?! Ze probeerde het later af te doen als dat ze het aan iemand anders heeft uitgeleend etc. maar ik weet zeker dat zij gewoon dacht “die heeft toch geld zat met die nieuwe telefoons dus boeie”. Heb er nooit meer wat van gezegd maar las net ineens weer die post hier en voel me er weer helemaal raar door. Alsof IK ineens gierig ben omdat ik 'm toch niet meer zelf zou gebruiken?!

Het was toen een toestel wat ik makkelijk voor 500 euro op marktplaats had kunnen zetten en ze mocht hem gratis lenen?!

Spreek haar nooit meer, maar toch raar dat ik me gierig voelde terwijl het eigenlijk best raar is dat je dat doet.

Leen overigens nog altijd heel makkelijk oude telefoons uit dus heb er ook niets van geleerd haha.

6 likes

@Morganfreeman @Suvi

Ja toen zij 'm verkocht was hij denk geen 500 meer, maar wel gewoon een goede smartphone dus zeker nog 150 euro minimaal. Alleen omdat ze wist “dat ik ze toch in een la liet liggen” dacht ze dat ze m wel aan een vriendin kon “uitlenen”. Hoorde alleen later van een andere vriendin dat ze m gewoon had verkocht.

Heb er geen big deal van gemaakt omdat ja, ik verkoop ze zelf vaak niet omdat ik er graag een achter de hand heb en ik vind het stiekem ook leuk om ze te bewaren. Maar het zijn gewoon mijn spullen, hoezo denk je daar mee te kunnen doen wat je zelf wilt?!

Gelukkig geven de meeste mensen de telefoon wel gewoon terug nadat ze 'm hebben gebruikt en zelf een nieuwe hebben gekocht. Dus mijn vertrouwen in de mensheid is niet helemaal verdwenen ;)!

5 likes

Haha dat valt wel mee hoor :joy::joy: Ik geef nog altijd geen fooi aan thuisbezorgd :sweat_smile:

12 likes

WOW wtf, dat is echt extreem gierig en kut?! Weet die vriend het nu wel of nog steeds niet?

Precies, ik zou dat best doen. Maar zo achter mijn rug om zo ik denk ik ook heel boos om worden.

2 likes

Wow je had zo boos moeten worden hierom, dit kan echt niet! Iemand verkoopt gewoon jouw dure product?! Zo aardig dat je al die toestellen uitleent

1 like

Wauw. Die acties van die telefoons en dat appartement. Mijn mond valt er gewoon een beetje van open :anguished:

1 like

Om iedereen even op de hoogte te stellen, de apk was 770 euro + 110 voor de autoradio en ik betaal de helft.
(wat ik me zo erg niet kan veroorloven aangezien ik inbetween jobs ben) maargoed daar is spaargeld voor :slight_smile:

10 likes