Gelnagellak/gelnagels

Bij dezen een topic voor alle tips, tricks, af- en aanraders rondom gelnagellak.

Ik ben wat late to the party, maar ik denk erover om een gelnagellakpakket aan te schaffen. Pink Gellac sprak me wel aan, maar heeft iemand daar ervaring mee?

En in zijn algemeenheid: blijft het echt mooi zitten, ziet het er een beetje natuurlijk (als gewone nagellak) uit, sloopt het je nagels niet etc.?

Ik heb een set van Sensationails gekocht, komt een beetje op hetzelfde neer, op zich prima producten maar vind de lamp niet goed. Ze zeggen dat het binnen 30 seconden uithardt maar mijn ervaring is dat ik het per laag 2 minuten moest uitharden.
Heb nu een betere lamp gekocht, wel een stuk duurder maar wel een investering imo. Gebruik nu lakjes van Quida en PNS, goedkoper dan Pink of Sensationails en ook gewoon te koop bij de groothandel zonder dat je styliste hoeft te zijn.
Ik hoef iig geen gewone nagellak meer! Heerlijk dat het 2 weken blijft zitten. Het enige wat ik een rot werk vind is het eraf halen. Als je het goed doet beschadigen je nagels niet, en soms betekent dat wel een halfuur of langer weken in de aceton

1 like

Ik heb pink gellac en de set is top! Het aanbrengen enz duurt wel ff maar het blijft wel 2 weken lang mooi daarna

1 like

Oh 2 minuten is wel even anders dan 30 seconden ja. En de lamp die je zelf nog gekocht hebt, is die ook van Sensationails? Goede tips van die lakjes, dat sla ik even op! Maar de base- en topcoat gebruik je wel van Sensationails, of ook van Quida en PNS?

Oh goed om te horen! Gebruik jij alleen echt de lakjes van Pink of heb je ook ervaring met andere (goedkopere haha) lakjes?

Ik heb een CCFL lamp van Diamond! Gebruik niks meer van Sensationails

1 like

Ik heb wel een aantal lakjes van Ali expres. Alleen die heb ik nog niet geprobeerd! Ik wilde daar geen basecoat kopen omdat dat me niet fijn/goed lijkt. Maar m’n basecoat is op van pinkgellac en nog steeds niet besteld dus laatste tijd nauwelijks gelakt! Ze zien er wel goed uit, maar weet dus niet of ze echt fijn zijn en of het goed werkt met elkaar

1 like

merken jullie dat je nagels dunner of slapper zijn als de gellak er af is?

Mijn nagels zijn enorm dun en broos en mede daardoor zit ik er ook vaak aan. Ik hoop eigenlijk dat ik er door die gellak minder aan zal plukken en ze daardoor sterker worden. Maar ja als ze dan enorm beschadigd zijn als het er af is…

Als je het op de juiste manier eraf haalt, dus weken en niet pulken, dan blijven mijn nagels gewoon gezond. Gellak eraf pulken is wel killing, echt niet doen, ook niet als er een randje loszit.

Na een keer of 2 gellak (dus een week of 5/6) merk ikzelf juist dat mijn nagels een stuk sterker zijn, niet meer afbreken en dat de nagellak mooier en langer blijft zitten.

2 likes

Ik vroeg me nog af: wat gebeurt er als je ipv het gelkleurtje een ‘gewoon’ nagellakkleurtje gebruikt? Want feitelijk is de topcoat toch het spul dat beschermt? Dus ergens lijkt het me dat dat moet kunnen :thinking:

Ah jammer. Maar dank voor de uitleg :relaxed:

Iemand ervaring met Elite99 via de officiële shop op ali express?

Kreeg er in geen mogelijkheid m’n gellak af vandaag (pink gellac), heb die aluminiumfolietjes gebruikt maar alsnog alles eraf moeten pulken waardoor ik nu echt lelijke nagels heb. :frowning: Wie heeft de tip??

Wat ik nog wel eens doe is een basecoat en topcoat aanbrengen en daar overheen gewone nagellak. Wel een beetje omslachtig, maar dan heb je toch de stevigheid van gel en kun je je oude nagellakjes ook nog gebruiken.

1 like

Sorry voor de dubbelpost.

Heb je eerst de bovenste (glans) laag eraf geveild? Hoe beter je veilt hoe makkelijker het eraf gaat. En hoelang heb je het laten weken?

1 like

Ik gebruik de gel base/topcoat van Sensationail en de kleur lakjes van Pinkgellac. Ik heb van Pinkgellac ook de base en topcoat maar als ik die gebruik en op het laatst die cleanser gebruikt tegen dat plakkerige laagje, dan lijken mijn nagels wel mat te worden? Terwijl ik de extra shine topcoat heb. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik zou namelijk liever die gebruiken dan Sensationail want is in verhouding goedkoper.

De kleur lakjes van sensationail vind ik trouwens zo lelijk lakken :pensive: tot nu toe vind ik alleen de kleuren van Pinkgellac echt top

Hoelang week jij meestal? Als ik 15 min doe dan moet ik nog best wel ‘schrapen’ waardoor mijn nagels wel soms beschadigen. Ik vind het zo moeilijk om langer geduld te hebben dan 15 min😳

Ik val hier even binnen als nagel noob. Sinds een tijdje laat ik gel nagellak zetten in een salon. Maar vind het irritant dat er vaak toch wel iets af gaat en soms vind ik het ook niet zo netjes gelakt. Nu heb ik zelf striplac, dat is gellak die je er af kan trekken, maar daardoor gaat die na 5 dagen wel minder mooi worden meestal. Ik vroeg me net ineens af of dat ik niet gewoon een set gellak kan kopen die ook in zo’n salon gebruikt wordt en die dan thuis kan zetten omdat ik dus wel zo’n lamp heb? Of is die striplac lamp een andere lamp dan gellak?

Welke cleane is het beste on dat plakkerige laagje eraf te halen ?