Ik meestal 30 min voor de zekerheid, dan zet ik een serie aan en dan is die tijd zo om.
Lieve Allemaal. Ik zal t maar meteen zeggen: ik ben een man. Ik ben hier niet om jullie alle geheimen van het vrouw-zijn te ontfutselen, maar omdat ik een vraag heb die alleen jullie kunnen beantwoorden.
Het punt is namelijk dit: Ik probeer flamenco gitaar te spelen. Daarvoor heb je goede sterke nagels nodig. Die heb ik niet. Na een paar experimenten met acryl, secondenlijm, etc, ben ik redelijk tevreden over gellack.
Ik heb een setje van Pink. Maar ook die valt er wel eens vanaf. Liefst tijdens het spelen van danspassages, waardoor er een snaar klem komt tussen m’n nagel en de gellack. Niet heel fijn.
Ik zoek dus een merk en type die er niet, nooit niet meer vanaf komt. Het gaat me dus niet om t mooi, maar om sterk.
Bestaat zoiets?
Ik denk eigenlijk dat veel vrouwen er wel blij mee zouden zijn als mannen wat meer over ons te weten komen! Worden we eindelijk misschien eens wél begrepen
Ik ben bang dat acryl dan toch het beste zal zijn. Dat laat veel minder los dan gellak over het algemeen. Waarom was je niet tevreden over acryl?
Daarnaast is het best lastig om een merk te adviseren van gellak omdat het bij iedereen anders pakt. Het ene merk (zoals Pink) blijft bij sommigen veel te lang stevig zitten, bij de ander ligt het er letterlijk na één dag af.
Ik denk trouwens dat de snaar tussen je lak en nagel komt omdat je lak al wat uitgegroeid is (omdat je nagel groeit). Dus dan is bijvoorbeeld wekelijks je lak vervangen een tip. Of je zou (zelf nooit geprobeerd) misschien wat secondelijn op het uitgroeirandje van je nagellak kunnen doen, zodat er geen kier tussen je lak en nagel kan komen. Of dat werkt geen idee, maar het proberen waard?
Hum. Laten we het er op houden dat er over en weer veel onbegrip is. Ik voel mij ook niet altijd netjes bejegend. Ik wil daar best over in discussie, maar dan hebben we echt een ander topic nodig.
Acryl: Met acryl blijft er van mijn eigen nagels echt niks over. En ik kan t niet zelf. Ook met acryl zat ik toch wel elke week bij de nagelstudio voor een reparatie. Met acryl moet, met dat mooie kwastje je nagels echt zelf modelleren. Moet je maar eens proberen met je linkerhand, terwijl je rechts bent, of andersom.
Secondelijm in de spleet laten lopen: Werkt deels. Echt lekker sluit t dan niet meer aan. Ook omdat ik t niet echt fijn kan aandrukken: dan zit mijn linker wijsvinger vast aan een nagel rechts. Bovendien valt die gelnagel er dan een paar dagen later alsnog af.
Tot nu toe werkt t beste om (het ging me niet om mooi) zo’n beetje elke week de uitgroei bij te lakken. Dus niet verwijderen, maar gewoon een dun laagje base- en topcoat er over heen.
Kwa merken: dat is dus uitproberen? Er is geen merk waar hier iedereen van zegt: Dat rotspul krijg je er nooit meer vanaf? Want dat moet ik juist hebben!
Ja dat klopt, acryl kan echt funest zijn voor je eigen nagels. Gel heeft dat veel minder. Maar dat komt dus doordat acryl dus echt goed hecht en gellak veel minder. Precies eigenlijk waar jij dus tegenaan loopt.
Jammer dat secondelijm niet werkt, het was een mooie oplossing geweest.
Waarom verwijder je niet elke week de gellak? Dat is wel iets meer werk, maar dan heb je wel wekelijks een sterke nagel. Of was je gewoon nog op zoek naar iets beters? En nee, er is dus echt geen merk dat bij iedereen muurvast zit. Ik heb onlangs andere topics hierover op andere fora doorgelezen (omdat ik zelf op zoek was naar goede merken) maar het verschilt dus echt per persoon. Wat je nog zou kunnen proberen is bij een grote salon langsgaan en je probleem voorleggen. Zij weten dan misschien nog het best door ervaring welke lak het best blijft zitten. Mannennagels zijn (denk ik) ook weer anders dan vrouwennagels dus dat maakt het ook nog weer lastiger.
Sorry, ik kan je dus niet echt helpen! Misschien is er nog iemand anders op dit forum die iets weet, al vermoed ik dat zij dan al hadden gereageerd.
Ik denk dat dit topic wel samen gevoegd kan worden met het show je nageltopic? Want daar gaat het 70% over gelnagellak. @moderators
En misschien dat @BiloxiParish nog een goeie tip heeft voor de flamenco spelende man hierboven!
Oh wow ik wist geeneens dat er nog een topic bestond hierover. Helemaal gemist.
@Joop66 wat leuk. Ik had er nog nooit over nagedacht dat voor zulke doeleinden acryl bijvoorbeeld ook heel nuttig kon zijn.
Maar om oo de vraag terug te komen: eigenlijk zijn alle nagelproducten zo gemaakt dat ze niet oneindig houden. Dat komt omdat een nagel natuurlijk groeit dus op den duur krijg je uitgroei waardoor de verhoudingen niet meer kloppen en acryl/gel eraf klapt. Je eigen nagel is immers zwakker dan de acryl of gel dus de top die wel heel stevig is is dan zwaarder waardoor er als het ware een soort breuklijn ontstaat tussen je eigen nagel en de acryl/gel. Daarbij zou het ook niet goed zijn wanneer dat spul oneindig zou blijven zitten, want door beschadiging en uitgroeien kan er lucht onder komen. In die lucht gaat vocht zitten, dat gaat broeien waardoor er bacteriën in komen en die tasten je nagel dan weer aan met infecties en schimmelnagels als gevolg.
Ik gebruik zelf buildergel in combinatie met gellak. Soms verleng ik mijn nagels maar de laatste tijd heb ik gewoon mijn eigen lengte (en dat is niet per se kort) met daaroverheen een laag buildergel en vervolgens gellak voor de kleur. Omdat mijn nagels wat langer zijn modeleer ik de buildergel wel zodat er een goede bolling ontstaat bij de overgang waar je nagel wit wordt zeg maar. Dat is essentieel omdat daar je nagel het snelst breekt. (Google maar op nail apex). Heb je korte nagels dan hoeft dat natuurlijk niet. Buildergel zit vaak in een nagellakflesje waardoor het een stuk makkelijker werkt dan gel of acryl uit eeb pot.
Voor mij is buildergel stevig genoeg om weken te blijven zitten, zelfs tijdens het klussen zoals schuren, verven, behang krabben, veelvuldig met handen in ontvetter, veelvuldig grote dikke handschoenen aantrekken om te lassen of slijpen etc. Zelfs terpentine haalt het er niet af, er komen hoogstens wat krasjes in de topcoat soms. Ik haal het er pas af wanneer de uitgroei echt te ver is of ik een andere kleur wil en dat is meestal na 2 of 3 weken. In principe kan het er langer op blijven zitten, maar mijn nagels groeien vrij snel waardoor ik ze dan net te lang vind.
Maargoed een gitaarsnaar komt natuurlijk altijd net op en tegen het zwakste punt van je nagels. Zeker als je echt één snaar aanspeelt. Dus een garantie dat sowieso iets blijft zitten kan ik niet geven. Daarbij komt nog dat een nagel van nature flexibel is en de gel of acryl is dit een stuk minder. Dat wil dus soms los van elkaar, net als wanneer je bijvoorbeeld een stuk rubber wil verven en het vervolgens omvouwt, dan breekt de verf er af.
Je zou buildergel kunnen proberen aangezien dat makkelijker zelf te doen is en ook wat dunner is. Daarbij wel de nagels héél goed voorbereiden zodat er een goede hechting ontstaat en er op letten dat de gel afweekbaar is. Of je zou reinforcegel of rubber base- en topcoat kunnen gebruiken in combinatie met alleen gellak. Maar dat is in principe een stuk zwakker. Gellak alleen zou ik sowieso niet aanraden, dat is te zwak voor een dergelijke versteviging.
Ik doe mijn gel nagels altijd zelf. Mijn make-up hou ik altijd neutraal, maar mijn nagels laat ik graag opvallen.
Stiletto nails!
Mijn nagel lamp is al 100 jaar oud. Ik ben op zoek naar een nieuwe. Heeft iemand tips?
Ik weet niet of je weleens op AliExpress iets besteld, maar de lampen daar van SunUv zijn echt heel fijn! Stuk goedkoper dan hier in de winkels ook
En anders de grote lamp van KikiLondon.nl. Die heb in zelf niet, maar hoor daar ook heel goede verhalen over
Heeft iemand de tip voor de perfecte nude kleur nagellak? Beetje meer richting grijs dan beige maar nog wel roze achtig. Top beschrijving maar ben benieuwd welke jullie aanraden
Misschien handig als je een paar kleuren die je al hebt geprobeerd reviewt? Of je die goed of juist te roze te geel te grijs te licht te oranje etc vond
Dan kunnen we beter adviseren.
Ik heb ZOVEEL nudes en geeneen is perfect
Ik vind zelf dit de perfecte nude maar ik weet niet welke kleur dat is helaas
Deze is denk ik net te grijs- paarsig.
Deze komt in de buurt, maar zitten denk ik kleine shimmers in en zoek iets zonder
Misschien kun je het hier vragen Show je nagels #2. Dat topic is wat drukker bezocht.
Over je gellak die zacht blijft: is het misschien zo dat het te kort onder de lamp is? Ik heb een zwakkere lamp en doe daarom mijn gellak 2 minuten onder de lamp in plaats van 1 minuut. Je zou kunnen zoeken op ‘under curing’ om te kijken of dat het probleem is.
Wow. Slijpen, lassen… Stoer werk voor een dame.
Ik ben er redelijk uit volgens mij.
Met PinkGellac was bijna tevreden met de volgende werkwijze:
1: Volgens handleiding opzetten,
2: In de paar dagen daarna, als de meniscus van de lak de nagelriem los laat, die meteen weg vijlen,
3:Na een week, anderhalve week bijvullen. NIet weghalen met remover of aceton dus:
- dikte een stukje terugvijlen,
- Weer met primer, basecoat en topcoat aanvullen.
4: Terug naar 2.
Dat gaat behoorlijk ok. Maar de sterkte viel me nog immer een beetje tegen.
Ik heb nu bij easynails een buildergel met glasvezel gevonden. Die heb ik er nu op zitten. Ben benieuwd. Op een stukje krantenpapier heb ik die een stukje opgezet, en ook een stukje van Pink. De glasvezel was na uitharden veel sterker.
Later meer. Voor andere metaalwerkende nagelliefhebbers.
PS: toen ik de dame van Easynails aan de lijn had, en ik vroeg of je met die buildergel ook je nagels langer kon maken, had ze het over sjablonen of zoiets. Iemand daar mee bekend? Wat is dat? Hoe werkt dat?
Dat zijn deze stickers, dan kun je dus de buildergel op je nagels en op het sjabloon aanleggen om je nagel langer te maken.
Ah. OK.
Duidelijk. Lijkt me nog een heel gedoetje om dat netjes te krijgen!
Als je het eenmaal onder de knie hebt gaat het best snel, maar in het begin is het inderdaad even prutsen.
Hier wordt goed uitgelegd hoe je de vorm moet plaatsen
En o.a. hier kun je zien hoe het verder werkt met gel. Zij gebruikt gel uit een potje maar dit kun je met alle gel zo doen. Alleen zal de ene wat dikker van structuur zijn dan de ander. Het enige waar je bij die sjablonen goed op moet letten (buiten dat het niet ertussen en in je nagelriemen loopt) is de apex oftewel bolling/opbouw van je nagel. Als je op youtube op apex gel nail zoekt vindt je daar nog meer tips over. Daarmee kun je trouwens ook je eigen nagels zonder verlenging sterker maken en er dus voor zorgen dat je gel er minder snel afklapt.
Je hebt het trouwens erover dat je na een tijdje het deel bij je nagelriem wegvijlt. Komt die dan los? Want dan kan het zijn dat je te dicht bij je nagelriem lakt en er zo dus lucht onder komt.
Late reactie maar heb je van PG de kleur nude pink al getest? Lijkt me op die pearly kleur maar dan zonder de glitters. Wel moeilijk bij PG om in te schatten want de kleuren op hun website zitten er vak erg naast daarom kijk ik liever naar swatches op instagram
Super. Dank voor je erg technische en gedetailleerde aanwijzingen!
Mbt nagelriem en wegvijlen: Als een vloeistof tegen een wand komt, kruipt die altijd een klein beetje omhoog. Na het uitharden en een paar dagen doorgroeien, komt dat randje dan los van de nagelriem. Het laat niet los, maar staat irritant en scherp omhoog. Daar kan vanalles achter blijven haken, en dan trek je t wel los. Om dat voor te zijn, schuur ik t dus terug tot de rand weer netjes overloopt in de echte nagel.
Ah zo op die manier. En als je probeert een halve mm van je nagelriem te lakken? Dan krijg je dat randje ook niet na een paar dagen. Al is jouw oplossing ook prima hoor, alleen wel weer extra werk als ik het zo hoor…