Gametopic

Het wordt fucking awesome

Ben laatste tijd weer veel wow aan het spelen en heb zoooo veel zin in bfa!

was dit die gam waar je aan het proberen bent om je eigen fantasy wereld te maken?

Ja! En die wereld is groot geworden. Inclusief echt een heleboel unieke talen :ā€™)

2 likes

volgens mij staat je save data op de geheugenkaart van de Switch, als hun online dienst eindelijk eens uitgerold is zou het ook de kans tot cloud saves geven dacht ik

1 like

En de backlog wordt nog langerā€¦ haha

Heb Detroid Become Human nu uitgespeeld en ben nu andere keuzes aan het maken, ondertussen nu ECHT Fallout 4 uitspelen want heb voor mijn verjaardag ook nog God of War gekregen en ik heb het idee dat mijn man binnenkort met de switch thuis gaat komen ā€œvoor mijn verjaardagā€ omdat hij de hele tijd geheimzinnig doet over het cadeau en dat het ā€œnu nog geen zin heeft om het te gevenā€. (lees: mijn ouders zijn op bezoek en geen tijd om te gamen).

Nu alleen nog tijd vinden om alles ook daadwerkelijk te spelenā€¦

3 likes

ik vind heel het concept van die online diensten waar je voor moet betalen sowieso dieptriest maar weg gaan zal het toch niet, Sony verdient er maandelijks miljoenen aan bijvoorbeeld dus het zal niet snel veranderenā€¦

1 like

ik heb gisteren Xanadu Next uitgespeeld, wat ene geweldig spel. Ik kende het al langer als een van de random games uit Falcomā€™s bibliotheek met ene geweldige soundtrack maar de gameplay is zo uniek, het ontdekken van de geschiedenis was heel interessant met de Tabulae en Memories. Echt een heel goed spel als je geĆÆnteresseerd bent in goed ontworpen isometrische dungeon crawler met uniek gameplay dat draait rond placement met een gigantische variatie in speelstijlen.

Ik ben daarstraks ook even Shadow of the Colossus begonnen en wauw wat een mooi spel met een unieke setting is subliem muzikaal werk. Ik ben wel reteslecht in de controls en ben gestopt tegen de eerste Colossus omdat het echt niet lukte :ā€™)

Later vandaag komt de nieuwe PC port van Ys Memories of Celceta uit dus daar gaat het grote deel van mijn tijd de komende weken naartoe gaan, ik heb nog geen idee wat ik erna ga spelen.

Ik bedenkt nu ook net dat ik op een ander forum mee heb gedaan aan een ā€œtop 100 essential rpg listā€ dus ik plak even mijn lijst hier;

<HIGHLIGHT VOTEā€“ 4 points>
Utawarerumono: Mask of Deception
</HIGHLIGHT VOTEā€“ 4 points>

<FULL POINT GAMES ā€“ 2 points>
Drakengard
Final Fantasy VIII
Legend of Legaia
NieR
Suikoden 2
The Legend of Heroes : Trails in the Sky 3rd
Transistor
Xanadu Next
Ys VI: The Ark of Napishtim
</FULL POINT GAMES ā€“ 2 points>

<HONORABLE MENTIONS ā€“ 1 point>
Dragon Age: Inquisition (DLC)
Final Fantasy VI
Final Fantasy XII
Final Fantasy XIV: Heavensward
Kingdom Hearts: Birth by Sleep
NieR: Automata
Persona 3
Tales of Berseria
The Legend of Heroes IV: A Tear of Vermillion
Ys I+II Chronicles+
</HONORABLE MENTIONS ā€“ 1 point>

2 likes

Ja ik heb het gelukkig niet nodig omdat ik niet echt in MP games ben waar het vaak een vereiste voor is. Maar ik koop het wel ooit voor de ā€œexclusieveā€ kortingen die er aan vasthangen en dan neem ik wel de gratis games maar eigenlijk zit er nooit iets bij dat me interesseert haha.

Behalve Hue; als iemand een korte, schattige puzzle game wilt spelen met goede narratief raad ik dat spel echt wel aan! Was een hele verademing om te spelen nadat ik gestopt ben met Persona 5.

Blijkbaar is Microsoft hevig aan het investeren in game streaming services nu wat ik nog wel een acceptable additie kan zien worden. Eigenlijk zouden ze hetzelfde kunnen doen met hun Backward Compatible initiatief waar je gewoon iedere maand een game kan kiezen als je Gold hebt. Ben benieuwd hoe de volgende generatie gaat uitpakken met Nintendo en hun vage fratsen, Sony zich weer tamelijk arrogant aan het opstellen is en XBOX heel veel nieuwe investeringen aan het krijgen is + grootschalige projecten welke goede PR zijn. Deze generatie was makkelijk voor Sony omdat Microsoft hun initiƫle plannen echt hilarisch slecht waren en Nintendo eerst met de WiiU kwam waar niemand veel aan had.

man wat ik ben ik aan het ratelen

2 likes

Als developer vind ik die focus op game streaming services echt ongelofelijk meh :frowning:

Denk je dat het een nefast effect gaat hebben op je inkomsten? Ik kan me zelf ook niet voorstellen dat het echt een goed concept is voor games maar blijkbaar is Microsoft zelfs bezig met een stream box voor next gen

Ik heb laatst Final Fantasy XV gekocht en ben er helemaal aan verslaafd haha! Nog meer fans hier? :smiley:

Ik ben zelf team PS4 maar dat komt vooral omdat ik ook een pc heb waarom ik kan gamen en games voor Xbox One ook voor pc te krijgen zijn.

Je hebt updates nodig om een Playstation vanuit de doos klaar voor gebruik te kunnen krijgen omdat alle games die na de lancering van het apparaat zijn gemaakt voor nieuwere versies van de software. Eventueel zou je dat bij iemand kunnen doen die wel internet heeft natuurlijk. Ook kun je de updates van het internet downloaden, op een usb zetten en die installeren op je PS4

Ik gebruik zelf de online functie niet voor gamen, vooral om games te kopen en YT & Netflix te kijken en dat gaat in principe prima.

Er is nog geen releasedate voor een PS5 maar ga er sowieso van uit dat het slimmer is om 4 te kopen. Als een systeem namelijk uitkomt zijn er maar een beperkt aantal games te krijgen en dat blijft de eerste 1,5 jaar ook wel zo.

ja, bij ons is de PS4 gewoon een mediastation eigenlijk. Ook voor spotify enzo.
Ik zou het niet gebruiksklaar maken met je hotspot maar ergens anders de download op een usb zetten. Ik lees ook dat als je een game koopt dat voor die game een update op de disk zit. Dus het lijkt erop dat je het zonder internet af kunt.

Qua tv, wij hebben een 2ehandse Sony HD tv gekocht voor 70 euro en die werkt prima :slight_smile: Zou daar niet teveel over nadenken.

2 likes

Als je games koopt (althans bij XB) installeer je hem sowieso deels van de disk en deels via internet. Je kan het sowieso proberen op een mobiele hotspot @Twijfelaar maar ik ben inderdaad ook bang dat die niet krachtig genoeg zal zijn. Mocht je een laptop hebben kun je via de Xbox (en ik neem aan ook de PlayStation) met een HDMI van je console in je laptop en dan je laptop als scherm gebruiken. Dan hoef je ook geen televisie aan te schaffen als je dat niet zou willen!

Volgens mij is dat wel de gangbare prijs voor een console en game idd.

1 like

Lijkt mij ook een mooie deal! Mocht je 500 GB te weinig vinden kun je er ook nog een externe harde schijf aan koppelen. Dus je kunt zeker even vooruit!

1 like

Je kan ook voor een computerbeeldscherm gaan, scheelt toch weer wat in prijs en je hoeft niet perse in te leveren op kwaliteit.

Ik had sowieso al twee gamingbeeldschermen op mijn vaste PC, daar heb ik nu ook mijn consoles aan gekoppeld. Vergeet dan niet naar een scherm te kijken met ingebouwde speakers of koop de speakers los (heb ik voor een van mijn twee beeldschermen ook).

Ik zit er aan te denken om hem voor Windows te kopen (heb geen Xbox), vind hem er zo prachtig uitzien! Hoe vind je hem?