Gametopic

Ahh we hebben de PS5 en het is echt top! Zit ook zo’n spelletje bij waar alles in zit wat de controller allemaal kan, heel cool en anders dan de PS4. Zijn nu Ratchet & Clank aan het spelen, super leuk! En er zijn gewoon helemaal geen laadtijden!

Hebben vandaag onze PS4 Pro te koop gezet met wat spellen er bij, al 3 mensen hebben gevraagd naar de softwareversie haha blijkbaar is 7 nogwat degene waarbij je hem kan modden denk ik

2 likes

Ik heb laatst Zelda botw aangeschaft en vind het echt fantastisch! Het is zo mooi en zit echt goed in elkaar. Heerlijk om lekker rond te lopen opzoek naar eten, af en toe een beest in elkaar te slaan, een mini missie te doen, een tempel of dorpje te bezoeken om vervolgens een hoofdmissie te doen. Echt heel chill dat het een open wereld is en alles kan en mag. Normaal mis ik al snel een duidelijk doel in een spel, zoals bij animal crossing, maar hier kan ik gewoon uren bergen beklimmen en zwemmen zonder dat ik me verveel :joy: nou ik geef hem een 10/10

14 likes

Same, ik vind/vond het spel helemaal geweldig. Zo jammer dat ik hem niet nog een keer ‘voor het eerst’ kan spelen,

Had hetzelfde met Assassin’s Creed Oddysey en Dying Light (al is vooral de laatste wat enger).

2 likes

Ohh AC Odyssey is echt mijn nummer 1 spel allertijden ooit. Zo geweldig. Ik heb echt heel veel tijd doorgebracht gewoon zittend op een klif om een zonsondergang te kijken of zwemmen en op zoek naar haaien en potvissen en dolfijnen. :heart_eyes:

4 likes

Speelt er iemand Pokemon Unite?

ik wil er vanmiddag mee beginnen, ben benieuwd!

@Gipskruid ik twijfel om deze ook nog te kopen, hoe vind je het tot nu toe?

Same! Vond het ook mega vet

1 like

Ben dus daarna nog begonnen aan Origins maar kwam daar dus echt niet lekker in, vond de fighting mechanics minder fijn en ja ehh het is gewoon niet Odyssey / Kassandra ( :heart_eyes: ) hehe.

Ben wel benieuwd naar Valhalla, ga ik nu aan beginnen. Al beetje meegekeken terwijl m’n man speelt en eh. Ik moet wennen. Maar ben sowieso nog even mentaal helemaal in Griekse sferen want net Fenyx Rising uitgespeeld.

1 like

Ik ben halverwege Valhalla maar al een tijdje niet gespeeld. Echt heel leuk hoor maar het is idd niet Griekse oudheid, dat vond ik ook zoooo leuk aan Odyssey! Ik mag van mijn vriend niet Fenyx Rising kopen voordat ik Valhalla heb uitgespeeld :sweat_smile: heb anders zoveel liggen wat ik nog moet doen. Fenyx Rising is leuk dus? Is het inderdaad beetje kruising tussen Zelda BOTW en AC?

Maar we zijn nu obsessed met Ratchet & Clank, erg cool op de PS5. Daarna toch maar weer Valhalla. Anders wordt mijn file aan spellen die ik nog moet doen erg lang.

Ohja over R&C hoor ik veel positiefs ja!

Fenyx Rising vond ik heel leuk omdat ik gek ben op (Griekse) mythologie, het heeft humor, is mooi en ik kon mijn character een soort wijnvlek geven op haar oog en dat heb ik zelf ook: GROTE plus, haha. Maarrrr ik vond het gepuzzel op een gegeven moment wel saai worden en heb ook echt laaaaang niet alle achievements gehaald. Het is een beetje veel van hetzelfde, maar dat vond ik bij BotW ook saai. Ik ben gewoon niet zo iemand die alle collectibles wil halen etc. Op een gegeven moment heb ik het systeem wel gezien en speel ik gewoon het verhaal uit.

Aah ja ok. Ik en mijn vriend zijn wel personen die alle mogelijk side missions doen haha dat vinden we wel leuk. Nouja hij blijft op de lijst!

R&C is echt tof, sowieso met de nieuwe controller en de nieuwe PS5 zonder laadtijden. Echt heel leuk gedaan ook dat spel met allerlei dimensies en planeten.

In dat geval gaan jullie Fenyx Rising helemaal top vinden denk ik! :grin:

1 like

Ik vond Fenyx rising echt een leuk spel maar op een gegeven moment hingen die tempels me wel de keel uit. Ik heb hem dus niet uitgespeeld, vond het toch minder blijven boeien dan botw. De wereld is wel heel mooi en Griekse mythologie vind ik altijd een +.

1 like

Ah, ben dus niet de enige. Al was ik BotW op een gegeven moment ook zat, en mega irritant dat je wapens steeds stukgaan. En het paardrijden vond ik heel slecht gedaan. Vond het echt een tof spel maar zo lyrisch als alle 10/10 reviews was ik zeker niet.

1 like

Volgt iemand hier ook de lawsuit tegen Blizzard? Ik ben zo geschrokken.

Ja, twitter staat er vol mee. Wist wel dat de game industrie toxic was naar vrouwen maar ZO toxic. wauw.
Vind het tof dat er mensen opstappen en dat ze gaan demonstreren.

Het bedrijf zegt de afgelopen jaren te hebben geprobeerd medewerkers eerlijk te betalen.

:roll_eyes:
Zo hard geprobeerd, gewoon echt moeilijk hoor…

1 like

Heftig he… ik kan alleen niet zeggen dat ik echt geschrokken ben. De hele gaming industry is zo’n beetje frat boy culture en dit soort dingen gebeurt al zooooo lang. Ik ben blij dat het aan het licht komt nu maar heb weinig hoop dat er snel echt veel zal veranderen.

2 likes

Ja ik weet wel dat het heerst natuurlijk, maar meer dan zes duizend klachten, oef.

Het klopt gewoon niet met mijn beeld van Blizzard en daarom voel ik me bedrogen ofzo.

1 like

In Zelda BOTW kan ik me echt helemaal verliezen, haha, ervaar het echt als het lezen van een fantasy-boek eigenlijk wel. Precies goeie mix tussen (te) spannend en leuk (met koken, zwemmen, klimmen, ontdekken etc). :smiling_face_with_three_hearts:
Soms doe ik een queeste en soms ben ik alleen maar dagen bezig met dingen verzamelen voor een gerecht oid

3 likes