Gametopic

Je kunt heeeeel veel in Stardew doen waar je je eigen aanvulling kunt geven.

• Foraging : Fruit wat random verspreid ligt, daar kun je weer zaadjes van maken en dan oogsten, weer nieuwe zaadjes van maken of verkopen.
  • Vissen
  • Farmen
  • De mijn leeg roven.
  • De quests bij het bord bij Pierres
  • Quest bord van 1.5 update

Tegenwoordig ook nog een eiland waar je heen kunt.
Des te meer je doet, des te meer je eigenlijk ook wel open speelt. Als je alleen afhankelijk bent van de quests die je af en toe automatisch krijgt vanuit de game, en die enkel doet, dan wordt het wel snel saai.

Ik ben nu eindelijk begonnen met de Beachfarm maar ik heb er toch wel een beetje moeite mee dat ik op het strand gedeelte geen sprinklers kan gebruiken >< Irritant! Maar wel goed bedacht.

@Velours ik heb de oude crash gehaald via de sale! heb ik toen met Spyro ook een keer gedaan. Heel leuk om af en toe tussendoor wat te doen. Zit ook te denken om de nieuwe crash te halen, zag wat filmpjes maar wow wat is dat HD voor Crash doen.

2 likes

Oh bedankt, ik ga het even bekijken! Je kan inderdaad veel meer dan ik tot nu toe ontdekt heb, ben benieuwd!

1 like

Het is misschien al 100 keer voorbijgekomen of gevraagd maat ik ben nu botw aan het spelen op de switch en ik vind eigenlijk alles ontdekken enzo heel leuk maar het vechten niet zo leuk.

Zijn spellen die vergelijkbaar zijn in ontdekken enzo en minder vechten?

Yonder! Die heeft totaal geen combat zelfs.

1 like

Ik heb ook Breath of the Wild gekocht. Tot nu toe vind ik het heel leuk! Lekker exploren en soms een monster verslaan. Ik ben wel al honderd keer doodgegaan door echt domme acties, zoals mezelf opblazen :joy: en ik heb m’n Claymore van een toren gegooid, oeps. Nog ff oefenen dus.

4 likes

Iemand nog aanraders van de Nintendo sale?

Als virtueel opruimen je nieuwe passie is kan ik House Flipper ook zeker aanraden!

1 like

Thanks! Ik ga kijken.
Edit: al gezien, dit lijkt me inderdaad ook heerlijk. Wie weet wordt het nog inspiratie voor het echte leven :joy:

Heeft er hier iemand een game pc?

Ik wil wat meer pc games gaan spelen. Ik heb alleen een MacBook Pro (en een Switch Lite) dus veel games zijn niet beschikbaar. Nu probeer ik te bedenken wat ik nodig heb, maar ik kom er niet uit. Ik speel spellen als Stardew Valley, dus volgens mij heb ik niet heel veel nodig. Maar aan de andere kant wil ik ook weer niet bezuinigen zodat ik ook wat zwaardere spellen zou kunnen spelen. Ik zou ook wel willen kunnen streamen. Heeft iemand tips?

Eerlijk, een Mac is ook niet echt gemaakt om te gamen.
Denk dat je eerst moet gaan kijken naar wat je wilt en wat je er aan uit wilt geven.
Wil je zelf gaan bouwen of wil je een pre build?
Op het moment is allebei redelijk duur. Dan de vraag wat je wilt. Wil je Intel of AMD? Wil je de nieuwste video kaart wat er op het moment is of wil je een range er onder?

Ik ben afgelopen weekend zelf op een hunt geweest toen mijn pc zowat defect leek. maar de prijzen zijn atm niet grappig. Thanks to crypto en chip te kort zijn voornamelijk de prijzen van CPU als Vid kaarten (Die normaal al prijzig zijn) niet grappig meer. Vond de video’s van deze meneer heel fijn om te kijken. hij maakt verschillende builds in verschillende prijs klassen.

Let wel, als je via megekko bijv de prijzen zelf in je mandje gooit dat het iets hoger kan liggen.

Qua pre builds zie ik op het moment HP Omen echt heel veel naar voren komen. vraag me eigenlijk af of iemand ervaring heeft met de Omen range van HP.
Ik heb nu overigens een prebuild van 3 jaar terug. kan principe nog een paar jaar mee maar ben nog steeds beetje aan het kijken. :eyes:

Oke thanks! Ik ga sowieso dit filmpje kijken. Ik hoorde inderdaad dat de videokaarten nu niet normaal duur zijn. Misschien toch nog even wachten.

Ik heb een Mac voor mijn grafische werk, vandaar dat ik daar nu af en toe Stardew op speel, maar meer trekt hij ook niet haha.

Jaa logisch dat je daar dan eerst op gaat gamen! Voor spellen zoals stardew indd prima maar wellicht met Sims merk je al dat het super heet wordt op een gegeven moment.

Klopt, de 3070 kaart die zag ik gewoon letterlijk voor 999 euro. Doe even gezond :joy:
De 1660 super was dan weer 500, nog steeds veel, maar wel weer te overwegen.

Haha ja Sims heb ik ook weleens gedaan, dan zet ik hem op een verhoging, anders ben ik bang dat hij in de fik vliegt :rofl:

Ik heb ook echt geen verstand van PC’s haha, misschien moet ik mijn gamende buurjongetje maar eens inschakelen. Maar ik laat me stiekem ook een klein beetje verleiden door de lichtjes.

1 like

hahaha RGB does the trick again. Eerlijk, ik zou daar niet eens naar kijken. Het is leuk maar tsja, het is dan net z’n kermis attractie. zou er helemaal leip van worden op een gegeven moment.

2 likes

Als je geen meega meega meega zware spelen speelt, dan hoeft het op zich ook geen dure game pc te zijn op zich toch? Ik heb een laptop van hp van 800 euro en die trekt bijvoorbeeld de sims met een aantal uitbreidingen prima

1 like

Ik heb begin dit jaar een pc gekocht bij reduxgaming, goede ervaring mee en je kan per pc zien hoe goed bepaalde spellen op de pc draaien (wel met een korreltje zout nemen, maar geeft wel een idee).

Beste is toch wat video’s bekijken, dat heeft mij wel echt geholpen met keuzes maken. Is even lastig maar je krijgt al snel door wat voor jouw de beste keuze is.

2 likes

Die site is wel echt een gouden tip! Dankjewel!

@MACdonalds ligt er aan, als je ook wilt gaan streamen moet je wel spel+obs of slobs tegelijkertijd kunnen draaien.

Jup en ik zou willen aanraden hem zelf te bouwen of het iemand te laten doen(heb ik via Tweakers laten doen). Dan krijg je meer voor minder dan een kant en klare game pc bij een winkel. Op dit moment is er wel schaarste door corona dus misschien zijn de prijzen wel hoger. Ik heb die van mij 2 jaar geleden laten bouwen en hij is echt draait alles perfect. Als je wilt kan ik de specificaties wel even opzoeken.
Je hebt wel websites waar je ongeveer kan uitzoeken wat je nodig hebt met de spellen die je speelt.

2 likes

Ik zou ZEKER niet nu een game pc kopen en wachten tot het chiptekort wat verbeterd. Prijzen zijn minstens het dubbele van wat ze daadwerkelijk waard zijn.

tipje is trouwens gamepc . nl

2 likes

Het begint inmiddels wat naar beneden te gaan, vooral omdat de nieuwere gpu’s lhr hebben (mining-limiter), maar dat chiptekort blijft, vrees ik, nog wel even. Als het al lukt om een nieuw-uitgebrachte kaart te bemachtigen, want die zijn soms sneller weg dan tickets voor een gewild concert. Ik spreek helaas uit ervaring. :sweat_smile:

@DaintyDream : Mocht je iemand kennen die wat kennis heeft van pc’s in elkaar zetten (wat overigens veel minder moeilijk is dan het klinkt, in mijn ervaring), dan zou je ook altijd nog kunnen overwegen onderdelen los te kopen over een langere tijd. Dat heb ik ook gedaan; ik denk dat ik ongeveer een jaartje (vooral door de gpu, haha) bezig ben geweest tot waar ik nu ben. Ik speel nu Planet Zoo op de hoogste setting, en merk weinig lag. Alleen mmorpg’s zoals Black Desert Online speel ik lager vanwege het hoge aantal spelers (van wie ik anders alle pets en alles ook zou moeten laten renderen).

Als je wil streamen, heb je overigens wel wat grover geschut nodig, zeker wat betreft de gpu en processor. Een tweede pc is ook nog een optie daarvoor, maar ik denk niet dat je daar veel zin in gaat hebben.

Nog een tip: kijk naar dingen als DirectX12 enzo. Mijn vorige gpu kon AC Valhalla niet spelen omdat de gpu DX12 niet ondersteunde

2 likes