Gametopic

Ja is leuk!! Speel het wel heel erg in fases, maar zeker zn geld waard

1 like

Ik heb dus Stardew Valley op de Nintendo Switch maar ik heb het nog nooit gespeeld. En dat komt vooral doordat ik wel eens YouTube tutorials heb gekeken en heb gegoogeld en blijkbaar moet je zĂłveel weten dat het me een hele opgave lijkt :p. Klinkt als een spel waar je niet zomaar even mee kan beginnen ofzo

Thanks! Het lijkt me namelijk wel echt een tof spel, maar dit houdt me steeds tegen om er aan te beginnen. Volgend weekend toch maar eens doen dan :smiley:

Ah lief van je! Ga ik onthouden

1 like

Ja ik! Ben nu alleen op vakantie en te weinig ruimte op m’n mobiel (teveel foto’s gemaakt) dus zal je berichtje sturen als ik weer terug ben! :smiley:

1 like

Stardew Valley ziet er heel leuk uit, doet mij denken aan Harvest Moon. Op welke platform(s) spelen jullie het spel en wat raden jullie aan? Ik beschik over een iMac en PS4 maar wil misschien ook een Nintendo Switch aanschaffen, zeker na de aankondiging van Animal Crossing. Wat zijn jullie ervaringen met de Nintendo Switch? Bedankt!

Dank je wel voor je uitgebreide antwoord! Ik denk dat ik ‘m deze week via Steam ga aanschaffen voor de Mac, kan er altijd nog voor kiezen om het ook voor de Switch te kopen in de toekomst. :relaxed: Ik hou in ieder geval mijn ogen open voor een voordeelbundel of aanbieding voor de Switch haha.

1 like

@Nomine Ik heb de Switch en ik vind het echt fantastisch! Ik heb wel alleen ervaring met Nintendo (Wii, DSi, 3DS en nu dus de Switch) dus ik kan het niet vergelijken met Playstation of zo, maar je kunt zelf kiezen of je handheld speelt of op een scherm. Ik vind het echt zo relaxed dat ik op de bank met tv als scherm kan spelen als een ‘echte’ game console maar dat ik de controller dan ook uit de houder kan halen en letterlijk in elke houding kan zitten/liggen die ik wil (omdat je de ene helft dan in je ene hand hebt en de andere helft in je andere hand) EN dat als ik dan naar de wc moet die hele fucking console gewoon mee kan nemen en het spel zonder ook maar te pauzeren verder kan spelen als handheld.

De controllers voelen wel een beetje ‘klein’ of zo maar ze liggen perfect in je hand waardoor het spelen prima gaat.

Ik heb de Switch nog maar net maar speel nu BOTW (aanrader!!! Al moest ik laatst wel huilen omdat ik een monster niet kon verslaan) en Stardew Valley erop.

5 likes

Je enthousiasme werkt aanstekelijk haha. Dank je wel voor je uitgebreide reactie! Klinkt inderdaad als een ideale console omdat je zowel thuis als onderweg kan spelen. :hugs:

1 like

Door jou wil ik nu ook een switch haha

1 like

Send money pls :joy:

Hahaha nu kunnen we ook alle games kopen die we erbij willen <3

Ik ben een uurtje geleden met Stardew Valley begonnen op de Switch! Vind het tot nu toe echt leuk (vooral het stijltje spreekt me echt aan), al snap ik er nog niet zo heel veel van :stuck_out_tongue:. Maar dat zal vanzelf wel komen

2 likes

Ik ben verslaafd aan octopath traveler op de switch :heart_eyes: ik game helemaal niet veel maar dit is zo leuk!

@anon44972210 Zou beginnen met Stardew Valley zonder all die drie miljoen die ik wilde dat ik wist videos te kijken op youtube, ja er is veel, maar je hebt geen tijdsdruk en hoeft niet in jaar 1 alles al gedaan te hebben. Ontspan, ga er lekker voor zitten en ga gewoon beetje rondklooien en voor wanneer je er beetje aan toe bent zou ik je ipad / laptop naast je neerzetten en de stardew wiki aanzetten en gewoon zoeken wat je graag wilt weten.

Maar ik vond het echt een bijna therapeutisch spel zònder al die druk erachter en juist dat omg ik moet alles gelijk goed en perfect doen en een pinterest waardige farm maken terwijl ik net geld heb voor m’n eerste boom.

3 likes

Nou ik had afgelopen weekend dus 1 zo’n filmpje gekeken en toen dacht ik echt… wtf. Haha.
Dus heb ik verder indd ook niet meer gedaan, ik rommel lekker wat aan :biggrin:

1 like

Je hebt n boerderijtje, je plant plantjes, je harvest plantjes, je hebt een kat, je kan kipjes kopen en verzorgen, je kan dingen verzamelen, je kan met je zwaardje monsters kapot maken in een mijn, je bouwt relaties op met mensen door ze kadootjes te geven enzo, je hakt boompjes om voor hout, je trouwt met iemand, etc etc

heel relaxed en verslavend maar niet echt actie of een verhaal

1 like

Heb je dan niet dat je vrienden moet worden met iemand om verder te komen, zoals met hayday etc? Je kunt het zelf in principe doen? (Hopelijk snap je me haha)

ja volgens mij wel! Maar voor specifieke vragen zou ik naar @Prikkelbaar gaan, zij is de diehard-stardew valley fan hier. Ik vind het zelf een beetje te repetetief en saai, ik hou meer van games met een goed verhaal en karakters, dus voor al uw DanganRonpa en Persona vragen, ik sta tot uw beschikking

Stardew Valley is gewoon echt een heerlijke game om te ontspannen, als ik alleen al dat muziekje hoor ben ik helemaal zen. Heb m op de PC en op de Switch zodat ik me altijd en overal zen kan voelen haha.

2 likes