Gametopic

Ik heb jullie advies nodig. Ik ben op zoek naar een goede game pc die ik tegelijkertijd ook kan gebruiken om foto’s en video’s te bewerken. Ik zie echter door de bomen het bos niet meer en weet niet waar ik op moet letten. Sowieso minstens een i5 of i7 en de videokaart is belangrijk, maar voor de rest heb ik geen idee. Iemand advies?

weet neit of je voor een prebuild wilt gaan (kant en klare die je zo kan kopen) of dat je zelf wilt gaan bouwen? Bij pre builds heb je vaak dat er een SSD in zit van 128 GB of 256GB (laatste als je geluk hebt) maar dat zit best snel vol. beste kun je dan kijken of je er nog een tweede schijf in hebt of kunt plaatsen, dan zou ik er gewoon een ‘normale’ hardeschijf naast plempen om al je bestanden etc op te dumpen.

Voor de rest ligt het er denk ik een beetje aan wat je wilt en wat je budget is
Bij CoolBlue heb je bijv een optie om game pc’s aan te drukken en dan op wat je wilt met de I5 of i7 (Of wellicht AMD?)

maar ik weet dat er nog een site is, voor parts. maar ik kom even niet op die naam. Die heeft een of andere gast altijd op de foto’s staan.

1 like

Alternate of megekko gebruik ik vaak.

En voor degene die t vroeg: Ik dacht ook jee een computer bouwen, dat is toch heel ingewikkeld. Maar het valt echt heel erg mee + het geld dat je bespaard is zeker de moeite waard vind ik.

2 likes

Megekko ja! Die was het. Ja het bouwen valt best mee en tegenwoordig met YouTube is het nog makkelijk haha.

Ik vind het ook heel fijn dat ik nu weet dat je ‘gewoon’ geheugen kan bijklikken, of ram. Computers zijn niet zo moeilijk als men je laat denken.

2 likes

Ik vond deze net bij het opruimen. Pm voor interesse!

Nee zeker niet! Het is alleen goed en veilig er mee om gaan.

Hij is er ontzettend blij mee. Het is dan ook een mooie stoel en hij zit heerlijk. Ben gewoon in staat om een eigen stoel te halen voor werk.

7 likes

In eerste instantie dacht ik aan een pre-built, want ben niet zo handig, maar de vriend van een vriendin zou mij daar eventueel wel bij kunnen helpen. Ik heb ongeveer een budget van 1500, zou dat genoeg zijn om iets dergelijks in elkaar te zetten?

Ja joh zat!

1 like

Moet voldoende zijn!

1 like

Mijn vriend had zijn computer ook gebouwd via Megekko met 1500 euro dus dat is zat inderdaad!

ahhh ik moet er ook 1!! Lijkt me zo fijn. Maar echt het geld waard dus?

Ja zeker het geld waard vind ik. De kwaliteit spat er vanaf en de service tot nu toe is goed,

1 like

Fijn dat hij er blij mee is! Mijn vriend was vet jaloers toen ik hierover vertelde want die stoel wil hij ook :joy:

@YangBo @Sedana Ik ben tot nu toe eigenlijk wel redelijk positief. Heb een undead warlock aangemaakt en geleveld tot 50. Vond Exile’s Reach best leuk als begin en heb vanaf level 10 bij Chromie gekozen voor Pandaria. Veel dungeons gedaan en na een tijdje krijg je natuurlijk steeds dezelfde dus meh, maar geeft wel relatief veel xp. Al ging het met alleen al het volgen van de questlines ook al snel en kun je natuurlijk ook switchen naar andere expansions :grin: Beetje te uitgebreide review zo en heb daarnaast nog niet veel meer gedaan dus ben benieuwd haha.

1 like

Lang niet in dit topic geweest! Na een langdurige depressie begint mijn concentratie en dus ook de motivatie voor gamen weer wat terug te komen, yay. ^^ (Gedoseerd, want probeer een proefschrift af te ronden haha.)

Van een vriendin kreeg ik het spel ‘The Long Dark’, zij is helemaal fan hiervan. Ik heb een dagje vrij en ga vanmiddag eens kijken voor het eerst. :slight_smile: Kent iemand deze game toevallig?

(Alleen PC-games hier, voornamelijk via Steam.)

1 like

Ik heb op jullie aanraden dus laatst two point hospital gekocht (voor pc, iets van 10 eu voor betaald!) en t bevalt goed! Was bang dat het saai werd maar heb t al best wat uurtjes gespeeld en er komt telkens iets bij. Zag dat ze ook dlc’s hadden, dus ook wel handig mocht t saai worden.
Vind het ook fijn dat je alles bij steam op je verlanglijstje kan zetten en mails krijgt van kortingen (:

Ohh ik vind de demo voor Hyrule Warriors wel erg leuk, bedankt voor de tip @kaasstengel. Maar ik moet van mezelf eerst BOTW uitspelen voor ik m mag kopen dus die heb ik er weer bij gepakt maar omg ik ga zooo vaak game over :@

1 like

Daarom was ik een nieuwe savefile begonnen en ik was ook vergeten hoe vaak je game over gaat, zeker in het begin!

Hoi! Nieuw in dit topic. Ik wil graag op mijn switch een nieuw spel aangezien ik steeds minder Animal Crossing speel. Ik zat te denken aan Zelda. Wat raden jullie aan voor een n00b? Breath of the Wild of Links Awakening?

1 like