Game of Thrones

HBO wilde de schrijvers alle tijd en ruimte geven die ze nodig hadden om de serie af te maken. Zij kozen ervoor om alles in een kort laatste seizoen te proppen omdat ze door wilden naar andere projecten. Daardoor is het bijna onmogelijk geworden om dingen goed uit te werken en om de personages op een fatsoenlijke manier te ontwikkelen. Ik vind dat dat de schrijvers echt wel te verwijten valt. Ze hadden de belangrijkste info van George gekregen en gingen er gewoon verkeerd mee om.

15 likes

Maar ze hadden Jon best kunnen doden en verder hetzelfde einde kunnen hebben. Hij heeft toch niet echt meer een doel, beyond the wall. En dan was het iets minder Hollywood geweest.

1 like

Er zat zo weinig dialoog in dit seizoen. Volgens mij klopt alles wel redelijk met de boeken maar is was te weinig tijd om er op een logische manier naartoe te werken. Dat vind ik wel echt mega teleurstellend.

En ik vind het lot van Dany zo zielig voor Emilia Clarke, maar ze heeft wel onwijs goed geacteerd vind ik. Echt geweldig die foto die hierboven gepost is van haar en Jon.

5 likes

Ja dat de transitie de laatste afleveringen wat snel leek te gaan is zo, maar ze is heel vaak teruggefloten en ging maar door. Zijn echt talloze momenten te noemen in de serie die dat onderstrepen, eigenlijk is het een van de meest solide verhaallijnen.

4 likes

Ik las twee goede voorstellen op Reddit die de aflevering inderdaad net wat spannender hadden gemaakt:
Jon die Greyworm uitdaagt voor een battle by combat voor zn vrijheid.
Een laatste shot van Bran die evil lacht waardoor je je inderdaad realiseert dat hij al die doden ook heeft laten gebeuren voor zn eigen succes

5 likes

Serieus ja? Dat laatste lijkt me echt helemaal niets.

12 likes

hahaha niet zo evil, maar meer zo’n glimlachje (meer emotie komt er ook niet uit de acteur gok ik), waardoor je denkt: wacht eens even…

Wie denken jullie dat van de acteurs echt nog een verdere carriere gaat krijgen?

1 like

@Cookie05 Ja sowieso Sophie Turner, Emilia Clarke en Maisie Williams. En weet verder niet wat Peter Dinklage al allemaal gedaan heeft maar vind hem echt de beste acteur van GoT.

3 likes

Allemaal! Las toevallig vandaag een artikel op nu.nl over wat de acteurs uit GoT nu gaan doen, maar ze hebben (van de hoofdpersonen) allemaal al veel nieuwe dingen gedaan, veel films ook die binnenkort uit gaan komen. Ook de acteur van Bran.

1 like

Sophie Turner denk ik wel, ook door XMen.
Was er niet ooit een blindgossip over Emilia Clarke dat ze geen naaktscenes meer wou doen om haar toekomstige carriere, vervolgens kreeg ze 1 rol in een romcom en toen was het weer ok om naakt te gaan.

Peter Dinklage is lastig natuurlijk, super goede acteur maar ben bang dat hij beetje in typische dwerg/elf rollen wordt gecast. Hij was heel slecht in Thor Ragnarok trouwens…

Dit gaan ze doen dus

Haha mooie van De Speld: https://speld.nl/2019/05/22/scriptschrijvers-game-of-thrones-organiseren-gezellige-bruiloft-voor-iedereen-die-het-laatste-seizoen-niet-goed-vond/

11 likes

Nee hoor, het einde is in zowel de boeken als de serie hetzelfde. De weg ernaar toe is wel anders. Dit is al jaren bekend, zie bijvoorbeeld dit artikel van 4 jaar geleden.

Ik ook! Die rechtzaak van Tyrion in s4, met Tywin en Shae enzo, is qua acteerwerk mijn favo scene van alles.

5 likes

Precies dit! :(((((((

Je bent nog steeds in de rouw he?

:broken_heart:

4 likes

Shae lag met de vader van tyrion in bed, en toen heeft tyrion haar keel doorgesneden of iets in die richting.

Ramsay Bolton?

2 likes

Of zoals hij in het Nederlands heet: Rammert

11 likes

Haha ja dat vond ik ook wel echt wennen met de ondertiteling van hbo. Rammert, en de grauwvreugden en stroomvliet

2 likes