Game of Thrones

Ik begrijp alleen niet zo goed Bran’s rol in dit geheel: had die dit nou allemaal voorspeld/gezien en zo ja, waarom heeft hij er geen stokje voor gestoken, omdat hij zelf King wilt worden? Maar dan is die helemaal niet zo ‘goed’ aangezien het duizenden levens heeft gekost : /

1 like

Ik dacht dat hij alleen het verleden kon zien? Had wel wat meer van Bran willen zien omdat het theoretisch gezien een interessant personage is, maarja de tv serie had geen tijd daarvoor :woman_shrugging:t3:

2 likes

Volgens mij is de Three Eyed Raven een soort godsfiguur - hij heeft zelf geen menselijke lusten of verlangens meer maar “is” gewoon. Een beetje zoals mensen altijd zeggen “maar als er een god bestaat, waarom zijn er dan oorlogen” en dat gelovigen dat dan altijd weerleggen met dat mensen zondig zijn en hun eigen wil hebben…? Bran is ook al heel lang Bran niet meer hè, dus ik geloof eigenlijk best dat hij de koning niet perse wil zijn, maar het wel accepteert als deel van zijn destiny.

6 likes

Nou afgelopen. Dat is dat.
Vond de sprong van de dood van Dany naar een opgebouwde stad wel beetje groot.

Ben maar weer begonnen aan seizoen 1

Ik dacht heel ff dat Brienne ging opschrijven dat Jamie vader was van vier kinderen en daarmee onthulde dat ze zwanger was. Helaas.

26 likes

Aah dat zou het wel verklaren. Ja precies! En ook superveel uitgedachte theorieën op youtube over Bran b.v. dat die de Night King zou zijn en helemaal mooie motieven erbij etc. Had er zo veel meer achter gezocht dan wat het uiteindelijk is geworden😂

1 like

Na de afgelopen afleveringen viel het me nog mee. Ik vond het einde van de aflevering mooi. Vind het vooral jammer dat het voorbij is na zoveel tijd, toch een beetje een leegte nu :worried:

3 likes

23 likes

Verschillende gevoelens over de laatste aflevering, paar keer gedacht “dit is het einde” en toen kwam er nog een scene. Had meer diepgang verwacht, paar dingen waren wel verwacht. Wel verrast toen jon, dany doodde, aangezien dat hij telkens niet te overtuigen was. Maar het is goed zo, iedereen gaat z’n eigen kant op. Maar het voelt niet als de laatste aflevering

Ben ik de enige hier die de aflevering te zoetsappig vind? Ik vond sommige stukken echt tenenkrommend, had op meer dood en verderf gehoopt nog. Wel mooie beelden!

10 likes

Ik ook hoor. Er hadden echt wel meer belangrijke personages kunnen overlijden. We zien alleen een hele hoop dode anonieme mensen/soldaten. Dat heeft veel minder impact.

Het hele Stark gedeelte is zoetsappig. Het einde van al hun verhaallijnen. Het lijkt net alsof Catelyn Stark deze aflevering heeft geschreven. Al haar eigen kinderen een mooi einde. En de bastaard aan de andere kant van de muur.

16 likes

Ik had eigenlijk ook op “Iedereen dood. Einde” gehoopt.

2 likes

Nou blijkbaar weet Frank nu ook hoe de stenen werken…

4 likes

100% eens… Jammer genoeg.

Het was een grote teleurstelling voor me. Alle karakters lijken in dit laatste seizoen ook in niks meer op wie ze waren. We zijn van GoT naar Harry Potter gegaan.

En idd, de visuals zijn het enige van dit seizoen wat goed en mooi was.

5 likes

Ze zullen wel Little Fingers’ tijdsmachine hebben gebruikt om de boel weer op te bouwen. :upside_down_face:

1 like

:crown:
:expressionless:

King Bran the Broken in emoji.

En ik ging stuk om mezelf bij Brienne en het boek want ik zag voor me hoe ze schreef dat Ser Jaime Lannister een fuckboy is.
Maar even serieus, ik was echt veel enthousiaster over de laatste afleveringen dan de meesten hier, maar deze aflevering vond ik echt ruk. Was alleen blij toen ik Tormund en Ghost zag.

4 likes

Inderdaad! Ik had mezelf helemaal overtuigd dat Drogon loyaal zou zijn aan de Targaryans, en dus ook Jon. Maar helaas.
Wel mooi dat sansa toch koningin is, zoals ze altijd wilde. Jon wilde altijd naar the wall en arya wilde nooit een lady zijn, allemaal geëindigd in de mindset waar ze begonnen zijn.
En ik denk dat Bran de enige koning kan zijn die het land kan sturen, het interesseert hem namelijk geen fluit en hij wil lekker rondvliegen met zn vogeltjes. Hij heeft dus geen master of whispers meer nodig, want dat is hij zelf.
Naja misschien ben ik wel aan de hand van het einde het verhaal erbij aan het zoeken.
Nog steeds een beter einde dan Lost…

4 likes

Een aantal callbacks die ik me nog kan herinneren:

De speech van Dany richting de Dothraki. Eerder had Khal Drogo beloofd de mannen in ijzeren pakken te verslaan en hun stenen huizen af te breken.

De speech van Dany richting de Unsullied dat ze het wiel gaat breken en iedereen gaat bevrijden.

Wanneer Danny bij de iron throne komt raakt ze in tegenstelling tot een eerder visioen nu wel de troon aan.

Tyrion die bij de vergadering de stoelen verschuift is een callback naar het stoelen schuiven toen Joffrey koning was en Tywin aan het hoofd ging zitten. Varys, de maester en die Tyrell leider aan een lange kant. Cersei haar stoel naast die van Tywin schoof en Tyrion zijn stoel naar het andere hoofd van de tafel schoof.

Ook zijn grap over dat hij een bordeel in kwam met een ezel en een honingraat is hij al 2x eerder begonnen o.a. tegen Missandei en Grey Worm en kon hij elke keer niet afmaken.

Arya had tegen die actrice die ze moest vermoorden ook gezegd: ‘What is west of Westeros?’.

Sam had eerder tegen de maester gesuggereerd om de geschiedschrijvingen een meer poetische titel te geven.

12 likes

Perfect end to the show
Jon went north
Arya went west
Drogon went east
The show went south

13 likes