Game of Thrones

Cersei en Jaime, echt 3 stappen opzij en er was niks aan de hand geweest…

9 likes

Ik heb het gevoel dat de schrijvers eerst de laatste aflevering van het seizoen hebben geschreven en toen bedacht hebben hoe ze daar gingen komen. Deze aflevering klopte redelijk. Hoewel het feit dat Tyrion nog leeft heel onwaarschijnlijk is. Waarom Cersei of Dany hem niet vermoord hebben snap ik niet. Maar ik denk dat hij gewoon een favoriet van de schrijvers is.

En dan die hele monoloog, van verdorie een gevangene, waarbij hij Bran de persoon met het meest interessante verhaal vindt. Ik zat echt van WTF. Hij is uit een raam geduwd een paar jaar rondgetild/getrokken in het bos en de 3-eyed raven geworden. Hij wist verdorie dat dit het meest waarschijnlijke scenario zou zijn waarbij dus heel Kings Landing verbrand zou worden door ‘crazy’ Dany en hij deed niks. Kennelijk was het hem allemaal de moeite waard omdat hij op de troon zou zitten, hoewel hij totaal geen interesse had om King of the North te worden. En nu nog steeds niks lijkt te doen. Tyrion lijkt wel de de facto koning zo.

En dit einde is zo onlogisch voor de Unsullied en de Dothraki. Het lijkt me zo onwaarschijnlijk dat zij denken Dany is dood, laten we gewoon vreedzaam vertrekken en haar moordenaar laten leven. Zonder hen was heel Westeros nu in de macht van de Night King geweest. Dat klopt voor mij echt niet.

Ook Drogon dat hij de troon verbrandt. Is hij zo intelligent dat hij door heeft dat de hunkering naar de troon Dany en alle Targaryens vergiftigt en besluit dat te vernietigen? Dat hebben ze dan niet heel goed opgezet in de afgelopen seizoenen dat draken zo intelligent zijn.

11 likes

toen tyrion doorrattelde over bran zat ik van JOE MAAK M BIBLIOTHECARIS OFZO, man man man sansa en arya hebben veel betere verhalen

6 likes

Hahahaha

37 likes

Ik werd alleen emotioneel toen ik Brienne met het grote boek zag en toen Jon weer herenigd was met Ghost (en Tormund). De rest kan mij gestolen worden. :upside_down_face: (Oké, Davos is ook nog levend yay.)

4 likes

Oke, ik moet toegeven, ik kan hier best mee leven en vond het eigenlijk wel een prima aflevering. Beter dan de vorige, in elk geval. Het is niet hoe ik het zou willen, maar het is ook niet zo vreselijk dat het game of thrones voor me verpest heeft.

7 likes

Ik vond dit opzich wel een goede aflevering. Ook mooi dat het eindigt met de Starks, waar het in seizoen 1 allemaal mee begon. Maar alsnog voelt het niet ‘af’ ofzo.

2 likes

28 likes

Ik ben tevreden met het einde.

3 likes

Met de wildlings mee dacht ik

1 like

Ik ga stuk om alle memes hierboven, maar WTF.

Dit had ik echt niet zien aankomen hoor. BRAN OF ALL PEOPLE. En idd hij wist dus dat dit zo zou gaan gebeuren, superveel mensen dood door Dany en hij heeft niks gedaan omdat hij anders zelf niet op de troon zou gaan zitten uiteindelijk?

Waar zou Drogon naartoe zijn? Gaan ze nu Jon alsnog vervolgen omdat hij een verlater is? What happened to the Dothraki? Hoeve overlevenden zijn er uberhaupt in Kings Landing, 100?
So many questions.

Ik ga eerst zeggen wat ik ervan vond en dan jullie commentaren pas lezen zodat ik nu nog ‘mijn’ mening en gevoel kan geven zonder andermans belevenissen enzo haha.

Wat ik hoopte is uitgekomen dus ben een soort van blij. Hoopte dat Jon naar de North zou gaan en dat ze via een soort van verkiezing een nieuwe ruler zouden kiezen.

Vond het laatste gedeelte met Jon, Arya en Sansa heel vet gedaan! Vooral Arya die weer verder gaat in haar journey en dat ze op het schip staat net als toen ze naar Bravos ging!

Ja er zaten stomme stukken in en ja dit was ook zeker niet wat ik aan het begin van het seizoen had gedacht en gehoopt. Verre van! Maarja het is wat het is. Waar ik vorige week echt zwaar gefrustreerd en geirriteerd was door het plot, heb ik nu wel zoiets van: ja het is goed zo.

What a journey it has been.

4 likes

Ik vond dit echt even mooie laatste aflevering! Ze hadden gewoon niet alles in 6 afleveringen moeten proppen haha. Op een gegeven moment was er die lange dialoog tussen John en Tyrion en toen dacht ik na 5 minutes ohja zo ging het de eerste seizoenen ook. Vond de rest van het seizoen niet zo goed maar ben uiteindelijk wel tevreden met dit einde. :slightly_smiling_face:

6 likes

MEH!!! Wat slecht dit :frowning: ik dacht serieus Bran (en anders Sansa en Tyrion), dus dat klopte aardig, maar had 2 of 3 andere uiteinden in m’n hoofd en niets van dat. Vond het ontzettend suf en best teleurgesteld.

En Dany zo snel gedood en natuuuuuurlijk door Jon, pff

Alle liefde voor deze serie ((het gedeelte van) de boeken dan), vooral de eerste seizoenen waren super vet. Maar dit einde heeft me echt wel teleurgesteld heel eerlijk. Zelfde gevoel als bij Dexter, behalve dat deze serie 10x zo groot is

Hij heeft het tenminste geprobeerd?

9 likes

Ik wil best met Samwell een nieuwe democratische natie starten als ie dat verdomd lelijke Maester-gewaad maar thuislaat. Ik dacht heel even dat ie een snuggie droeg .

14 likes

Ik vond het juist wel mooi dat Dany zo snel doodging. Dat het niet zo’n heel gevecht was, maar gewoon alleen Jon.

2 likes

Welke callbacks spotte je? Ik ben daar helaas niet scherp genoeg voor…

Het had eigenlijk beter geweest voor mij als ze dit seizoen een heel seizoen over de night king zouden gedaan hebben en meer uitdieping over het verhaal en dan nog een seizoen zouden bijgemaakt hebben met dz battle om de iron throne etc.
Ik vond de afl wel beter dan verwacht!

8 likes

Game of Polls.

Geef elke aflevering van seizoen 8 een cijfer van 1 - 10.

Afl1 waar Daenerys doodleuk aan Samwell verkondigt dat zijn zijn broer Dickon gedood is door 1 van haar drakenbabies.

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

0 stemmers

afl 2 waar Arya eindelijk met Gendry aan cohabitatie doen.

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

0 stemmers

afl 3 Waarin Melisandre haar ketting afdoet en sterft

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

0 stemmers

afl 4 waarin er een bbq wordt georganiseerd en Gendry de verdiende upgrade krijgt tot Lord of Storm’s End

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

0 stemmers

afl 5 waarin een eenarmige twincesteling een piraat dood

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

0 stemmers

afl 6

waarin Jon wordt herenigd met zijn wolf en man die reuzenmelk drinkt

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

0 stemmers

En wat geef je dit seizoen voor cijfers (gemiddeld genomen)?

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

0 stemmers

En terugkijkend, welk cijfer zou je seizoen 1 geven?

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

0 stemmers

3 likes