I don’t care anymore…
En om ook even wat positief te plaatsen zijn hier een paar screens van de prachtige beelden van deze aflevering.
Haha, prachtig die laatste.
De cinematografie is wel on-point dit seizoen, jammer dat het ten koste gaat van de verhaallijn.
Het is alleen wel complete onzin, want de red keep viel ook toen de mad king afgezet/door Jaime vermoord werd. Toen weliswaar niet letterlijk, maar hij viel wel, en zelfs dankzij haar bloedeigen vader. Dat ze dat niet zou weten is wederom een falen van de schrijvers.
Ik snap enigzins wel wat ze bedoelen, blijft natuurlijk nog steeds hartstikke onterecht.
GRRM geeft hier aan dat de boeken niet heel anders zullen eindigen dan op tv (11:20) en ook nog een een theorie over Azor Ahai en Dany.
DAVOS GAAT NIET DOOD
Om eerlijk te zijn vind ik de plotpoints prima eigenlijk. Het is meer de manier waarop de schrijvers van de serie ze implementeren. Ik denk dat GRRM zelf een heel stuk beter is in het schrijven van die momenten en er voor gaat zorgen dat het logisch aanvoelt en er daadwerkelijk sterke oorzaak-gevolg scenes komen.
De serie daarentegen schrijft alles op een soort spectaculaire Hollywood-manier waarbij alles wordt aangepast om de coolste beelden te krijgen. Dus in aflevering 4 wordt er even snel een draak uit de lucht geknald en zijn alle scorpions klaar om meerdere salvo’s zeer accuraat te schieten en in aflevering 5 zie je ineens dat ondanks het feit dat die apparaten al geladen waren er ineens nog 10 seconden aan gedraaid moet worden en ze toch niet zo wendbaar en precies zijn.
Ik kan me goed voorstellen dat GRRM tegen hen heeft gezegd “1 van de draken overlijdt voor het eindgevecht en zorgt ervoor, met Missandei dat Daenerys over het randje gaat” maar ik denk dat zijn opbouw en beschrijving van die verhaallijn een heel stuk bevredigender gaat zijn.
Ik was trouwens net de behind the scenes van de aflevering aan het kijken en ik vind het zo gaaf hoe ze al die sets en pyrotechnische effecten hebben gemaakt. Wel heel jammer dat iedereen nu zo boos is op de showrunners dat deze mensen niet de pluim krijgen die ze verdienen.
Ik las net dit over waarom het plot nu nooit zo is als we het gewend waren, niet omdat het per se slechter is, maar omdat de manier van plotdesign anders is en wij (als liefhebbers van de GRRM-manier) de scriptschrijvers-manier minder goed vinden aanvoelen.
Bedankt voor de tip! Wist niet dat ze dit deden dus erg interessant om te kijken!
HBO moet gewoon slim zijn en de rechten van een heleboel goede
(afgemaakte) epic fantasy series opkopen en maken! Want ondanks mijn frustratie met GoT is de serie wel echt heel speciaal, juist omdat het geschreven is door een auteur (ipv een scriptschrijver) die niet afhankelijk is van de geliefde verhaalstructuren in Hollywood.
Ik wil meer goeie fantasy op tv zonder gepolijste “tieners” en vampieren.
Aan de ene kant best logisch dat Dany doordraait. Ze raakte eerst Drogo kwijt en haar ongeboren kind. Toen Viserion. Dan komt ze erachter dat Jon de ware troonopvolger is. Ze raakt Jorah kwijt en vrijwel direct daarna Rhaegal. Ze is de helft van haar leger kwijt. En toen ook nog eens Missandei. Dan krijgt ze te horen dat Jon zijn mond niet kon houden en haar heeft verraden. Ze wil met hem samen zijn, maar hij kan dat niet meer op de manier waarop zij het wil. Dan slaan haar stoppen door ja (al keurt dit haar gedrag natuurlijk niet goed).
Aan de andere kant is de opbouw er naartoe gewoon bagger geweest, want al deze dingen samen hadden logischerwijze inderdaad hiernaar kunnen leiden, maar tot het moment dat het gebeurde had ze enkel in haar ogen schuldige/slechte mensen aangevallen, en nooit onschuldige toeschouwers…
Ik wil niet stoken ofzo hoor maar als Admin zou je iedereen kunnen bannen die op hem heeft gestemd. Is maar een idee.
Ik ben net begonnen met kijken, ben bij afl 2 van seizoen 1. Maarre:
Er is een koning dood en nu wil iedereen koning worden?
Maar ondertussen ben ik ook al een andere koning tegengekomen?
Er zijn ook meerdere koninginnen?
Komen al die aparte verhaallijnen nog samen?
Wordt het ooit makkelijker om te onthouden wie wie is en wat en hoe en waar en waarom?
Komt allemaal goed met het kunnen volgen, je moet er gewoon even in komen!
Haha wat schattig! Ja, het wordt makkelijker om te onthouden/volgen en de verhaallijnen komen uiteindelijk weer bij elkaar maar dat duurt best lang. En soks gaan ze dan ook weer uit elkaar. Ik vond her begin ook (te) verwarrend. Na de eerder aflevering was ik gestopt want ik snapte er geen flikker van. Later toch weer begonnen omdat iedereen dacht dat ik het mooi zou vinden en dat was ook zo. Bij mij hielp het om voor of na een episode op wiki de samenvatting van de episode te lezen om ge kijken wat er gebeurd was en wie wie was. Heb je maar een half seizoen nodig en dan snap je het wel!
You know nothing Jon Snow
Dat is die ene die bij die dwerg is, zo ver ben ik al. Is hij de hoofdrolspeler? Is er uberhaupt een hoofdrolspeler?