Game of Thrones

Ik vond de boeken niet om door te komen, maar vind de serie echt top. Ja deze laatste twee seizoenen zijn minder sterk, maar ik vind het nog steeds super. Van dit seizoen vond ik deze aflevering op de tweede plek komen (aflevering 3 op 1).

Vind dat er hier wel ontzettend kritisch wordt gesproken hoor, dit is toch gewoon fantastische televisie? Ik kijk dit liever dan welke andere serie dan ook.

8 likes

Ahh ik vond het een topaflevering eigenlijk! Het enige wat me echt heel erg stoorde is Jaime en Cersei, seizoenen lang redemption en dan nu bam gewoon weer terug. Maar the hound en arya <3 Dacht echt dat ze in een koude moordenaar veranderd was, maar het blijft een bang jong meisje dat hier ook niet tegen kan. En ik vond het mooi, de as die neer dwarrelde, ah la dany’s visioen. Qyburns dood genoot ik ook heel erg van.

Maar hoe slecht je het ook geschreven vindt, muziek en beelden zijn prachtig. Zou het wel echt zo’n stunt vinden als de boeken volgende week uitkomen, zou ze zo graag uit willen lezen

5 likes

Wat een zure reacties elke week over GoT… het zal allemaal wel hoor, maar ik vind het echt jammer dat iedereen ineens massaal erop loopt te haten

17 likes

Om de daden van Dany toch iets te verzachten…

19 likes

Ik vond het geweldig en zat op het puntje van m’n stoel. Moest em ook echt even pauzeren omdat ik het niet aan kon allemaal.

Ben echt onder de indruk van al jullie kritische opmerkingen die vast terecht zijn, tegelijkertijd ook zo blij dat ik niet zo kritisch ben en me compleet mee kan laten slepen door alles.

12 likes

Niks overtreft het einde van Lost. Moet volgens mij nog steeds de allerlaatste aflevering daarvan kijken. Stel het geloof ik al meer dan 10 jaar uit hahahaha.

4 likes

Het is nou niet bepaald alsof iedereen voor zijn plezier zuur loopt te doen hè. Je kijkt jarenlang naar een serie waarbij ze er in het laatste seizoen inhoudelijk met de pet naar gooien. Kijk alleen al naar die fouten met die koffiebeker en Jaime’s afgehakte hand die op miraculeuze wijze in beeld is. Lijkt me logisch dat je dan veel teleurgestelde kijkers hebt. Ik zie verder allemaal onderbouwde kritiek op punten die totaal ‘out of character’ zijn voor deze serie en de personages. Ik lig er verder niet wakker van maar vind het wel een beetje jammer. Als jij er wel van kunt genieten, prima toch.

13 likes

Ik vond de aflevering wel goed! Voor mij waren het een hoop logische eindes voor een aantal karakters. Maar blijf wel eens dat het tempo te gehaast is.

Ik denk dat Tyrion zo lang achter Dany blijft staan omdat hij nog hoop heeft op haar in te kunnen praten.

En ik vond het acteerwerk van iedereen echt heel goed. Hoe je Dany gek zag worden, hoe Cersei ineens zelf niet dood wilde, Arya (duh!) en het besef wat je zag gebeuren op Jons gezicht. Ook zonder geluid had je de verhaallijn gesnapt, heel knap.

2 likes

Is dit niet eindelijk Bran die actie onderneemt?

Dacht ik ook ja!

1 like

Dat hoop en denk ik ook (vond dat paard iets te veel winken van ik ben hier voor jou allehoepa) maar een vriendin zei: bran is stom en doet nooit wat :@:@

Dus nu twijfel ik weer

1 like

Ik vond het echt tof gedaan hoe die scène van the hound vechtend met z’n broer steeds over liep in Arya die aan het overleven was.

16 likes

De fotostrip “tl;dw” van episode 5 is er! Deze persoon maakt iedere week een best wel grappige recap van GoT:

4 likes

Wat ik ook vet vond. Cersei zegt: “the red keep has never fallen”. En uiteindelijk valt het letterlijk op haar en wordt haar dood.

4 likes

Ik hoorde dus net dat in het gesprek op het begin, tussen Varys en het keukenmeisje, het niet ging over dat Dany sad was en niet wou eten en dat dat rot was. Maarr dat het ging over dat Varys Dany wou vergiftigen met hetzelfde gif als waarmee Joffrey vermoord is door dit in Dany haar eten te doen, en dit gif in zijn ring zat die hij later afdeed. Totaal die link niet gelegd, pas nu dat ik het hoor denk ik oh ja logisch wel.

15 likes

Wow echt? Ik verstond niets van die scene omdat ik chips aan het vreten was dus ik begreep sowieso niet zo goed wat er gebeurde :grimacing:
Maar misschien toch even terugkijken.

7 likes

Ik zeg niet dat ik het me aantrek. Alleen dag Ik het wel jammer vind. Dat mag toch?

wat een kromme redenering?

1 like

Wie zal er in de laatste aflevering nog doodgaan?

• Jon
  • Sansa
  • Arya
  • Bran
  • Dany
  • Greyworm
  • Tyrion
  • Davos
  • Brienne
  • Bronn
  • Gendry
  • Drogon

0 stemmers

Ik denk wel óf Jon óf Dany. Door de ander.
En het is ook wel een beetje Tyrions tijd om te gaan, hij is al zo vaak gespaard in de serie.