Ja snap ik wel, heb ik ook wel hoor! Zeker als ik hier mee lees denk ik er pas goed over na en was het inderdaad niet zo goed… Maar ik probeer dat wel beetje los te laten om nog beetje te kunnen genieten haha!
Ik ben het eens met vele van jullie, maar vond deze aflevering wel beter dan de rest van het seizoen. Het blijft ontzettend slecht geschreven helaas, maar de performances van Cersei, Tyrion en Jaime vond ik echt goed. Het gevoel van chaos werd ook mooi weergegeven. Hoe het allemaal tot dit punt gekomen is… tja. Hoe hard ik ook probeer, het negatieve overheerst voor mij toch als het gaat om het verhaal. Maar de manier van filmen, de effects en de acteerprestaties van sommige zijn echt top. De making off die altijd op youtube staat laat maar zien hoeveel werk er keer op keer in steekt. Vind het eigenlijk zielig voor heel die crew hoe negatief het allemaal ontvangen word, al ligt dat probleem niet bij hen natuurlijk. Nu op naar de laatste.
Ondertussen op reddit:
Tyrion deserves the No Bell Peace Prize
De acteurs geven overduidelijk hun best mogelijke prestatie! Je ziet dat iedereen behalve de schrijvers zich uit de naad heeft gewerkt. Ik vond sommige special fx wat minder, de kwaliteit van de achtergrondillustraties was matig op sommige stukken maar de rest van de productie was top.
Ik vond Jon juist leuk deze aflevering!
Hij kiest heel duidelijk een onderdanige rol ten opzichte van Daenerys. Dat contrast is ook mooi: zij in de lucht, los van alle mensen en menselijkheid, hij juist midden in de massa.
En hij komt natuurlijk mega-pijnlijk tot de conclusie dat zijn koningin/geliefde alles behalve perfect is. En tóch blijft hij ondertussen vechten voor het goede. Hij redt mensen en handelt niet uit woede/frustratie. Jon is puur.
Jammer dat Jon dat besefte in een compleet uitgemoord stad met een doorgedraaide Dany op een draak. Beetje laat wel. Ik bedoel tijdens de dood van Varys had ik toch wel op iets meer opstand gehoopt.
Wat een kutaflevering…
Maar de grote vraag is; wie gaat Dany slopen in de volgende aflevering: Jon of Arya?
Ik hoop Jon maar dan zal het Arya wel zijn
Ik denk dat Jon nu door heeft dat zij geen koningin kan zijn en dat hij het dan wel moet zijn, ik hoop dat hij haar volgende week ter dood veroordeeld voor oorlogsmisdaden, maar dat zal wel niet.
Ik vond dit juist bij Dany haar karakter passen. Ze heeft altijd al rare dingen gedaan. Als je niet bend the knee voor haar deed, werd je verbrand.
Ik zag het juist al twee seizoenen aankomen dat zij uiteindelijk zou eindigen in de Mad Queen. Het ging haar altijd al om de troon. Ze zou daar alles voor doen. Hoe vaak ze wel niet heeft geroepen: I am the queen!!
Oké, hoe meer ik over deze aflevering ga nadenken, hoe slechter ik hem ga vinden. Dus ik ga denk ik maar even iets anders doen.
Jaimie ook: “joehoe mag ik naar binnen? Kijk! Ik heb een gouden hand! Nee? Oké dan neem ik wel een andere afslag.”
Ja dat hoop ik ook, maar ik denk eigenlijk dat hij daarvoor te slap is en dat arya het uiteindelijk moet doen.
Ik moest bij dat moment trouwens heel erg denken aan de allereerste aflevering. Waarbij Ned die deserter executeert.
Ook echt dat Jaime en Euron net even op hetzelfde stukkie land aanspoelen? Lekker toevallig.
Ja ze moesten elkaar tegenkomen. Maar dat verhaal is dan wel heel erg slap op deze manier.
Ik denk dat iedereen het gewoon prima had gevonden als Euron was doodgegaan op zijn schip. Niemand zat te wachten op een gevecht tussen Jaime en Euron.
Ik moest ook inderdaad denken aan Ned die dan uitlegt aan Bran waarom een goede heerser altijd een doodvonnis eigenhandig moet uitvoeren en dat Daenerys het dan haar draak laat opknappen.
Euron en Jaime’s meetup sloeg nergens op.
Ik vond het paard bij Arya zo random. Er leeft nog één paard en die staat toevallig naast haar. Ja joh. :’)
Jaimie wordt ook twee keer neergestoken en loopt dan vrolijk naar Cersei
Een heel rustig paard ook nog. Compleet onverstoord door alle brandende chaos van een paar seconden geleden…
Dany is altijd al koekoek geweest, eerst met die broer van dr, staat ze ook gewoon tevreden naar te kijken, terwijl hij een kroontje krijgt .
Al haar acties daarna zijn die van een veroveraar en niet die van een koningin. Zij is altijd de mad Queen geweest, alleen nu komt het beter tot uiting. Ze geeft niks om het volk, ze geeft alleen om koningin worden. Ze zegt altijd dat zij de rechtmatige koningin is, maar nu Jon dat blijkt te zijn, is dat opeens oneerlijk.
Volgens de screenshots van punaise komt het uit de bijbel. Dat boek dat ze in Westeros niet kennen…
En verhaal, en logica, en… en… en… Maar ben het er ook wel mee eens dat er supermooie shots in zitten en dat het over het algemeen retegoed geacteerd is.