Game of Thrones

Ik dacht dat dat de lichamen van de cleganes waren. Maar misschien heb ik dat zelf bedacht, was ook niet heel goed aan het opletten

Vond dit toch wel tof hoor!!
En wat heeft Gregor voor ogenuitsteekneiging, brrrr

Ik dacht trouwens even dat Cercei en Jaimie in die drakenkelder stonden om dat wapen wat daar een keer geshowed werd te halen. Of waren dat die scorpions die gelijk verbrand werden?

3 likes

Ik vind dit de beste aflevering van dit seizoen. Denk dat de laatste het ook niet meer gaat overtreffen.

Eigenlijk hoop ik gewoon dat iedereen dood gaat.

2 likes
  1. Ja
  2. Wat heeft het Christendom hier ineens te zoeken?
  3. Volgens de voorspelling van Maggy the Frog zou ze vermoord worden door a valonqar, Dany is inderdaad een jongere sibling, dus wat dat betreft zou het kunnen kloppen. Neemt niet weg dat Jaime beter verdiende en zij minder (niet dat Jaime geweldig is, maar zijn redemption arc maakte hem wel meer waard dan te sterven met deze psycho, en zij had gewoon in haar eentje moeten sterven na alle shit die ze veroorzaakt had).
  4. Uiteindelijk wel, maar de opbouw in de serie slaat gewoon nergens op. “I don’t want to be queen of ashes”, alle mensen die ze ervoor heeft verbrand/laten vermoorden/vermoord waren (in haar ogen iig) slechte mensen, en niet onschuldig. En nu ineens gaat ze zonder aanleiding die hele stad platbranden? Nah.
  5. Ja
  6. Ja
  7. Meh :woman_shrugging:t3: Vond Qyburn ook wel cool, soort van mad scientist.
  8. Ja

En die laatste opmerking - zolang ze de boeken nog enigszins aanhielden als bronmateriaal was het goed, zodra ze het zelf verder moesten verzinnen werd het minder, en nu is het gewoon plain shite. Iedereen is ineens een soort cardboardversie van zijn personage geworden in plaats van volledig gevormde personages met diepgang en inhoud. Nog 1 weekje afzien en dan hopen en bidden dat GRRM ze nog af gaat schrijven.

12 likes

Ik ben de aflevering nu aan het kijken. Wat een teleurstelling. Gelukkig is de soundtrack prachtig.

2 likes

Ik las op Reddit dat de zin iets was van ‘met de handen van een jonge sibling om je nek’ en dat klopt dan wel weer soort van

1 like

En las ook ergens dat het heel sterk zou zijn als GRRM de boeken al af heeft een volgende week maandag released

1 like

Ik vond het helemaal geen slechte aflevering. Heel beklemmend om naar te kijken en de Clegane bowl :scream::scream:

3 likes

Komt deze quote uit Ă©Ă©n van de boeken of is dit ook ooit in een aflevering gezegd?

Ik ben zwaar teleurgesteld in Daenerys. Iedereen maar willen overtuigen dat ze de beste en meest rechtvaardige is. Juist ja, mensen willen je echt volgen als je na de overgave onschuldige ongewapende mensen gaat vlammen. Ik snapte niet waarom ze niet achter Cersei alleen aan ging in plaats van alle burgers. Ze heeft ten slotte met Cersei beef.

Verder vond ik het juist mooi dat Jaime en Cersei samen dood gingen. Samen ter wereld gekomen en samen ook weer weg van de wereld. Vond dat wel een mooie symboliek.

De Hound tegen de Mountain vond ik erg anti climax en voorspelbaar. Ook vond ik sowieso al die Ă©Ă©n op Ă©Ă©n gevechten veel te lang duren. Van het ene duo naar het andere duo waarbij je meer dan vijf minuten moest wachten tot ze klaar waren.

O en Jon Snow was niks waard maar hey, wat kan je doen als miezerig persoon tegen zo’n horde mensen en een doorgedraaide draak hoog in de lucht.

Ik vond het gevoel van chaos erg goed gedaan, het voelde heel beklemmend inderdaad.

1 like

Ja true, maar dit zag je toch al ver aan komen? Danaerys had al vanaf het begin erover dat als het nodig was ze niemand uit de stad wilde sparen. Ze ging nu misschien een tandje verder, maar dat vond ik wel vet. Snap het wel als je dat niks vond.

Wel jammer van Varys alleen. Zonde.

Had de Night king maar gewonnen en alle doden weer tot leven gewekt. Dat was pas een spectaculair einde geweest. Dit is gewoon crap

4 likes

:joy:

13 likes

In de woorden van mijn vriend: “dit heeft de lengte van een film die ik nooit zou hebben afgekeken”

1 like

Na ja, ik vond het sowieso wel voorspelbaar want ze stamt ten slotte af van the mad king dus het was een kwestie van tijd voordat zij zelf door zou draaien maar dan nog juich ik het vlammen van onschuldigen niet toe, haha.

2 likes

Ik zat er wel in maar nu ik over de aflevering nadenk ben ik toch teleurgesteld.

• Golden company of Essos, bedankt voor jullie 5 min in de serie maar totaal geen toegevoegde waarde
  • Vorige aflevering kon Drogon nog niks doen tegen een aantal schepen maar nu kon hij opeens de hele vloot + muur bij Kings Landing plat branden
  • Jon Snow die weer niks deed
  • Dany die in topsnelheid helemaal gek is geworden en alles heeft gedaan waar ze eerst zo tegen was.
  • ik had nog hoop dat Jaime naar Kings Landing ging om Cersei te stoppen en te killen maar helaas, die theorie ging totaal niet op.

Vond het moment dat de Lannister army de zwaarden liet vallen dan wel weer mooi.

6 likes

Ben ik de enige die denkt dat Jamie en Cersei niet dood zijn? Ik heb een voorgevoel dat de volgende aflevering begint met Cersei die onder het puin vandaan kruipt.

5 likes

Ik vond het fucking vet, deze aflevering zat ook vol andere shots? Zag er echt vet uit.

Ik voel me altijd zo’n fake fan als iedereen negatief is maar ik geniet gewoon, helemaal prima.

21 likes

Ja maar mad king of niet, dit is zo out of character voor haar. Dat ze besloot door te vechten nadat de legers zich hadden overgegeven is 1 ding. Maar nu is ze letterlijk onschuldige mensen aan het roosteren. Sorry maar dat slaat echt nergens op. Ze hadden haar net zo goed een gecompliceerde slechterik kunnen maken zonder burgers te doden.

Ze heeft zich tot nu toe altijd alleen gericht op diegenen die verantwoordelijk waren voor het leed dat ze probeerde te bestrijden. Nu heeft ze letterlijk de halve stad in de hens gezet ipv op Cersei af te vliegen
 En Cersei eindigt onder een berg puin. Dramatisch slecht.

5 likes

Het is ook heel vet gemaakt. Het ziet er fantastisch uit. Ik mis alleen gewoon
 diepgang

4 likes