Game of Thrones

De pijlen kunnen een grotere afstand dan dragonfire overbruggen en hebben een 360 graden bereik. Daar vlieg je niet zomaar even omheen. En vooral met maar 1 draak (lees 1 doelwit voor tig schepen) gaat je dat niet lukken.

Hoezo was Missandei’s laatste woord Dracarys? Hoe lame is dat verder

Ik vond het ook gek dat Jaime nu ineens wel weer Cersei gaat helpen, of zou hij haar juist willen vermoorden nu?

En dat legertje van Dany bij de poort is toch nooit genoeg om een fort te overwinnen?

1 like

Ik denk dat ze met haar laatste woord bedoelde: zet ze allemaal maar in de fik bye no more mrs nice guy

Maar dat denk ik steeds als er iets gebeurt: nu gaat Daenerys toch wel actie ondernemen
 maar nee ze trekt zich weer terug blabla

2 likes

Ik denk dat Jaime weet dat hij de enige is die dichtbij genoeg kan komen om haar te verslaan. Hij verandert echt niet compleet van gedachten na dat bericht dat die draak is neergeschoten en die boten zijn gezonken.

@Cookie05 je hebt toch geen heel leger nodig als je komt onderhandelen.

Van mij mag alles in de fik, zoals Missandei zei.

4 likes

#burnthemall

Onderhandelen met Cersei?

Ik denk dat het me nu gewoon allemaal iets te snel gaat, eigenlijk had ik geen idee wat Danearys maar ook Arya bijvoorbeeld nu gaan doen? En toen stond Dany daar ineens.

Ik denk dat ze allemaal hetzelfde gaan doen, maar allemaal met een eigen plan.

Stiekem hoop ik dat Arya Cersei ook verslaat, dan is zij gewoon eindbaas.

2 likes

Ik voel me echt een zuur zeikwijf maar ik vond deze aflevering weer niks :frowning_face:

3 likes

Ik las dat ze met het woord ‘Dracarys’ werd bevrijd als slaaf door Daenerys.

1 like

22 likes

Arme Ghost
 Jon mag dood, onnozele knurft.

Mijn grootste irritatie dit seizoen en het vorige, is dat de schrijvers gewoon dom zijn en geen enkel tactisch inzicht hebben en daarmee de personages echt zoveel dommer laten overkomen dan ze horen te zijn.
Ze bedenken gewoon iets zoals “Missandei moet gevangen worden en er moet een draak dood” en dan bedenken ze daar een verhaaltje omheen zonder rekening te houden met:
A) line of sight werkt 2 kanten op, als Daenerys gezien wordt door de schepen die kunnen vuren dan ziet zij hen ook, zeker op haar hoogte
B) alle schepen hebben hun zeilen omlaag, zelfs nadat er een dode draak naast hen neerploft en niemand onderneemt actie.

Dus iedereen komt ongelofelijk incompetent over behalve Euron en dat slaat nergens op.

Zelfde met dat minileger + draak binnen het bereik van de balista’s. Cersei had 1 salvo kunnen doen en alle dreiging was weg geweest
 no way dat the North zn aanval had doorgezet, die waren gewoon teruggegaan en hadden de grenzen dichtgetimmerd.

En dat ze dan aarzelt om Tyrion te doden terwijl ze voor zover wij weten zelf de opdracht heeft gegeven dat Bron hem en Jaime moet killen.

12 likes

de aflevering van gisteren was zondagmiddag (onze tijd) al gelekt heb ik gehoord

Wel fragmenten (Missandei en draak) maar niet de hele aflevering. Ik kon wel gisteravond al bijna het hele plot vinden

Ik denk dat grey worm iets doms gaat doen zoals overdreven veel mensen killen

16 likes

Poor dude, na alle gruwelijkheden die hij in zn leven heeft meegemaakt kon hij dit niet eens aanzien. :pensive:

1 like

Ik had stiekem gehoopt dat Bronn gewoon Jaime en Tyrion zou neermaaien, om weer even onverwachts en spannend te doen.

En ik had een discussie omdat: ik dacht dat Tyrion via Bran wist dat Jon zowel een Stark als Targaryen is. Maar volgens mijn vriendin zei hij alleen dat ie geen Stark is en dat ie liep te vissen, zonder dat te weten. Kon mij niet echt overtuigen aangezien Tyrion nog even een onderonsje met Bran had de 1e aflevering (of2e?!). En bedenk me nu ook nog het gesprek met Varys, waar ze dat ook nog hebben gezegd.

22 likes

Vond de aflevering helemaal niks. Ik hoop op enorm veel uitleg de volgende twee afleveringen, anders vind ik het echt een heel slap seizoen.

De Jaime/Brienne romance vind ik net iets te veel een hollywood sausje hebben. Sowieso het eerste deel van de aflevering met die drankspelletjes enzo.

Ik denk dat Dany zal gaan doordraaien net als haar vader. En stiekem hoop ik nog op een terugkeer van Dario Naharis

Sansa heeft het Tyrion verteld!

1 like