Het betekent kleinere broer toch? Hoewel er met de Prince prophecy ook iets was dat de taal wss gender neutral is. Hoeft ook niet haar broer te zijn. Iemands jongere broer/zus? Geen idee, ik roep maar iets.
Ja, ik denk ook dat het jaime is hoor!
Valonqar is volgens mij wel jongere broer, dus of Jaime of Tyrion. Maakt mij niet uit welke van de twee, ben ook nog wel voor Arya die nog meer op wraak uit is nadat nu echt haar hele familie dood is en daarvoor Jaime of Tyrionâs gezicht gebruikt. Het zit inderdaad niet in de serie, maar ik heb goede hoop dat ze hierin wel de boeken aanhouden.
(Sorry voor de dubbelpost)
Ik zie trouwens best veel reacties voorbij komen op social media e.d. over dat mensen zo geshockeerd zijn door die seksscĂšne van Arya en Gendry, omdat zij veel te jong zou zijn. Nou snap ik ook wel dat we haar hebben zien opgroeien vanaf klein meisje, maar haar personage is 18 en Maisie Williams is 22. En Arya heeft al zoveel afgrijselijks meegemaakt (en gedaan for that matter, hoeveel mensen heeft ze inmiddels vermoord?), maar seks zou ineens problematisch zijn? Ugh.
Ja want seks is vies.
Ooh ik houd van Tormund. Hij mag niet dood. Bran moet even stoppen met zure augurken eten. Ben wel benieuwd naar de conversatie tussen hem en Tyrion.
Veel opbouw weer. Denk dat de volgende aflevering helemaal los gaat. Benieuwd wie er blijven leven.
Wanneer werd die voorspelling gedaan? Kan me dat echt niet meer herinneren. Jammer is dat! Haha
Nee, valonqar is wel degelijk gender neutraal. Er zijn ook theorieën dat arya of daenerys daarom de valonqar zijn, als jonger zusje. Ik was er echter van overtuigd dat jaime de valonqar zou zijn en samen met cersei zou sterven. In de boeken wordt het ook zo beschreven; ze zijn deel van elkaar, samen de wereld in gekomen en het maakt het cirkeltje rond als ze samen sterven. Maar ik ben er nu wel minder zeker van omdat jaime aan bran vroeg hoe het zou zijn na de strijd en bran zei: wat maakt dat je denkt dat er een achteraf is?
Ah ok, good to know. Maar dan zou het toch alsnog om Cerseiâs jongere broertje of zusje gaan? Ik hoop stiekem nog steeds op Tyrion, gewoon omdat Cersei daar in de boeken altijd vanuit is gegaan, en het in het GoT-universum daardoor juist een twist zou zijn als hij het ook echt was. Maar zolang de bitch aan het eind van het seizoen iig maar dood is ben ik al tevreden
Die reactie van Sophie
Hahahahhaha
Wow ik vond dit zoân saaie aflevering.
Mn vriend en ik keken de tijd echt weg 15 minuten voor het einde en we zitten nog steeds naar een gemoedelijk theekransje te kijken.
Er zijn ook teveel relevante mensen bij elkaar nu, onmogelijk om iedereen aandacht te geven dus nu voelen deze mensen voor mij als âoverâ:
- greyworm
- missandei
- varys
- jorah
- theon
de rek is er qua character ontwikkeling voor hun gewoon een beetje uitâŠ
Ik vond het juist een hele sterke aflevering! Het is juist mooi en interessant om te zien hoe alle personages zich voorbereiden op een gevecht dat ze waarschijnlijk niet gaan overleven. Maar ik hou altijd al meer van kleine persoonlijke momenten dan van grote gevechten.
Zal Brienne de Night King doden???
- Ja
- Nee
0 stemmers
Mijn Ja is alleen omdat ik dat zo graag wil!
Ik vond het ook wel knap gedaan. Sowieso wil ik liever niet nadenken of de aflevering goed of slecht is, ik wil het gewoon kijken. Maar ik vond de grimmige maar ook âwe gaan het zien/alles of nietsâ sfeer wel heel sterk overkomen.
Ik vond het echt een goeie opbouwende aflevering. Vond het juist wat hebben dat ze allemaal rond de haard zaten, een beetje ongemakkelijk en nerveus. Bij mij geven zulke momenten juist wat meer binding met de personages, ik kan me dan zo voorstellen dat je nerveuzig zit te wachten en niet weet wat je precies te wachten staat de volgende ochtend. Een serie hoeft van mij niet heel snel te gaan, dat zou de kracht verminderen.
Ik ben nu wel mega benieuwd naar de grote battle volgende week! Ik lees veel theorieen dat de Night King niet bij het gevecht zal zijn, maar juist iets onverwachts gaat doen.
Is de Night King nou eigenlijk ook een green seer?
Ik vond het wel even gek dat Arya ineens seks ging hebben. In mijn hoofd is ze nog zo jong en niet âseksueelâ ofzo. Stom, maar was wel even schakelen haha
Waarom niet met een leuke chick. Brienne is way too much voor die slappe ventjes.
Was in eerste instantie echt voor haar met Tormund, maar ik erger me nu echt dood aan hoe dik het er bovenop ligt. Itt Gendrya is dat geen fanservice waar ik op zit te wachten. Ik zie het ook niet tussen haar en Jaime, vind dat juist zoân pure vriendschap, ik hoop niet dat daar wat gaat gebeuren. Zou ook wel mooi zijn als er eens gewoon een vriendschap tussen man en vrouw kan bestaan, zonder dat er meteen romantische of seksuele spanning moet zijn. Ik hoop dat dat bij Sansa en Theon ook zo blijft, ik las daar ook niks meer in, maar het internet is het daarin niet met me eensâŠ
Tormund on the streets, Jaime in the sheets.