Game of Thrones

Ik vond het echt een geweldige aflevering! Ik ga m sowieso nog een keer kijken voor afl 3. Omdat ik bang ben dat in de volgende aflevering heel veel mensen dood zullen gaan

Ging zoeken naar een fanfic over Gendry en Arya. Nu vijf uur verder, fanfic gelezen en alle feels gevoeld en nu weet ik niet meer wat ik moet met mā€™n leven.

1 like

Je eigen fanfic schrijven natuurlijk! En hier posten.

2 likes

Ahh ik vond het echt weer een fantastische aflevering! Hoogtepunten waren inderdaad toch echt die scene tussen Jaime en Brienne, en Sansa die theon weer ziet. Volgende aflevering zal inderdaad wel een volledige battle worden.

En leuk, al die verschillende groepjes bij elkaar. Vond ze bij het vuur het leukst, vind alleen wel jammer dat thormund inderdaad nu zon karikatuur is geworden, met maar 1 doel: Brienne

3 likes

Had wat instagram stories gezien van mensen die alleen maar geschokt keken na de aflevering dus had me op verschillende doden voorbereid. Het viel daardoor een beetje tegen qua actie.

Wel leuke momenten en Ghost was zelfs even in beeld :blush:. Ben benieuwd naar volgende week en wie er na die aflevering nog over gaan blijven.

Volgens de prophesies is Azor Ahai degene die the night king uiteindelijk verslaat. Wie is Azor Ahai?

• Dany
  • Jon
  • Arya
  • Jaime
  • Bran
  • The night king zelf
  • Sansa
  • Thormund
  • Syrio forell
  • The hound
  • Sam
  • Jorah
  • Lyanna mormont
  • Gendry
  • Tyrion

0 stemmers

Zijn er eigenlijk ooit voorspellingen uitgekomen in die wereld?

Hmm wel fan theorieĆ«n! Maar dit is zoā€™n grote, waar al zo vaak naar gerefereerd is dat ik denk dat hier nog wel wat mee gaat gebeuren!

@anon76889665 Cerseiā€™s prophecy lijkt redelijk waarheid te worden, met drie blonde kinderen, die alle drie een gouden rouwkleed om hadden. Nu alleen nog worden gekilld door haar kleine broertje

2 likes

ā€œWill the king and I have children?ā€ she asked.
ā€œOh, aye. Six-and-ten for him, and three for you. (ā€¦) Gold shall be their crowns and gold their shrouds,ā€ she said. ā€œAnd when your tears have drowned you, the valonqar shall wrap his hands about your pale white throat and choke the life from you.ā€

Maggy the Frog was tot nu toe redelijk spot on met Cersei die drie kinderen krijgt die ook alledrie sterven, wat hoop geeft voor de valonqar prophecy, ervan uitgaand dat Cersei de huidige zwangerschap (als die inderdaad bestaat) niet voldraagt.

1 like

Aiii, iemand op reddit:

Number of times people mentioned how safe the crypts are: 6. Guys I donā€™t think the crypts are that safe

The bad guys can raise the deadā€¦the crypts are full of dead peopleā€¦

14 likes

Is er nog hoop voor Syrio? hij lijkt zo random in dit lijstje

Hahah nee sorry, maar omdat we zijn sterfscene nooit gezien hebben zijn er rare theorieƫn dat hij Azor Ahai is. Moest ik aan denken toen ik het lijstje maakte

1 like

Er zijn theorieƫn dat hij nog leeft, omdat we hem niet letterlijk hebben zien doodgaan. Een theorie is zelfs dat hij een faceless man was en dat hij en Jaqen dezelfde persoon zijn.

1 like

Haha, wel grappig als je bedenkt dat Tyrion tegen Jaime zei dat hij als de Night King zou winnen hij naar Kingā€™s Landing zou gaan en haar aan stukken zou scheuren.

3 likes

Maar ik heb de prophecy nog eens teruggekeken op YT en in de serie is er geen sprake van de Valonqar, alleen in de boeken.

Jawel toch? Volgensmij begint 1 van de seizoenen (of afleveringen) met een flashback van Cersei. Dat is volgensmij ook zo waarom ze Tyrion altijd dood wilde, omdat ze ervan uitging dat hij de valonqar is

Denken jullie dat Ghost er later ingeplakt is?

• Ja sowieso
  • Nee echt niet

0 stemmers

1 like

Heb ook wel eens ergens gelezen dat het Jaime is omdat hij ook haar jongere (tweeling)broer is

Ja ik heb hem net even terug gekeken en inderdaad, had ik niet onthouden.

Maar wel interessant, want ik dacht dat dat valonqar gedeelte ook nog een belangrijke rol ging spelen dit seizoen