Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw
Ik ga nu kijken, doei
Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw
Ik ga nu kijken, doei
ok ik ben hier dan denk ik te slecht voor maar wie gaat er dood?
Ik denk nog steeds every-fucking-one
Tot nu toe gebeurd er in beide afleveringen vrij weinig? Er zit veel āopvullingā in, veel gesprekjes en weinig scenes die iets bijdragen aan het verhaal.
Ze bleven maar herhalen hoe veilig de crypts wel niet zijnā¦
Ik was blij dat Tyrion eindelijk Bran eens heeft uitgehoord. Ik hoop stiekem dat Tyrion tijdens the battle een geniale ingeving krijgt, ter compensatie van zijn laatste misrekeningenā¦
Ik vond t opzicht wel goede opbouw naar het gevecht.
En jaime knighting Brienne was zo mooi. Snik snik
Wie denken jullie dat de eerste big casualty gaat worden?
Ben nog aan het kijken maar hoe fucking ongemakkelijk die kring verjaardag bij het haardvuur
En dat terwijl de overleden Starks zich straks tegen de jonge generatie kunnen keren door het toedoen van de Night King.
Ik zie het nog wel gebeuren dat zowel Genry en Jorah de volgende aflevering dood gaan.
En eigenlijk werkt GOT een lijstje van de voorgaande seizoenen nogmaals af.
In ep 1 weer een bordeelscene en een kind dat op een lullige manier kom te overlijden
in ep 2 weer een overbodige sexscene etc.
ep 3ā¦
ja dat vond ik ook, het voelt alsof ze veel te bewust aan het proberen zijn memes te schrijven
Ik denk dat de er een aantal losse eindjes afgewerkt moesten worden,l en dat de Night kingās aanval minimaal 1 toegewijde aflevering moet krijgen dus dat het nu 2 afleveringen heeft geduurd voor het losbarst maar ik denk dat ze de komende afleveringen daarmee teveel in 1 keer gaan proppen. Volgens mij hadden ze beter 7 of 8 afleveringen kunnen maken maar dan waren ze weer 30 miljoen armer geweest ( hoewel deze episode vrij goedkoop moet zijn geweest)
Er zit nu zoveel fanservice tussendoor gepropt dat ik benieuwd ben hoe ze dit gaan aanpakken.
Mijn favo momenten waren Jaime & Bran, Sansa en Theon en Brienneās ridderceremonie. Dikke feels. Heel goed geacteerd ook, vooral Jaimeās acteur.
Volgens mij waren dit veel ālast momentsā en gaan er flink wat mensen dood in aflevering 3. Ik vrees voor Brienne, Gendry, Theon en Missandei of Grey Worm. Misschien zelfs een Stark en dan zal Sansa waarschijnlijk degene zijn die er als eerst aan gaat. Davos zie ik ook nog wel sterven. Jorah zie ik nog wel langer blijven (al denk ik dat hij uiteindelijk doodgaat).
Jammer dat je deze serie niet gewoon kan bingen. En ik ben trouwens wel blij dat er wat langzamere afleveringen zijn in plaats van het constante gepush van vorig seizoen. Dan heb je totaal geen opbouw en gevoel van climax meer, terwijl ik nu echt bijna met mijn gezicht in mijn beeldscherm zat want āomfg de undead are comingā. Beetje het gevoel als in LotR Two Towers. Volgens mij wordt dit episch.
Wat me de laatste tijd wel opvalt met GoT is dat ik het de laatste seizoenen allemaal beter te behappen vind en ik denk dat dat een teken is dat de serie best veel van zijn oorspronkelijke visie/kracht is verloren. De eerdere seizoenen was iedereen nog zo meedogenloos en hoewel ik het daarom persoonlijk niks vond was dat wel echt de kracht van de show. Nu heb je alleen nog maar de helden/antihelden/gereformeerde klojoās over en dat maakt het een heel stuk minder genuanceerd. Ik denk ook dat de enige manier waarop ze dat kunnen rechttrekken is door aflevering 3 en een stuk van 4 aan de Night King te besteden en daarna iedereen weer te laten flippen over die troon.
Mijn voorspelling is dat ze de komende aflevering een zware nederlaag lijden of maar gedeeltelijk slagen in hun opzet en de Red God vanaf aflevering 4 weer volop in beeld gaat komen. Waarschijnlijk ook als veroverende partij.
Oh en Sam! Sam is fantastisch geacteerd en geschreven. De eerste die een White Walker heeft gedood. Lang leve Sam!
Ik ben juist blij dat ze er niet zo doorheen vliegen als vorig seizoen waarin iedereen in twee seconden van de ene kant van het continent op het andere was, en er nu tenminste even een beetje op de personages wordt gefocust in plaats van alleen maar actie.
Ik vond de seksscĆØne met Arya en Gendry ook niet echt per se nodig, maar beter dan dat drakenritje van vorige aflevering. En good for Arya for getting it in before heās gone.
En dikke tranen bij Jaime die Brienne ridderde hoor.
Ben heel benieuwd hoe Dany het allemaal gaat oppakken dat Jon/Aegon Jr. meer recht op de Iron Throne heeft. Maar eerst die battle om Winterfell maar eens doorkomenā¦
Wie denken jullie dat er in de battle het loodje gaan leggen? Ik denk sowieso Theon (, bye felicia!) , Brienne ( ) en Jorah (). En dan nog wat minder prominente figuren als Beric, Gendry en Edd.
Hmm ik verwacht dat Sansa op de 1 of andere manier doodgaat en dat Theon het idd ook niet gaat overleven want erg dapper is hij ook niet. Verder vind ik het lastig om te zeggen. Ik ben wel bang dat mijn goede vriend Tormund het niet overleefd. Tyrion gaat er ook aan denk ik want die kan ook niet veel.
Ben echt zo benieuwd of ze de draak van de night king weten te doden of dat de night king nog 1 of 2 draken erbij weet te pakken.
Alles denk ik niet, maar deze battle wel. Ik ben Grey Worm en Misandei trouwens vergeten, een van beiden zal volgende aflevering sowieso ook niet overleven gok ik zo na dat gesprek over hun toekomst samen en die kus.
Ik ben mezelf mentaal aan het voorbereiden op de mogelijke dood van Jon of Ayra.
Kan dat niet aan hoor!
Voordat Arya en Gendry de liefde bedreven, werd kort een stukje muziek gespeeld dat eerder werd gebruikt toen Arya in aanraking kwam met Jaqen Hāghar. Wat denken jullie dat dit te betekenen heeft qua foreshadowing?
0 stemmers